Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1721
Hei, jeg har fått en forespørsel fra en venn om å lage en nettside pga. jeg har en Macbook Pro så jeg får da brukt iWeb. Vet ikke om noen er kjent med iWeb, men har hovedsakelig et spørsmål.

Noen som vet hvordan jeg kan få et sånnt "Slideshow" bare med linker. Blir vanskelig å forklare, men jeg fant en side som har dette:

http://www.knusteple.no/

Det er vel egentlig bare et Slideshow med bilder, men også at du kan klikke på bildene og bli navigert videre.

Noen som vet hva dette heter?
Nå vet jeg ikke hvor mye du kan fra før, men med et lite google' søk fant jeg feks dette: dette og dette og dette
Å eie en macbook gjør deg ikke til en webdesigner. Les deg opp på W3Schools.
Sist endret av F1sh; 25. september 2012 kl. 22:19.
Sitat av fredeve Vis innlegg
Å eie en macbook gjør deg ikke til en webdesigner. Les deg opp på W3Schools.
Vis hele sitatet...
Poenget var at iWeb ikke er så veldig komplisert med tanke på at verken kameraten min eller jeg er webdesignere..


Sitat av feddiriko Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hvor mye du kan fra før, men med et lite google' søk fant jeg feks dette: dette og dette og dette
Vis hele sitatet...
Fant noe av det samme, men ikke om det var noe løsning for dette i iWeb.
Jeg tror du kanskje bør ta en titt på JQuery. Du kan sikkert finne ferdig kode for et sånnt slideshow som bruker jquery, via google.
Hvorfor skal du lage webside når det er tydelig at dette ikke er ditt bord ?
Sitat av fredeve Vis innlegg
Å eie en macbook gjør deg ikke til en webdesigner. Les deg opp på W3Schools.
Vis hele sitatet...
Å linke til W3Schools gjør ikke deg (eller noen andre) til en webdesigner heller, sjekk ut: W3Fools.com.

Trådstarter: Her er det en kortfattet guide om hvordan man får tre forskjellige slidere (som ikke begrenser seg til bilder) inn i iWeb. Om den er bra eller ei aner jeg ikke, da jeg ikke har prøvd iWeb.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Å linke til W3Schools gjør ikke deg (eller noen andre) til en webdesigner heller, sjekk ut: W3Fools.com.
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at w3schools er et ganske GODT verktøy for å starte med koding, MEN webdesign har ingenting med W3schools. Derimot hvordan man programmerer designet ditt.