Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  384 52626
Sitat av mongeland
Mulholland Dr. og The Shining er skummelt nok for meg.

Stemningen gjennom hele Mulholland Drive er til å pisse på seg selv av, og scenene med trehjulssykkelen fra The Shining taler for seg selv.
Vis hele sitatet...
Mulholland Drive er til tider dritskummel, spesielt den scenen som begynner i cafeen hvor han ene forteller om marerittet sitt og den påfølgende scenen som ender i et skikkelig gys.

The Shining er vel egentlig ikke så veldig skummel lenger, da nyere skrekkfilmer har gjort folk numne i forhold til sakte oppbygninger av ubehagelige stemninger, ved overdreven bruk av sjokk- og skvettescener. Men det er jo fortsatt en dritbra film, spesielt trehjulssykkelscenene er nydelige.

Er egentlig vanskelig å bli skikkelige skremt av filmer etterhvert. I beste fall klarer de som oftest å få en til å skvette, men dette er jo egentlig en skikkelig "billig" måte å skremme folk på. En scene som sitter klistret i hjernebarken er avslutningsscenen fra "Invasion of the Body Snatchers", som er helt sykt ubehagelig. Resten av filmen er egentlig også overraskende bra, iallefall som jeg kan huske.
sånne dokumentarfilmer som Cannibal Holocaust og Blair Witch Project er bare kjedelige synes jeg... Motorsagmassakren? Ærlig talt, det er jo en barne film. Har ikke sett en film som har skremt meg, untatt når jeg var liten og så IT hehe...
dildoronk mulig de filmene ikke når toppen men king sine filmer er bra!! dessuten hadde jeg et spørsmål for lenge siden om noen hadde en serie på lager som gikk på tv norge for 6år siden ca.. "det spøker" den var faen meg skummel... noen var sånn "ikke så bra" men det var noen som var virkelig skummle av de episodene
Jeg er stor fan av skrekkfilmer, og mine favoritter er:
- The Grudge (både amerikansk og japansk version)
- Motorsag masakeren
- De dødes tjern (steike for en film)
- The Ring 0, 1 og 2 ( De var ekkle første gangen. Nå ler jeg bare av dem)
Seven er en utrolig god film. Har sett den maange ganger, og jeg får fortsatt den samme ekle følelsen hver gang!
jeg ser fram til the grudge 2, tror den kan bli en smule skummel. siden the grudge var skummel. sov med lyse på i 3 uker etter jeg hadde sett den filmen
Sitat av lachrymolog
Top Rated "Horror" Titles

7. 8.2 Jaws (1975) 64,110
Vis hele sitatet...
Nr. 7?
Dette er vel ikke haisommer?!?!

Men uansett, så var ikke motorsagmassakren skummel i det hele tatt sammenlignet med de beste filmene.
Sist endret av TanteSpiker; 29. oktober 2006 kl. 18:46.
motorsagmassakeren var skuffende. de har uflaks HELE tiden og hvis ei mentalt forstyrra jente sa at "dit må du ikke gå!!" og for å poengtere det skal hun skyte seg selv... nei, da vil jeg ikke gå dit heller.

noen som har sett "the visitation"? lurer litt på den om den er verdt å se
Dere kan jo se Ole Brumm den er driit skummel.
nædda, men fritt vilt er bra skummel
En japansk film jeg så en gang jeg var liten. Det må ha hvert noe av det skumleste jeg har sett..
Den hadde desverre ikke noe tittel da. Jeg og store broren min lastet den ned fra Kazaa og het noe med illegal horror movie eller noe.
Sist endret av drazel; 30. oktober 2006 kl. 08:20.
Saw III burde være ganske skummel(kommer 14 nov på kino)
Bare ta en titt på hvordan de britene reagerte på filmen:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=135965
Vi roykte nettopp 5g av chronic shit mellom oss og saa Blair witch project.. Saa dro vi midt inn i skogen og roykte en blunt(sigarpapir fylt md weed).

Det er det skummleste jeg har vaert med paa ever..
Bare maa oppleves..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Impetus
Halloween, Friday the 13th og Nightmare on Elm street.
Vis hele sitatet...

Vil ikke si at Halloween er særlig skummel. Spørs hvilken du tenker på?
Den White Noise er ganske skummel. Den handler om å kommunisere med dødemennesker via elekrtonikk, type TV apparater
Pompel og Pilt fra barndommen er noe av det skumleste jeg har sett. Ingen filmer som jeg har sett til per dags dato har faktisk vært skumlere.
har ikke gidda å lest igjennom alle, så vet ikke om denne er nevnt;

synes "event horizon" var en ganske så jææævli film første gang jeg så den, men nå er jeg blitt litt imun
Det fins ingen skumle filmer. Jeg har i hverrfall ikke sett noen som jeg har blitt ordentlig redd av enda.
Jeg er enig med at gamle filmer er best! Poltergeist gjorde litt inntrykk ja...
Ellers The shining, IT, Ringu osv grøss grøss!

Spill kan også være skremmende. Selfølgelig er alle disse horror spillene skumle, men på spillet Black er det et asylum som man skal inn i. DET er faktisk litt skummelt, refererer automatisk til Lier mentalsykehus når man ser alle badekarene og sengene...
192.168.1.1
Hacker's Avatar
Motosagmassakeren er 3timer med bortkasta kjedelig tid syntes jeg iallfall se EXORCISTEN den er skummel :P
Red Light District's "Fuck Dolls IV"!! I say god damn...
Husker jeg leste om hele denne tråden for en stund siden, og de aller fleste nevner at IT er den skumleste!?
Etter som så mange sa denne var så jævlig skummel trodde jeg faktisk det og bestillte den, IT er vel noe av det mest sugne jeg noen gang har sett!
Vi så den på bursdagen min og vi LO!
Dere som nevner at IT er så jævlig skummel, hvordan kan dere mene det!?
Filmen er 3 timer lang med de verste effektene man kunne få laget i 1990.

Jeg har selv aldri sett noen film som har fått meg skikkelig skremt, eller gitt meg noia. Kom med noen flere forslag.
Jeg vil ha noe SKIKKELIG skummelt, men begynner og bli skeptisk til om jeg noen gang får sett noen skikkelig skremmende og skummel film.
Haute tension;
http://imdb.com/title/tt0338095/
Blir ikke så lett skremt, men i denne filmen ble jeg sugd inn i handlingen og fikk flere sånne "spring for helvette kjerring! nei ikke inne der!" osv. Filmen gav meg en klaustrofobisk følelse og jeg ble faktisk redd.

Nattevagten;
http://imdb.com/title/tt0110631/
Dansk skrekkfilm med Kim Bodnia. En av de beste jeg har sett, her også ble jeg veldig med i handlingen og likte vriene filmen gav underveis. Den har en realistisk handling, ikke en spøkelsesfilm som The Ring og The Grudge.
Skal vi se! Nightguard, White Noise, Ju-On, Seven(!), og mange mange flere.

OT: Ta det helt med ro du, Chouse. Den som leter skal finne ..
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg synes faktisk Villmark var litt skummel jeg.
the hills have eyes er også en favoritt
Er det en ting jeg hater, så er det type SAW filmer, hvor alt bare dreier seg om innvoller, gørr og latterlig ekle folk med bisarre tanker. Personlig får jeg ikke noe "skremt" følelse av sånne filmer, bare kvalme.

Jeg trenger dermot filmtips i retning spøkelsefilm / paranormalt !, ala white noise, heksa i westwitch (?) og lignende.

Er det noen med flotte tips, utenom de mest vanlige, som blair witch pj, villmark o.l ?
the grudge uten tvil. fikk ikke sove i to netter etter jeg hadde sett den. drømte at hu dama kom kravlende inn vinduet mitt og døra mi
Sitat av Hacker
Motosagmassakeren er 3timer med bortkasta kjedelig tid syntes jeg iallfall se EXORCISTEN den er skummel :P
Vis hele sitatet...
The Exorcist er bare morsom, langt mindre skummel... Må jo le når senga plutselig får pimp-bil effekt med hydraulikk og hu stikker et kors i fitta så blodspruten står i taket og skriker "Fuck me! Fuck me!"
hmm.. de dødes tjern har jeg hørt er skummel.
det har kommet en nyere versjon, som ikke er så skummel.
Villmark tror jeg den heter.
HER

edit:
leste litt rundt og så at det er fler som har postet det samme som meg..
Sist endret av lsrr; 11. mai 2007 kl. 23:03.
De "skumleste" filmene jeg har sett (anbefales også) er: Saw 1/2/3 (alle Saw filmene) og The Hills Have Eyes. Veldig "korslige".
Sitat av eksempel_123
De "skumleste" filmene jeg har sett (anbefales også) er: Saw 1/2/3 (alle Saw filmene) og The Hills Have Eyes. Veldig "korslige".
Vis hele sitatet...
Begge filmene er sånn typiske blod og gørr så er ikke tvil om hva du liker

Jeg like for det meste det som har med det overnaturlige å gjøre.. The Grudge, The Ring, Dragonfly etc
Nesten det samme hvordan film det er, bare ta den med ut i skogen. Enten pc eller lang sjøteledning. "Villmark" funker kanskje best da.. Man blir paranoid, og føler at det er et monster bak hvert tre..
The Shining og Psycho fra 1960. Psycho blir ekstra ekkel når den er i svart hvitt, og hele stemningen i filmen gir meg gåsehud fra topp til tå!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Klassikere som Hellraiser, Halloween og The Omen er verdt er filmen som bør sees. Ikke serlig skummelt, men det er klassikere! Det er jo 5-8 Filmer av alle så da har du påfyll for en stund.

Men har ikke noen tips til skummle filmer. De er VELDIG få av de xD
Sist endret av Insanity; 15. juli 2007 kl. 02:56.
Den skumleste jeg har sett tror jeg må være "The Blair Witch Project". Det er den eneste jeg har blitt ordentlig skremt av Den passer veldig bra om du skal på hytta eller uti skogen/fjellet.
Saw1,2 og 3 er ganske skumle, jeg ville ikke møtt jigsaw akkurat...(creepy)
Sitat av Matti94
Saw1,2 og 3 er ganske skumle, jeg ville ikke møtt jigsaw akkurat...(creepy)
Vis hele sitatet...
hehe enig der, jeg ville ikke møt thomas hewit heller

saw filmene, pulse, the grudge, De dødes kjærn og Dracula er fra små skumle til ganske skumle.
Sist endret av BLixxzz; 15. juli 2007 kl. 14:04.
Personlig syns jeg at Grudge, SAW, RING og div andre filmer i samme kategori, faktisk ikke er så skumle. Jeg blir like skuffet hver gang de presterer å skremme folk ved å foreta "bø-cutting"(du skvetter fordi de plutselig skifter scene og legger til litt lyd(som er ganske høy))!

Skal jeg bli skremt hjelper det med filmer i sjangerene; Grøss/Thriller. Disse er som oftest veldig realistiske og sannsynlige, og viser eksempler på ting som kan hende enhver av oss. Det er skummelt det!
Sitat av Cinamon
Den skumleste jeg har sett tror jeg må være "The Blair Witch Project"...
Vis hele sitatet...
Denne filmen er jo et godt eksempel. Den går vel under grøsser-sjangeren tror jeg.
Sist endret av Blomsen Jr.; 15. juli 2007 kl. 14:21. Grunn: blablabla
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
OT:Rekrutteringsvideoen vi fikk se på undomsskolen! Smilende psykopater som sprenger møkk!

Men sånn hollywoodland sett; Asiatiske-skrekk filmer er ganske bra, særlig japanske og ganske mange bra britiske, men titelmessig vil jeg si at 1408 hadde noen gode øyeblikk (for å ta en ny) The Shining (Kubrick ffs!) Cannibal Holocaust og Suicide Club (pga. av temaene som tas opp)
Orker ikke og lage et nytt emne, så lenge dette emnet ikke er så ulikt.

Er ikke ute etter en film, men lurer på om noen har noen tips anngående det jeg har lyst og se. Søker vel skrekkfilm typen noe ala første filmen av Blair Witch Project, under hele filmen har man en "klaustrofobisk" følelse pga at de klarer og tulle seg bort i en skog mens de vet at heksen er i nærheten hele tiden, filmen blir også skumlere når alt er filmet igjennom deres kamera. Dette gjør det hele skumlere og mer realisktisk.

Har noen tips til filmer som minner om dette? Filmen må såklart ikke være i en skog med heks, den må heller ikke være filmet med kameraet til de som er med i filmen. Men gjerne sånn at man f.eks er i en stor bygning mens man vet at det er noen andre der, så man er sånn redd under hele filmen. Fritt Vilt og The Shining er vel ikke så ulikt det jeg spør etter, men de har jeg sett. I Fritt Vilt møter jo gjengen denne "snømannen" mens de er på hotellet. Og i The Shining er det jo panikk i det gigantiske hotellet mens Johnny flipper ut. Kan tenke meg Children of Corn filmene ligner noe på dette. Noen som her sett de?

Og i sammenheng med The Shining, er det noen som har noen annbefalninger av klassikere som ligner på den?

Kom med tips!
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Jeg blir ikke skremt av hollywood cheezyness i konsentrert form. "Noen ungdommer stopper på veien, finner et hus med en skummel man som lager pese og puste lyder og er ellers helt menneskelig i fjes og motorikk, de finner en bok på latin og en offringskniv som er det eneste i verden som kan drepe han, så blir alle stikki i ryggen men en øks (den mørkhudede først) sånn at ei jente overlever og klarer å fullføre ritualet sånn at den dødskumle mannen blir til røyk." Legg til noen ville dramatiske orkester sekvenser så hadde dette blitt perfekt.

Men de inspirer meg veldig til å ville lage noe eget. Hvor vanskelig kan det være å overgå?

Jeg personlig ville basert meg på feelingen gjennom hele filmen istedenfor skvettesekvenser. Sjekk musikkvideoen til Sopor Aeternus med The Goat f.eks: http://www.youtube.com/watch?v=287kBg-qEVU

Og musikken burde være mer som elektroniske lyder som er uutholdelige å høre på som går konstant og bare blir høyere og eklere. Masse rolig filming istedenfor dramatisk-løpe-overat-filming. Og det bør inneholde en god del psykologisk forvirring. Og "monstrene" bør ikke ha noe som minner om menneskelige lyder eller motorikk.

Forresten liker dere skrekk i stil med Blair Witch og Cannibal Holocaust må dere sjekke ut August Underground filmene. Ser ut som ekte snuff
Sist endret av Ken0rr; 15. juli 2007 kl. 16:10.
Jeg synes nesten ingen filmer er skumle lengre.. Hostel, som er nevnt, er vel omtrent en av de dårligste, minst skumle grøsserene jeg har sett.. Patetisk!

Men jeg husker tilbake for 2-3 år siden da jeg satt alene hjemme om natten og så på tv. Stephen King's "Pet Sematary"! Jeg skrudde av tv'n tre ganger, fordi jeg var så jævlig redd. Nå har jeg sett den mange, mange ganger.. Synes ikke den er skummel lengre, men det er en bra film!
Når jeg var mindre syntes jeg Carrie var veldig skummel
vi lå i telt og så villmark;D Saw filmene er bare blodige. Ikke skumle.
Jeg ville faktisk likt å møte jigsaw, jeg synes at han er et geni i sin form.

Måten han har lagt opp "feller" for politiet og har alt så jævlig gjennomtenkt og kjenner mennesket såpass godt til å skjønne hva de vil finne på slik at han legger seg etter det.

(håper dere forstod)
Alle de orginale Omen filmene var bra, i forhold til den nye som var helt elendig.
Vet ikke så mye om film, men har fått et tips om at noen filmer av david lynch skal være ganske sære. Bl.a. EraserHead
se spøkelsestimen på discovery fra klokken 01.00. Det er skummelt!!!!
Sitat av eXpergefacio
Vet ikke så mye om film, men har fått et tips om at noen filmer av david lynch skal være ganske sære. Bl.a. EraserHead
Vis hele sitatet...
Du har hørt rett. Samtlige filmer av David Lynch, med ett unntak, er sære, ofte uforståelige, og dritskumle. Han er også nevnt flere ganger i tråden.
skumleste jeg har sett er "Prince of darkness" med Alice Cooper, var så redd på slutten at jeg spola fort..(

RoseMary`s Baby, fryktelig skuml!!

Og syns alt som er med Twin Peaks er skikkelig bra!!