Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2329
Hei, jeg har veldig lyst på PS4 på release day, eller vertfall dagene rundt. Men er usikker på hvor det er lurt å bestille, mtp eventuelt stor etterspørsel og liten mengde. Eller tror dere det i det hele tatt vil vere nødvendig å pre-ordre??

Jeg har fått inntrykk av at de sliter med å dekke etterspørselen tidlig.
Det er utsolgt i alle de store butikkene, så per nå er det nok poengløst å forhåndsbestille.. De vet dog ikke hvilket antall maskiner de får inn, så dette kan åpne for forhåndsbestilling igjen senere når de får mer konkret informasjon. Ellers får de forhåpentligvis inn en separat bestilling til butikkene, så du har en sjanse til å få kjøpt der under åpeningstimene i hvert fall.
Faen,var det jeg var redd for.. Bor i en relativt liten bygd. Men her er både elkjøp og lefdal! Du tror dette er min beste bet?
Sist endret av Solong67; 24. september 2013 kl. 23:23.
Kan jo videreføre mailen jeg fikk fra komplett, som svar på samme problemstilling.

"Det ligger mange forhåndsbestillinger inne og de som har bestilt først vil få den raskere en dem som har bestillt senere.

Derimot så skal vi gjøre det vi kan slik at man får den innen lanseringsdato og at man da ikke må vente lenge.

Så det burde gå helt fint om du bestiller denne hos oss da vi kommer til å bestille opp slik at alle får sin ps4 innen rimelig tid."


Så ut i fra denne mailen antar jeg at ps4(om den forhåndsbestilles nå) ikke vil komme på lanseringsdatoen.

Min plan er å møte opp litt tidlig på elkjøp, og være en av de tullingene som står i kø for å sikre seg en av konsollene som de eventuelt har bestilt inn. Etter min mening er dette vår beste sjanse for å skaffe oss ps4 på lanseringsdatoen
Sitat av Schlyder Vis innlegg
Kan jo videreføre mailen jeg fikk fra komplett, som svar på samme problemstilling.

"Det ligger mange forhåndsbestillinger inne og de som har bestilt først vil få den raskere en dem som har bestillt senere.

Derimot så skal vi gjøre det vi kan slik at man får den innen lanseringsdato og at man da ikke må vente lenge.

Så det burde gå helt fint om du bestiller denne hos oss da vi kommer til å bestille opp slik at alle får sin ps4 innen rimelig tid."


Så ut i fra denne mailen antar jeg at ps4(om den forhåndsbestilles nå) ikke vil komme på lanseringsdatoen.

Min plan er å møte opp litt tidlig på elkjøp, og være en av de tullingene som står i kø for å sikre seg en av konsollene som de eventuelt har bestilt inn. Etter min mening er dette vår beste sjanse for å skaffe oss ps4 på lanseringsdatoen
Vis hele sitatet...
Kall meg gjerne en tulling, men jeg digger å stå i slike køer. Alle er hypet over skyene og det finnes ikke dårlig stemning.
Har forhåndsbestilt hos to butikker jeg, i den ene av de er en bekjent daglig leder, så regner med at jeg får den på release dagen
Føler meg heldg som har familie som jobber på Lefdal, kan bare hente en akuratt når på dagen jeg vil
Sitat av Patrick Vis innlegg
Kall meg gjerne en tulling, men jeg digger å stå i slike køer. Alle er hypet over skyene og det finnes ikke dårlig stemning.
Vis hele sitatet...
Kø er helt greit, problemet er å stå i kø og kanskje ikke få en PS4 )
Sitat av Patrick Vis innlegg
Kall meg gjerne en tulling, men jeg digger å stå i slike køer. Alle er hypet over skyene og det finnes ikke dårlig stemning.
Vis hele sitatet...
Jeg er ofte en av de jeg beklager får at måten jeg skrev det på kunne virke nedlatende, det var ikke min intensjon.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har forhåndsbestilt PS4 på to forskjelige butikker. Så kom jeg til å tenke på at om hvis jeg får i begge butikkene på lanseringsdagen, tror dere at hvis jeg hadde tatt ut begge, at jeg kunne selge en med fortjeneste på finn når butikkhyllene har blitt tømt? Husker med PS3 at de ble solgt på finn til skyhøye priser en stund, og det er vel mer hype rundt 4'ern.

EDIT: Kan jo se ut til at en del som vil ha ikke kan få med det første, så kanskje det er muligheter? :P
Sist endret av LP88; 2. november 2013 kl. 09:05.
Litt off topic

Er det noen problemer rundt å kjøpe PS4 i USA? Har lest at konsoll og spill er regionsfrie. Stemmer det?
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Litt off topic

Er det noen problemer rundt å kjøpe PS4 i USA? Har lest at konsoll og spill er regionsfrie. Stemmer det?
Vis hele sitatet...
På en måte, har hørt at nedlastbart innhold er regionsfritt men at discer ikke er.
Sitat av dataleteren 101 Vis innlegg
På en måte, har hørt at nedlastbart innhold er regionsfritt men at discer ikke er.
Vis hele sitatet...
PS4 blir regionfri. Så du kan importere PS4 fra USA, og fremdeles spille spill kjøpt i Norge/Europa.
Sist endret av s1gh; 2. november 2013 kl. 21:56.