Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 553
Det var ei som kjøpte noe av meg for 2 mnd siden på finn.
Nå har hun sendt pakken i retur til meg men det er differanse på 1 kg. Nå truer hun meg med politi og advokat hvis jeg ikke henter pakken. Varen kostet 800 kr, Kjenner jeg blir oppgitt.Noen som kan litt om privatsalg?
Du kan trygt la den gå i retur til avsender, du har ingen plikt til å ta imot returvarer –xspesielt ikke etter to måneder.
800 kroner er ikke så mye for enkelte, men om du er blakk og med tomt kjøleskap så har jeg to ærlige alternativer til deg.

Du kan anmelde dette, droppe å hente ut pakken og sende vipps krav hver dag. Kanskje han blir lei å blokkerer deg, noe som styrker saken din med politiet.


Drit i det. Jeg har svindla selv og det er over tre hundre tusen over 2 år. Jeg har fått alle saker henlagt, selv om jeg har fått pengene inn på vipps. En har vippsa 28k og jeg sitter fremdeles i sofaen.


Så jeg vil anbefale alternativ nummer to. Nummer en er en prosess som er unødvendig for deg og du blir garantert skuffet av utfallet. Hva har du solgt? En kilo dop?
Hun må jo ha en grunn for returen, hvorfor skulle politi og advokat ta i saken?
Dette med vekt kan ha naturlige årsaker, det er ikke alltid riktig vekt i sporingsapper. Det kan være estimert i forhold til frakt og pris.
Elsa
Trådstarter
18 1
Hun likte det ikke. Så så jeg at hun måtte bare sende det tilbake mot oppkrav. Hun truer meg fordi jeg har ikke hentet pakken fra posten ennå. Har frist til imorgen. Jeg hadde ikke nok cash til å hente den før imårra. Men hun sier at hvis jeg ikke henter så kontakter hun politi, advokat og forbruksrådet.
Dette med vekt kan ha naturlige årsaker, det er ikke alltid riktig vekt i sporingsapper. Det kan være estimert i forhold til frakt og pris
Vis hele sitatet...
Men vektene som brukes for sending av post er jo kalibrerte hvert eneste år av justervesenet. Så at det skulle bli 1 kg differanse virker underlig.

Men se nå bort fra vekten. Dette er jo så enkelt som at kjøper angrer seg 2 måneder etter kjøpet og på eget initiativ sender varene i retur og krever pengene tilbake. Vel - det er ikke slik verden er. Hun kan ikke bare bestemme at kjøpet skal heves. Og hun kan faktisk ikke kreve det heller.

Ts, her kan du trygt droppe å hente pakken. Med mindre du svindlet henne bevist og solgte henne murstein i en pakke det skulle vært Iphone så har hun ingenting å komme med. Og personlig ville jeg av prinsipp nektet å heve kjøpet fordi hun benyttet en slik fremgangsmåte. Om hun hadde kontaktet deg og forklart årsaken, evt. sagt at hun var blakk eller det var feil størrelse så kunne en kanskje forhandlet frem en avtale. Men trusler om politi og advokat da hadde jeg gitt helt faen og bare sagt nei.
Hun kjøpte mat og sier etter to mnd at hun ikke liker det? Lol

Ikke hent en dritt. La den personen bråke. Politiet kommer til å le av henne. Man er vel ikke garantert å like alt man kjøper? Får ikke refusjon av den grunn.
Det er ingen returrett på brukthandel fra privatpersoner. Neste gang viser du til loven og at de ikke kan returnere varen men får selge den videre til noen andre om de ikke er fornøyd.

Nå har du laget en skriftlig avtale på at det er greit at de returnerer og at du skal gi igjen pengene og normalt sett er skriftlige avtaler bindende i handel. Men jeg hadde vært skeptisk, det fins de som svindler ved å sende tilbake annen vare eller tom pakke bare for å få pengene igjen og stå igjen med gratis vare de kan selge videre og tjene penger på. Ring til forbrukerrådet og forhør deg med dem om hva du må gjøre nå.
Sitat av Elsa25 Vis innlegg
Hun likte det ikke. Så så jeg at hun måtte bare sende det tilbake mot oppkrav. Hun truer meg fordi jeg har ikke hentet pakken fra posten ennå. Har frist til imorgen. Jeg hadde ikke nok cash til å hente den før imårra. Men hun sier at hvis jeg ikke henter så kontakter hun politi, advokat og forbruksrådet.
Vis hele sitatet...
Hm hun hadde jo ikke et reelt krav mot deg - men så lovte du henne retur og pengene tilbake. Det var litt dumt for du ga henne egentlig en angrefrist hun ikke har i utgangspunktet.

Det sagt, så tenker jeg at siden dette er kjøp mellom 2 private, kjøper fikk det hun ble lovt men ikke likte det så vil både advokat og forbrukerrådet helt sikkert si at et kjøp er et kjøp.

Du har jo ikke pengene til å hente det ut, så ting blir som det blir. Avgjørelsen er på en måte tatt for deg. Jeg tipper du vil ikke få noe mer trøbbel fra henne. At hun skal gå til advokat for 800 kr er meningsløst. Ingen gjør det.

Bare blokker henne og drit i å hente ut pakken.

Skulle du få kunder som henne flere ganger så får du nesten bare svare at kjøpt er kjøpt så blir det ikke noe mer av maset.
Elsa
Trådstarter
18 1
Grunnen til at jeg så at hun skulle sende tilbake fordi hun ville glede varen og ville at jeg skulle vippe tilbake. Jeg ble rett og slett forbanne.. Og så send tilbake.
Sitat av Elsa25 Vis innlegg
Men hun sier at hvis jeg ikke henter så kontakter hun politi, advokat og forbruksrådet.
Vis hele sitatet...
Dette er hersketeknikker og hun prøver bare å manipulere deg.
Det beste du kan gjøre er å ignorere. Hvis hun fortsetter over tid bør du anmelde.
Sitat av Elsa25 Vis innlegg
Grunnen til at jeg så at hun skulle sende tilbake fordi hun ville glede varen og ville at jeg skulle vippe tilbake. Jeg ble rett og slett forbanne.. Og så send tilbake.
Vis hele sitatet...
Forstår ikke alt du skriver men har du sagt hun kan returnere varen så har du jo gjort en bindende avtale. Sånn er det med den saken, at du blir forbanna er ditt problem.
800 kr? Tror ikke politiet kommer til å bry seg. Og en advokat koster mye mer, hvis hun taper. Og hun burde da funnet ut at hun ikke likte det før det var gått 2 mnd. Jeg hadde bare latt være og glemt det.

Oppkrav er forresten en dum måte å returnere på, for hun har betalt porto og oppkravsgebyr på den og de taper hun når du ikke henter. Og hun kan heller ikke klage på manglende henting når ikke engang hentefristen er gått ut. Høres nesten ut som det er noe feil med dama. Men det er min mening.