Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 931
Hei,

Jeg klarte å fucke til hele windowsen min i dag, ALLE snarveiene ble åpnet i paint, og ikonene var "paint ikon" så jeg begynte letingen..

Etter og ha løst problemet bestemte jeg meg for å lage en guide på norsk her på Freak, for dere som har dette problemet og vil fikse det uten formattering.

Trinn 1:
Å sette standard åpningsprogram på alle snarveiene, dette gjør man ved å gå inn på denne siden og velge Ink (Kun hvis problemet ditt er at snarveiene ikke åpnes riktig). Du lagrer filen på skrivebordet ditt, og høyreklikker på den. Velg "Merge" eller på norsk, "Slå sammen". Trykk ja på alt.

Trinn 2:
Å resette ikonene på skrivebordet, oppgavelinjen og startmenyen. Dette gjøres ved å gå inn i oppgavebehandler (ctrl, shift, esc), for så å avlsutte prosessen med navn "explorer.exe". Deretter trykker du "fil" oppe i hjørnet og velger "Ny oppgave". Der skriver du inn cmd og trykker enter. I cmd skriver du først "attrib -h C"brukernavnet ditt"\AppData\Local\IconCache.db", så trykker du enter. Å etter det skriver du inn "del C"brukernavnet ditt"\AppData\Local\IconCache.db", trykk enter nok en gang.

Trinn 3:
Skriv i cmd: "start explorer.exe" og du er ferdig!

Dette fungerer både på ekte og fake Windows

Kritikk motaes med takk, da dette er min første Guide
Sist endret av Julenisse97; 28. desember 2012 kl. 00:13.
Må bare spørre, how did it happen? Var det åpne alle lignende filer i paint haken? Beklager lite konstruktivt innlegg.