Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2032
Jeg har endret email og navn på Applekontoen til min datter. Alt fungerer fint, men jeg ser at på Ipad og Ipod touch står fortsatt gammel mailadresse under konto på Icloud i innstillingene.

Her lar det seg ikke redigere, men hvorfor endrer ikke denne seg, når jeg har verifisert og oppdatert via Apple på internett?

Hvis noen skjønner hva jeg mener da...
Du logger ut av iCloud på iPad/iPod og logger inn med den nye adressen vel. Men det er mulig at du har laget en ny konto istedenfor å endre email på den gamle.
Trådstarter
Jeg har endret konto navn fra mitt til min datters. Passord er det samme, me epost og navn er endret. Når jeg går inn på icolud på ipad og ipod, så står fortsatt "min" gamle mailadresse som bruker.
Har du endret AppleID i iCloud-fanen under Instillinger?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
iPad'en aner ikke at du har endret konto eller laget ny.
du må legge den til under Instillinger.
Trådstarter
Først endret jeg ID på apple.com. Etter mye verifisering frem og tilbake, fikk jeg det til. Så endret jeg Icloud.com.

Videre gikk jeg inn i innstillinger/Icloud på Ipod, og slettet konto for å få bort gammel id. Jeg opprettet så den nye, og alt gikk som smurt å laste ned backup fra icloud. Men, problemet er når vi går i appstore og skal oppdatere eller laste ned spill, så kommer gammel id opp! Og den fungerer jo ikke lenger!!! Hvorfor kommer ikke den nye IDen opp i appstore, når icloud og alt annet fungerer???

Fikk det til
Sist endret av Spirella; 4. juni 2014 kl. 12:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det skal være en egen fane for AppStore under innstillinger også, som du kanskje må logge ut og inn på.

Apper som er lastet ned med gammel AppleID må oppdateres med gammel AppleID (uansett om disse appene var gratis eller ei). Det eneste man kan gjøre her er å avinstallere de appene det gjelder, for så å installere de på nytt med ny AppleID.
Trådstarter
Ok, thanks Curx