Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3065
Holder på å lage en nettside for en.
Jeg har begynt og er ca halvveis.
Jeg lurer på hva jeg skal ta for dette. Han som skal ha siden sier 450, men jeg syns det er itt lite.

Hva er deres forslag?
Og hva måtte han betalt hvis et "firma" skulle laget siden til han?

Siden har:
Design by me!
Registrer
Logg inn
Post nyhet (Adminpanel)
Endre nyhet (Adminpanel)
Lag ny bruker (Adminpanel)
Endre bruker (Adminpanel)
Profilside for hver bruker

Holder på å lage:
Endre profil
Gjestebok
Filendring fra adminpanel. (For å lage nye undersider, lettere)

Hva syns dere jeg bør ta for det?
Hva ville prisen vært hvis en proffesjonell skulle gjort det?
Han måtte betalt ihvertfall 450 kr timen så det du får høres helt latterlig ut.
Hm. ok
Da har jeg jo tjent en god del penger hvis jeg skal ha så mye
Jeg har sagt til han at han ikke får resten av siden (Han har fått en beta for en stund siden), før jeg har fått pengene.
Han sier at han jobber med det. Men ingen penger på meg, ingen side på han
5-10k kan du vel kreve hvis det ikke er kompis Kan godt kreve mer hvis det er et stort firma, press så mye du kan ut av de
Sitat av Janpfo
5-10k kan du vel kreve hvis det ikke er kompis Kan godt kreve mer hvis det er et stort firma, press så mye du kan ut av de
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner ikke fyren, men han jobber ikke for et firma. De skal ha en nettside om PC.

Han syns 500kroner var mye
Når du arbeider for noen du ikke kjenner bør du ha en kontrakt, hvor du skisserer hva som må gjøres, og ca hvor mye dette vil komme på.

500,- for dette er helt latterlig. Hvis han synes dette er mye bør du avbryte nå, ingen vits å jobbe for han.
Sist endret av ma10as; 28. juni 2008 kl. 13:51.
500,- timen eller tilsammen? :O Jeg får jo 2000,- og jeg synes det er lite, jeg får 2000,- i året, da må jeg legge inn nyheter, bilder osv...
Han mente 500 kroner for hele siden. Jeg trenger ikke å avbryte, for han får ikke noe før jeg har fått en sum jeg er fornøyd med...
Da kan jeg heller ta deler av den og bruke den på mitt eget nettsted.
Seriøst? :O Hvis du ikke får mer enn 500,- så avbryt! :O Det er jo helt latterlig!
Kanskje litt lettere å komme med et evn. forslag til hvor mye du burde ta for det, vis du regner sammen timer du har jobbet med det, å timer som gjenstår..
Tror jeg har jobbet rundt ti timer. Vet ikke hvor mye jeg har igjen.
Sitat av fulloggal
Tror jeg har jobbet rundt ti timer. Vet ikke hvor mye jeg har igjen.
Vis hele sitatet...
Da hjelper det jo ingenting. Kan det være så vanskelig å ta et lite overslag på hvor mange timer som står igjen? Vi snakker ikke om minutter, men +-3 timer.
Sitat av Volch0k
Da hjelper det jo ingenting. Kan det være så vanskelig å ta et lite overslag på hvor mange timer som står igjen? Vi snakker ikke om minutter, men +-3 timer.
Vis hele sitatet...
Jobbet ca 10 timer
Gjenstår ca 3-4 timer.
Hvis du til sammen bruker ca. 14 timer så jobber du for 35kr i timen, noe som er altfor lite. Krev mer!
Si at du skal ha 7500, 15*500,- det er en fair price-
Helt ærlig talt så tror jeg ikke vedkommende kommer til å betale 7500kr, om dette ikke er utorlig viktig for han/hun, mtp at de syntes 500,- var mye.
Be han kunden din bruke et ferdig CMS system isteden.. Eller, selg han et ferdig CMS system. Det tar jo knapt 2 timer å sette opp.. 250 pr time, det kan du leve med.

Så prøver du å selge adminsystemet til en annen kunde isteden.
Si at hvis du skal ha 500 (eller 450), så krever du popup reklame til nettsiden din elns..
Drøss med google reklame som du tjener penger på
Følg Fredrikweb sitt råd, eller krev mer enn 500 kroner. Det er ingenting for så mye arbeid.
Latterlig liten sum du får for å gjøre det. Polakker tjener jo haugevis mer enn det

mellom 1500 og 2000 hadde jeg tatt for det.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Nå spørs det vel på kompetansenivået ditt og kvaliteten på resultatet
Dersom du er dyktig og jobber effektivt kan du godt ta noen hundrelapper i timen, men det er klart at du ikke kan kreve det om de timene er 80% lesing på HTML/PHP-tutorials, 10% runking, 9% elendig kode som må rettes og 1% brukbar kode. Lærlinger tjener mindre enn de som har drevet med et fagfelt i 10 år og er dyktige, men ikke la deg rane selv om du ikke har gått 5 år på design-skole.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Se hva en elektriker eller en rørlegger tar. Juster det litt og bruk det som timepris. Du fremstår som mer seriøs hvis du har priser som er realistiske og du blir også mer motivert til å lage gode nettsider.

Ser noen sier du bare skal bruke ett standard cms og jeg er helt enig. Gi ham joomla eller ett lignende enkelt system. Da har du også mulighet til å selge tjenester som opplæring, konsulenttjenester osv på systemet. Mersalg er dessverre en nødvendighet i denne bransjen.

En annen måte og ta inn litt ekstra penger på er å slå deg sammen med en hostingleverandør, de har ofte standardavtaler med webutviklere som gir deg en andel av inntektene de har av dine kunder. Dette er ofte ganske små summer, men det gir deg en fast inntekt.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Ut i fra det jeg kan se virker det ikke som at du har noen form for skriftlig avtale, tror ikke jeg overså noe i tråden.
Videre virker det som om at du tar betalt fra en privat person.

Skal han tjene penger på siden? Om han skal tjene penger på siden kan du nok presse ham litt.
Siden dette er en privatperson og du har gjort dette uten avtale er jeg redd han ikke verdsetter siden så høyt at han er villig til å betale 7500kr.

Derimot,ta 120kr i timebetaling, det er omtrent det en tjener i 18-20års alderen uten utdanning. Grunnen til at jeg foreslår denne lave prisen er pågrunn av at du har allerede jobbed 10/14 timer og det ville være tullete å avbryte nå (IMO)

Da vil du ihvertfall tjene en 1500-1700kr på arbeidet ditt.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Jeg kjenner ikke fyren, men han jobber ikke for et firma. De skal ha en nettside om PC.

Han syns 500kroner var mye
Vis hele sitatet...
Hvis du går til et "proft" sted, så tar de 5000 for bare DESIGNE! funksjoner som dette koster myyyye! :S

Jeg spurte hva de skulle ha for å lage den kommende nettsiden min (www.sms4free.no), og de ville ikke ta jobben fordi den var for stor,men ville tatt over 100.000.... Jeg får en kompis til å gjøre det for meg for 5000..

Så prisen vil variere veldig ettersom hvor offentlig og "proff" du utgir deg for å være.. Vet spelley på forumet her selger designe for 500kr. Noe jeg syntes er en helt greit pris for design. Når man skal ha funksjoner som det der ville jeg tatt noen tusenlapper

Lykke til
Prisen for en slik side vil jo være avhengig av hvilken kvalitet siden er i. Hadde du hatt utdanning innenfor web, eventuelt hatt endel kunder og gode referanser ville du nok fått mye bedre betalt. Det er også en god idè å ikke bruke 10 timer på en jobb som du ikke aner hvor mye du vil få betalt for. Men du kan forsøke å sette en pris på 3-5000, så veier du det opp mot hva en med utdannelse ville tatt for det samme.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Han mente 500 kroner for hele siden. Jeg trenger ikke å avbryte, for han får ikke noe før jeg har fått en sum jeg er fornøyd med...
Da kan jeg heller ta deler av den og bruke den på mitt eget nettsted.
Vis hele sitatet...
500 kr for hele siden ? Er du helt nuts eller noe ? Bruk et par salgsteknikk og slå deg til ro med 12 000 til 15 000 kr. Personlig satser jeg aldri så lavt som 5000,-. Det billigste de kan få av kvalitet i dagens marked er 20 000 til 50 000 og oppover. 500kr ? Jeg ler.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bare som et tips til alle som er interessert nok i tema til å ha ramla over denne tråden...husk på at kunden i større eller mindre grad også forventer opptil livstids brukerstøtte (og det er et svært vidt tema....) hvis ikke avtalt på forhånd. De aller fleste man møter er fornuftige mennesker, kontrakter og skriftelig vås ble dessverre en nødvendighet da den 1% av oss begynte å fucke andre ;-)