Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1911
Jeg søkte og fikk finansieringsbevis for litt over 2 måneder siden og la inn og vant et bud på en leilighet litt over 1 måned siden. Overtakelsen skal skje i midten av juli, det vil si det er da pengene skal overføres til selger av leiligheten. Det jeg lurer på da er om banken kommer til å foreta en ny sjekk av økonomi før de utbetaler lånet, selv om de allerede har foretatt disse sjekkene på det tidspunktet jeg fikk finansieringsbeviset. Dette er pga min sjef opplyste meg om at de har gått konkurs, og at jeg derfor kommer til å bli arbeidsledig. Jeg er en elektriker, og har gode venner i bransjen som kan "garantere" at jeg får fast-jobb igjen i August. Betjeningen av lånet klarer jeg også ganske lett, ettersom jeg har 450 000 i oppsparte midler. Det eneste jeg er redd for er om banken nå kommer til å trekke lånet tilbake før overtakelsen skjer. Er det noen som har nylig kjøpt bolig som har hatt et finansieringsbevis som har erfaring om de sjekker a-meldingene på nytt? Er rimelig stresset nå, ettersom dette kan potensielt ruinere meg.
Vet ikke. Men dette ruinerer deg vel ikke? Om de ikke sjekker mer, og du faktisk kjøper bolig fult opp med lån selv om du VET at du er uten inntekt da kan du fort bli ruinert.