Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2411
Hei,

Klør meg i hodet og trenger noen tips.

Holder på å leke meg med å planlegge en APP som leser av en digital vekt via USB eller BT. Er det noen som vet om man KAN koble til en digitalvekt til et nettbrett, for å få presentert antall gram/kg i en App? Noen som vet hvilken retningen prosjektet må gå for å programmere dette?

Alle som svarer får lønn i himmelen!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Altså.

Om du har ei vekt med blåtannmodul eller andre nettverkskort så kan du åpenbart overføre verdien til ein app på ein telefon.

Det er ikkje stort verre enn ein microcontroller, ADC-konverter og ein blåtannmodul.

Om det finst eksisterande vekter som gjer det? I så fall finst det garantert apper til det og.

Det er ikkje eit veldig komplekst prosjekt om du vil lage prototype heller. Utan eg veit det sikkert, så vil eg tru at vekter er basert på lastceller, slik at alt du må gjere er å bygge ei målebru, tolke eit analogt signal, og ha eit par kalibreringskurver. Så må du sende data serielt over ein link, og få det inn i ein app.
Sist endret av vidarlo; 1. desember 2014 kl. 21:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her finner du en vekt som gjør det du ser etter, pluss litt til.
Trådstarter
3 0
Takker og bukker gutta, det var mye til hjelp!
Du kan lage dette ganske enkelt selv slik slashdot forteller. Du trenger i tillegg signalforsterker.
Her finner du mye god informasjon http://www.open-electronics.org/wi-f...-with-arduino/
Sitat av johanssen Vis innlegg
Her finner du en vekt som gjør det du ser etter, pluss litt til.
Vis hele sitatet...
og her får du kjøpt den.
Trådstarter
3 0
Takk b1rken, veldig nyttig info!