Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1679
Alkoholisert gamer
God kveld folkens..

Jeg så nettopp DENNE filmen på tv2 sin nyhets side.. og jeg ble veldig sjokkert over hvor lett det så ut...
Tyven var ikke bevæpnet, eneste han hadde var en paintball hjelm/maske.

De sier at han kom seg unna med $40000 som tilsvarer ca 240000kr...

Jeg lurer bare på hvordan dette er mulig... Hvorfor gjorde ikke den ansatte i butikken noe som helst motstand for å forhindre at dette skjedde?

Hvis dette er feil plassert eller upassende så bare slett/flytt den..

Skål
Sist endret av ekoli; 27. juni 2008 kl. 01:23.
Hvorfor i all verden skulle den ansatte gjøre noe som helst, og dermed risikere livet? Det var jo ikke hans minibank, regner jeg med.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Det er ikke akuratt godt og bli truffet av paintball, og det er jo en grunn til at de har maske på?
Sitat av bavarai
Det er ikke akuratt godt og bli truffet av paintball, og det er jo en grunn til at de har maske på?
Vis hele sitatet...
Han hadde en paintballmaske, ikke markør. Han var ikke bevæpnet med noen ting, slik jeg forsto det.
Sist endret av ma10as; 27. juni 2008 kl. 01:50. Grunn: skrivefeil
Sitat av bavarai
Det er ikke akuratt godt og bli truffet av paintball, og det er jo en grunn til at de har maske på?
Vis hele sitatet...

Les teksten, han var IKKE bevæpnet... *sheezh*
Sist endret av Hatred; 27. juni 2008 kl. 01:51. Grunn: du bare MÅTTE komme før meg måtte du ikke?!
Alkoholisert gamer
Trådstarter
Sitat av DonTomaso
Hvorfor i all verden skulle den ansatte gjøre noe som helst, og dermed risikere livet? Det var jo ikke hans minibank, regner jeg med.
Vis hele sitatet...
Du har ett god poeng der DonTomaso.. Men tenk deg hvis du hadde jobbet på ett sånt sted og en person hadde kommet inn alene uten noen våpen, hadde ikke du gjort noe som helst for å prøve å stoppe han?

Jeg vet ikke med deg, men jeg har sett på sånn "world wildest videos"(undskyld dårlig engelsk) og der gjør jo de som jobber i butikkene ganske mye for å prøve å hindre ranere som ikke har noe våpen i å stikke av...
Sist endret av ekoli; 27. juni 2008 kl. 01:58. Grunn: Rettet opp noen små skrivefeil.. sorry dårlig språk, men er litt trøtt
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Hvorfor i helvete skal du risikere livet ditt for masse ubruklige penger? Mest sannsynlig er disse pengene fulle av vannfast farge når de kommer ut. Totalt ubrukelige. Ikke nok med det så er det kortselskapet som eier maskinen sitt problem, ikke butikken som har den hos seg.
Hvis du ser på 00.25 så ser det ut til at han har noe skarpt noe i hånden som kan ligne på en kniv.

Sitat av bavarai
Det er ikke akuratt godt og bli truffet av paintball, og det er jo en grunn til at de har maske på?
Vis hele sitatet...

Tror det var litt ironi?
Alkoholisert gamer
Trådstarter
Sitat av AndyCandy
Hvis du ser på 00.25 så ser det ut til at han har noe skarpt noe i hånden som kan ligne på en kniv.
Vis hele sitatet...
Ser ut som at han har noe i hånda ja, men er for utydlig for å kunne se hva det er... Men som du ser så har jo media skrevet at han var ubevæpna.

Har enda ikke funnet noe fra noen andre steder.. Men leter enda, hvis noen andre har funnet noe så send gjerne link..
Sist endret av ekoli; 27. juni 2008 kl. 02:28.
Sitat av ekoli
Ser ut som at han har noe i hånda ja, men er for utydlig for å kunne se hva det er... Men som du ser så har jo media skrevet at han var ubevæpna.
Vis hele sitatet...
Media sier da masse rart?
Pengene er forsikret, så butikken taper ingenting på det. Alle som står bak kassen i en legitim bedrift med alt på det rene blir opplært til å gi oppgi verdier uten spørsmål og motstand.
Sitat av ekoli
Jeg vet ikke med deg, men jeg har sett på sånn "world wildest videos"(undskyld dårlig engelsk) og der gjør jo de som jobber i butikkene ganske mye for å prøve å hindre ranere som ikke har noe våpen i å stikke av...
Vis hele sitatet...
Det du har sett er nok folk i privat eide kiosker.Og da er det jo DEG raneren stjeler fra.
Eller så kan det jo bare være en ekstra hissige ekspeditør
Er det ikke slike blekk patroner i disse så pengene er farga hvis du bryter den opp da?
Sitat av ekoli
Du har ett god poeng der DonTomaso.. Men tenk deg hvis du hadde jobbet på ett sånt sted og en person hadde kommet inn alene uten noen våpen, hadde ikke du gjort noe som helst for å prøve å stoppe han?

Jeg vet ikke med deg, men jeg har sett på sånn "world wildest videos"(undskyld dårlig engelsk) og der gjør jo de som jobber i butikkene ganske mye for å prøve å hindre ranere som ikke har noe våpen i å stikke av...
Vis hele sitatet...
Hvorfor man ikke skal gjøre motstand? Fordi det er det man blir opplært til, og får streng beskjed om - er det et ran, så gi dem pengene og gjør akkurat det de gir deg beskjed om, med sukker og fløte.

Enkelt og greit. Ja, det blir litt banalt når man ser sånt som dette, men hvordan vet du at fyren ikke var norgesmester i thaiboksing eller noe annet faanskap? Evt at han ville ha tatt en glasscola fra kjøleren, knust den, og skada den ansatte for livet?
hvorfor skal man risikere livet for penger som ikke er dine?
jobber selv på bensinstasjon, vi har blitt opplært til å gjøre som ranerene sier og bare gi de pengene

selv om de er ubevepnet så er det nok best å gjøre som de sier og heller prøve å hjelpe politiet ved å feks. se etter tatoveringer, ringer osv. som kan hjelpe å indentifisere vedkommende
Sist endret av Mr. Simpson; 27. juni 2008 kl. 14:51.
Enhver som har vært på ranskurs vet at man ikke skal gjøre motstand, selv om tyvene tilsynelatende er ubevæpnet. Man vet ikke hva de har av skjulte våpen, og man har ingenting å tjene på å spille helt.

Pengene er forsikret og har således ingen verdi for den ansatte. Liv og helse er det eneste som betyr noe i en slik situasjon. Idioter spiller helt og blir skadet. Fornuftige mennesker lar tyvene få det som de vil, og lar politiet ta opp jakten.
mitt spørsmål er:
er ikke en minibank bedre sikra enn dette???
Alkoholisert gamer
Trådstarter
Sitat av Snurrefisk
mitt spørsmål er:
er ikke en minibank bedre sikra enn dette???
Vis hele sitatet...
Skulle nesten tro at det egentlig skulle være vannskligere å ta med seg en minibank ja.. Men i og med at han ikke brukte så lang tid så er et vel ikke så veldig vannskelig nei...

EDIT: Med mindre han jobber med minibanker og veit nøyaktig hvordan han skal gå fram da...
Sist endret av ekoli; 27. juni 2008 kl. 17:50.
Sitat av Snurrefisk
mitt spørsmål er:
er ikke en minibank bedre sikra enn dette???
Vis hele sitatet...
Dem pleier å være boltet fast, men denne var ikke det.

Og hvordan vet dem at han ikke var bevepnet? det kan da være godt mulig at han hadde en pistol ved sokken eller kniv i lomma?

Jeg hadde ihvertfall ikke risikert livet mitt for noe som ikke var mitt ansvar i det hele tatt.
Alkoholisert gamer
Trådstarter
Sitat av sum_user
Dem pleier å være boltet fast, men denne var ikke det.

Og hvordan vet dem at han ikke var bevepnet? det kan da være godt mulig at han hadde en pistol ved sokken eller kniv i lomma?

Jeg hadde ihvertfall ikke risikert livet mitt for noe som ikke var mitt ansvar i det hele tatt.
Vis hele sitatet...

Vi(hvertfall jeg) har nå skjønt at det ikke er verdt det å prøve å forhindre ranere... Og at man faktisk blir fortalt av sjefen elns at man ikke skal gjøre noe annet enn det raneren sier, så da kan vi vel si oss ferdig med den delen?
Kanskje den ansatte var med på det?