Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 5368
Heisann. Jeg vil bare dele noe med dere som jeg syns er litt merkelig om meg selv, og som jeg ikke har noe godt svar på hvorfor det skjer. Jeg lurer også på om noen andre her inne har det sånn.

Jeg har en tendens til å tenke på ting, rett før det skjer. Jeg har de siste 2 ukene notert alle gangene jeg tenker ting rett før det skjer, og det er ganske mange tilfeller.

03.05.11 Kl. 10.32: Jeg sitter på toget, og ser på en mann: Nå nyser han. Det gjør han.
03.05.11 Kl. 23.38: Skal til å gå inn på VG-nett. Jeg tenker: Tipper det er en digg jente på forsia. Det var det!
05.05.11 Kl. 15.03: Jeg går ute ved elva og tenker: Nå kommer det en båt i full fart. Det gjorde det. (Jeg har alltid musikk på full guffe når jeg går ute, så hørte ikke at båten kom bak meg)
08.05.11 Kl. 02.20: Jeg var utenfor ett utested, så en jente forran meg å tenkte: Nå snubler henne. Og det gjorde henne.
08.05.11 Kl. 14.00: Er på kebabsjappa der hvor jeg bor: ser en bil kjøre utenfor, jeg tenker at nå tuter den. Det gjør den.
08.05.11 Kl. 23.23: Sitter i stua og ser på TV. Jeg tenker at nå går strømmen. Det gjorde den.
12.05.11 Kl. 19.12: Sitter å gjør matte, og jeg tenker nå knekker blyanten. Det gjorde den.
13.05.11 Kl. 13.11: Jeg er ute å går igjen, jeg tenker at det kommer noen rundt svingen på sykkel. Det gjorde det. (Hørte på musikk denne gangen også)
16.05.11 Kl. 14.03: Jeg hadde to snusbokser liggende på bordet. Uvitende om at den jeg åpnet var tom, tenkte jeg rett før jeg åpnet den at den var tom.

Jeg tror ikke det er noe overnaturlig ved dette. Men jeg syns det er utrolig fascinerende at jeg gjør det. Det er mest sannsynlig bare helt tilfeldig, selvom det skjer relativt ofte. Jeg må også legge vekt på at jeg tenker på det rett før det skjer, faktisk, nesten akkurat idet det skjer. (Mulig det var litt dårlig forklart, men dere skjønner sikkert)

Jeg kan også si det at jeg alltid har gjort dette. Så jeg har egentlig aldri tenkt noe særlig over det. Jeg har i det siste spurt diverse venner om de gjør det også, men alle svarer "nei". Derfor spørr jeg dere.

Og ikke minst, er det noen som har en naturlig forklaring på dette?

Glemte å nevne en veldig viktig faktor her:
Det skjer aldri at jeg tenker noe helt plutselig, og at det ikke skjer. Tenker jeg det, er jeg helt sikker på at det skjer, og det slår aldri feil.
Sist endret av jegermeg; 17. mai 2011 kl. 03:23.
Tingen med slike spådommer er at du kan ta feil 1000ganger men når du først treffer på en av disse spådommene gjør dette opp for de 1000du hadde feil på.

Om dette er du noe tenker når det er i ferd med å skje kan ha en sammenheng med at du ser et tegn på dette som hjernen din oppfatter men som du ikke selv legger merke til. Dvs. du ser et hull i veien som gjør at det er sannsynlig at personen som går der vil snuble, selv med headsett kan du ha oppfattet lyden fra båten meget svakt, blyanten er dårlig og du har ventet lenge på at den skal knekke osv.

Vil heller råde deg til å lage en liste over alle de gangene disse "spådommene" ikke treffer, jeg vil tro det gir et mye mer representativt bilde for din sjette sans.
Sitat av Nubeland Vis innlegg
Vil heller råde deg til å lage en liste over alle de gangene disse "spådommene" ikke treffer, jeg vil tro det gir et mye mer representativt bilde for din sjette sans.
Vis hele sitatet...
Glemte å nevne en veldig viktig faktor her:
Det skjer aldri at jeg tenker noe helt plutselig, og at det ikke skjer. Tenker jeg det, er jeg helt sikker på at det skjer, og det slår aldri feil.
Vis hele sitatet...
titusentegn.
Dette med å spå at "nå går strømmen" har jeg hatt mange ganger selv. Dette kommer gjerne av at strømmen først går hos naboer, og legger ikke merke til dette bevisst men ubevisst. og hjernen tenker så det automatisk og du tror du er synsk. Sannsynligvis så du ubevisst at strømmen gikk hos naboene et fjerdedels sekund før det gikk hos deg
Sist endret av knutmoore; 17. mai 2011 kl. 03:33.
Sitat av Nubeland Vis innlegg
Om dette er du noe tenker når det er i ferd med å skje kan ha en sammenheng med at du ser et tegn på dette som hjernen din oppfatter men som du ikke selv legger merke til. Dvs. du ser et hull i veien som gjør at det er sannsynlig at personen som går der vil snuble, selv med headsett kan du ha oppfattet lyden fra båten meget svakt, blyanten er dårlig og du har ventet lenge på at den skal knekke osv.
Vis hele sitatet...
Ja, det med båten kan jeg skjønne. Det er fullt mulig at jeg kan ha hørt båten ubevisst gjennom hodetelefonene, til tross for høy lyd.

Og det med nyset, kan være at jeg så en slags reaksjon i ansiktet hans, som jeg selv ikke legger merke til, men som underbevisstheten min kanskje legger merke til.

Sitat av knutmoore Vis innlegg
Dette med å spå at "nå går strømmen" har jeg hatt mange ganger selv. Dette kommer gjerne av at strømmen først går hos naboer, og legger ikke merke til dette bevisst men ubevisst. og hjernen tenker så det automatisk og du tror du er synsk. Sannsynligvis så du ubevisst at strømmen gikk hos naboene et fjerdedels sekund før det gikk hos deg
Vis hele sitatet...
Tja, det var bare sikringen som gikk. Så strømmen gikk ikke husene ved siden av. Kan det være mulig at vi på en eller annen måte kan oppfatte elektrisiteten rundt oss? All elektrisitet har jo ett magnetfelt. Kan det hende at magnetfeltet forandrer seg rett før strømmen gikk? Og at kroppen min på en eller annen måte kan registrere det?
Sitat av jegermeg Vis innlegg
titusentegn.
Vis hele sitatet...
Skjer det aldri eller er det heller det at du ikke tenker over det?
Jeg har flere ganger bare ved å gå på gaten sett folk jeg håper snubler som en underholdning for meg selv, dette skjer sjeldent men om det faktisk skjer er det noe jeg husker. Slik er det også med spådommer, du tenker aldri over de som slår feil.

Sitat av jegermeg Vis innlegg
Ja, det med båten kan jeg skjønne. Det er fullt mulig at jeg kan ha hørt båten ubevisst gjennom hodetelefonene, til tross for høy lyd.

Og det med nyset, kan være at jeg så en slags reaksjon i ansiktet hans, som jeg selv ikke legger merke til, men som underbevisstheten min kanskje legger merke til.
Vis hele sitatet...
Ta dette i tillegg til "gjetteleken" så er det ikke snakk om å se ting før de skjer.
Sitat av Nubeland Vis innlegg
Skjer det aldri eller er det heller det at du ikke tenker over det?
Jeg har flere ganger bare ved å gå på gaten sett folk jeg håper snubler som en underholdning for meg selv, dette skjer sjeldent men om det faktisk skjer er det noe jeg husker. Slik er det også med spådommer, du tenker aldri over de som slår feil.
Vis hele sitatet...
Nei, det skjer aldri at jeg tenker at noe kommer til å skje, så skjer det ikke. Det blir egentlig feil å si at jeg tenker at det kommer til å skje. Det blir mer riktig å si at jeg føler det, rett før det skjer. Det skjer så fort at jeg rekker ikke å tenke det i ord.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
03.05.11 Kl. 23.38: Skal til å gå inn på VG-nett. Jeg tenker: Tipper det er en digg jente på forsia. Det var det!
Vis hele sitatet...
Når er det ikke en naken dame på framsiden av vg?

Forresten mener jeg at resten av forutanelsene dine kan forklares ved underbevisste sanseinntrykk.
Absolutt alt du sier har jo "forvarsler" som du kan legge merke til. "Ser en bil som kjører. Jeg tenker at den fortsetter fremover. Det gjorde den".
Sitat av boblehest Vis innlegg
Absolutt alt du sier har jo "forvarsler" som du kan legge merke til.
Vis hele sitatet...
Alt jeg nevner har ikke opplagde "forvarsler" nei.


Sitat av boblehest Vis innlegg
"Ser en bil som kjører. Jeg tenker at den fortsetter fremover. Det gjorde den".
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldri sagt. Og det eneste du gjør ved å si det er å latterliggjøre det jeg har allerede har kommet med. Så hvis du ikke har noe glupt å si, kan du egentlig bare la være å svare.
Sist endret av jegermeg; 17. mai 2011 kl. 04:13.
Sitat av jegermeg Vis innlegg


12.05.11 Kl. 19.12: Sitter å gjør matte, og jeg tenker nå knekker blyanten. Det gjorde den.

16.05.11 Kl. 14.03: Jeg hadde to snusbokser liggende på bordet. Uvitende om at den jeg åpnet var tom, tenkte jeg rett før jeg åpnet den at den var tom.
Vis hele sitatet...
Disse to er ihvertfall rimelig lite imponerende..
Blyanten din kan knekke av at du f.eks legger i mer trykk på blyanten etter at du bevisst har tenkt deg scenarioet.

Om hverdagen din består mye av å tenke ut forskjellige utfall, så er det nok ikke noe rart med dette i det heletatt.

Om tidsrommet er kort før du tenker at det skjer så kan det vel ha noe med forsinkelser i sansene dine noen ganger også?
Hvis dette fenomenet har noen reéll substans så tror jeg det kan ha en vitenskapelig forklaring ovenfor noe mystisk spirituell juju tull. Det kan være at informasjon kan reise bakover i tid gjennom en eller annen kvantemekanisk feedback loop der data reiser bakover i tid gjennom en høyere dimensjonal tids manifold.

Men her tror jeg ting mye mindre eksotisk... Hvis vi bruker Occam's razor tror jeg svaret finnes antagelivis i neurologi. Hos schizofrene mennesker har det blitt påvist at deres hjerne har often problemer med prossesere informasjon lineært, ergo de vil oppleve at sekvenser av hendelser kommer til dem på stabblet i feil rekke, så de vil oppfatte at de 'vet' hva som skjer før det faktisk skjer.



Kanskje du lider av litt schizotypy?
Sist endret av Opteryx; 17. mai 2011 kl. 04:45.
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
[COLOR="Green"]>jeg tenker på det rett før det skjer, faktisk, nesten akkurat idet det skjer[/COLOR]

Minte meg på forklaringen på hvorfor man av og til får déja-vu følelse; noe med at den delen av hjernen som lagrer ting arbeider raskere enn den som oppfatter hva som egentlig skjedde. Kanskje det er noe av det samme?
Sist endret av tripflag; 17. mai 2011 kl. 04:56.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Tja, det var bare sikringen som gikk. Så strømmen gikk ikke husene ved siden av. Kan det være mulig at vi på en eller annen måte kan oppfatte elektrisiteten rundt oss? All elektrisitet har jo ett magnetfelt. Kan det hende at magnetfeltet forandrer seg rett før strømmen gikk? Og at kroppen min på en eller annen måte kan registrere det?
Vis hele sitatet...
Kort fortalt: Nei.

Sitat av jegermeg Vis innlegg
Nei, det skjer aldri at jeg tenker at noe kommer til å skje, så skjer det ikke. Det blir egentlig feil å si at jeg tenker at det kommer til å skje. Det blir mer riktig å si at jeg føler det, rett før det skjer. Det skjer så fort at jeg rekker ikke å tenke det i ord.
Vis hele sitatet...
En mulig forklaring er at hjernen spiller deg et lite puss ved at du i etterkant av hendelsen snur om på hendelsesforløpet, danner falske minner eller får et slags dèjá vu, som tripflag nevner.

Sitat av Opteryx
Hvis dette fenomenet har noen reéll substans så tror jeg det kan ha en vitenskapelig forklaring ovenfor noe mystisk spirituell juju tull. Det kan være at informasjon kan reise bakover i tid gjennom en eller annen kvantemekanisk feedback loop der data reiser bakover i tid gjennom en høyere dimensjonal tids manifold.
Vis hele sitatet...
What? "Kvantemekanisk feedback loop"? "Data reiser bakover i tid gjennom en høyere dimensjonal tidsmanifold"?? Dette minner sterkt om "mystisk spirituell juju tull" med vitenskapelige termer..
Det var halv seriøst jargon jeg slengte sammen for morros skyld. Men det er noen delvis legitime teorier der ute på at informasjon kan faktisk reise bakover i tid.

http://en.wikipedia.org/wiki/Retrocausality

Established physics does not generally employ retrocausality. Nevertheless, a number of theories allowing particles or information to travel backward in time have been proposed by prominent scientists or have received meaningful evaluation by the scientific community.
Vis hele sitatet...
Det var en video på Youtube som beskrev hvordan dette kunne være en rasjonell forklaring på pre-kognisjon. Dessverre så finner jeg den ikke for øyeblikket.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Opplever noe av det samme selv, hvis jeg tekster med en person ( sånne lange "samtaler" som gjerne varer i et par timer ) og jeg f.eks ser på TV samtidig, tenker jeg noenganger "Nå får jeg sikkert melding", så rekker jeg akkurat å plukke opp telefonen før meldingen tikker inn. Dette skjer også om jeg f.eks ligger i senga og prøver å sovne, jeg åpner øynene og snur meg mot telefonen, så kommer meldinga.. Tror det kan være noe i dette med elektromagnetiske felter!
I hvert enkelt scenario tenker du samtidig på mange mulige utfall, men din selektive hukommelse glemmer alle andre utfall når du får bekreftelse på at du "hadde rett"
Mæn. Du er synsk jo! Ring TV-Norge og spør om du kan få deg et eget program der du vandrer rundt i gaten og spår dagligdagse ting om folk. Blir garantert suksess, eller som TV-Norge sier; "Det du snakker om i morgen".
Jeg for min del syntes det er fasinerende greier at du oppfatter ting før de skjer. Aner ikke hva det kan være, men jeg pleier nå å si at det finnes mye mellom himmel og jord vi ennå ikke forstår. Husker en gang jeg var på vei ut i bilen, fant nøkler, tok på jakke. Kun en TV som stod på før jeg gikk ut. I det jeg går ut døra, begynner jeg ubevisst å nynne på den der "Give a little bit, give a little bit of your love to me" av Supertramp. Setter meg i bilen, starter motoren og radioen kommer på med akkurat den sangen. Skikkelig creepy. Ringte hjem for å høre om radioen stod på noe sted der, at jeg har plukket opp sangen ubevisst, men det var kun TV som stod på.

Lykke til videre på leit etter svar!
Har det slik jeg også, men jeg får disse tankene ubevisst. Det vil si at en stemme i hodet mitt sier en ting, så skjer det. Det er en smule creepy, men litt gøy også.
jøss, jeg selv tar livet som det kommer og tenker ikke framover i det hele tatt! Altså hva jeg skal gjøre og sånt. Hva jeg skal bli og hvilken retning i livet jeg skal ta vet jeg jo!
Jeg pleier å våkne 5 sekunder~ før vekkerklokken går av. Sitter da og venter noen sekunder før jeg merker at den går av. Dette er ikke rutine, da jeg aldri står opp til lik tid hver dag.

Det er alltid like ille når dette skjer, spesielt siden jeg får en kraftig følelse av "rolig før stormen" effekt. Skvetter hver gang alarmen går av og.
Begyn og spill poker du. "Jeg tror han har to Konger"

Sitat av Patrick Vis innlegg
Jeg pleier å våkne 5 sekunder~ før vekkerklokken går av. Sitter da og venter noen sekunder før jeg merker at den går av. Dette er ikke rutine, da jeg aldri står opp til lik tid hver dag.

Det er alltid like ille når dette skjer, spesielt siden jeg får en kraftig følelse av "rolig før stormen" effekt. Skvetter hver gang alarmen går av og.
Vis hele sitatet...
Dette bruker jeg og. Vokner 2-3 min før vekkerklokka starter..
Sist endret av Vod0; 17. mai 2011 kl. 12:32.
Hjernen registrerer alle sanseinntrykk først, og vil deretter "velge ut" kva slags sanseinntrykk som du skal bli bevisst på. Har lest om det i pedagogisk psykologi forrige semester, men kan ikkje komme på kva dette blir kalla. Men det vil uansett sei at det er mange sanseinntrykk som du ikkje bevisst registrerer, men som ligg i underbevisstheita. Dette kan nok vere ein av grunnane til at veldig mange opplever å vere synske.
Sitat av Sem Vis innlegg
Hjernen registrerer alle sanseinntrykk først, og vil deretter "velge ut" kva slags sanseinntrykk som du skal bli bevisst på. Har lest om det i pedagogisk psykologi forrige semester, men kan ikkje komme på kva dette blir kalla. Men det vil uansett sei at det er mange sanseinntrykk som du ikkje bevisst registrerer, men som ligg i underbevisstheita. Dette kan nok vere ein av grunnane til at veldig mange opplever å vere synske.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke kjempepeiling på slikt, men blir det noe ala det som skjer når man opplever deja vu? At hjernen blingser litt og lagrer hendelsen i minnet før den sender ut signaler om at det faktisk skjer akkurat nå?
Sitat av CLUTCH Vis innlegg
Jeg har ikke kjempepeiling på slikt, men blir det noe ala det som skjer når man opplever deja vu? At hjernen blingser litt og lagrer hendelsen i minnet før den sender ut signaler om at det faktisk skjer akkurat nå?
Vis hele sitatet...
Jo, eg trur det er det som skjer. Kan forresten huske å ha hørt om ein type reklame der dei i løpet av ein film viste teksten "drink cola!". Denne teksten varte berre i eit par millisekund, alt for fort til at menneske bevisst kan oppfatte det. Dette gjorde at sjåarane underbevisst fekk lyst på Cola, visst nok steig salgstalet på Cola i den kinosalen med 18%.

http://en.wikipedia.org/wiki/Subliminal_stimuli

Edit: Må legge til at denne reklameformen var kontroversiell og vart gjort ulovleg. Samtidig er det usikkert om den faktisk har effekt.
Naturlig forklaring... eller ...ja xD
du kan begynne å gjøre helt andre ting enn det du er vant til f.eks kjøpe 3 snusesker i gangen gå/sykle andre veien enn det du bruker osv xDD så slipper du att det samme skjer igjen og igjen og igjen :P
Sitat av Sem Vis innlegg
Jo, eg trur det er det som skjer. Kan forresten huske å ha hørt om ein type reklame der dei i løpet av ein film viste teksten "drink cola!". Denne teksten varte berre i eit par millisekund, alt for fort til at menneske bevisst kan oppfatte det. Dette gjorde at sjåarane underbevisst fekk lyst på Cola, visst nok steig salgstalet på Cola i den kinosalen med 18%.

http://en.wikipedia.org/wiki/Subliminal_stimuli

Edit: Må legge til at denne reklameformen var kontroversiell og vart gjort ulovleg. Samtidig er det usikkert om den faktisk har effekt.
Vis hele sitatet...
Kinoreklamen du nevner ble senere vist at ikke fungerte. James Vicary som gjennomførte dette forsøket innrømte senere at det var løgn, at reklamen ikke økte salget og at forsøket i seg selv bare var et reklametriks. Andre har også stilt spørsmålstegn ved om forsøket i det hele tatt ble gjennomført.

Dette står faktisk også i artikkelen du linker til: http://en.wikipedia.org/wiki/Sublimi...0.E2.80.931970
Neste gang dette skjer mens du er sammen med en 3. part så kan du si ifra til 3. part hva som kommer til å skje og ta tiden på hvor lang tid det tar før det skjer. Gjør du det mange nok ganger kan du kanskje se et mønster og luke ut en del hypoteser.
True phreak.
Som du selv sier, jeg tror nok dette er tilfeldigheter. Man legger ikke merke til at man tenker sånn hele tiden om man tar feil, men de gangene man har rett, biter det seg fast i hukommelsen. Hvis du skriver opp hver gang du forventer at noe kommer til å skje, enten det skjer eller ikke, vil du nok se at det er snakk om tilfeldigheter

Når det er sagt, synes jeg ikke det er så utrolig sykt om vi er i stand til å oppfatte ting med underbevisstheten, og at dette blør over i hukommelsen. Vi er vant til å lete etter mønstre overalt, spesielt hos våre medmennesker, så at man blir flinkere til å lese situasjoner utifra kroppsspråk og handlingsmønstre er ganske naturlig. Også, hjernen er i bunn og grunn bare biologisk data, kommunikasjon foregår med ioner og elektriske signaler, som danner et elektromagnetisk felt. At vi er i stand til å tolke noen av disse signalene ville ikke overrasket meg, spesielt når vi har såpass lite kunnskap om hvordan hjernen fungerer. Det behøver ikke være noe overnaturlig over det i det hele tatt, kun et resultat av vår unike genetiske predisposisjon for kommunikasjon, hvis det skulle være tilfellet. Dette er selvfølgelig bare spekulasjoner.

Selv har jeg hatt en del syke "synske" øyeblikk. En gang var jeg hjemme hos x-en, og søstren hennes kom løpende inn og skrek "Silje, gjett hva jeg så på flyplassen!?", og jeg svarte tørt "Du så en død fugl på parkeringsplassen", noe som førte til at hun sto helt lamslått og stirret på meg (det var en lang historie bak det, det var ikke så tåpelig at hun var så entusiastisk over den døde fuglen som det kan høres ut). Det var helt rett. Jeg hadde ingen mulighet for å vite at det faktisk var det hun hadde tenkt til å fortelle. Jeg tror overhodet ikke at det var noe overnaturlig med det tilfellet. Hadde det vært det, hadde det skjedd langt oftere.
Sist endret av Orph; 17. mai 2011 kl. 17:39.
Jeg har det litt anderledes. for meg er det nårstore ting sjker jeg tenker det.
Dagen før noen bomba i london sa jeg til en venn at det var litt lenge siden forige terror angrep.
en dag satt jeg på med pappa og spurte hva skjer hvis vi punkterer på motor veien: hva skjer vi punkterer på motor veien.
Uka før Osama bin laden ble drept spurte jeg mamma om jeg kunne dra å finne osama bin laden og bli rik:hva skjer osama bin laden blir drept og turen avlyst.
I dag skulle jeg ta toget, før jeg gikk hjemme fra tengte jeg at toget sikkert er avlyst hva skjer toget er avlyst.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg føler denne lille filmen passer godt til dette emnet: http://www.wimp.com/justcoincidence/
Tror dette har mye med underbevisstheten til mennesker, vi er vel smarte nok til å tenke ut visse situasjoner i hjernen uten at vi bevisst tenker det ut :P

Også skjer det, og da: OH SHIT im psychic.

Tviler sterkt på at det har noe med overnaturlige ting å gjøre.
Seff skjer det tilfeldigheter, og mange av de eksemplene brukte er jo ikke engang tilfeldigheter, bare at underbesvisstheten din tricker deg med spørsmålene som du allerede vet på forhånd og vet hva som vil skjer.

Tenk på det, hvor mange tar man ikke feil ved å tanke på komplett random ting? Du sier selv at du ikke er overtroisk, hva vil du da fram til? Man legger bare merke til tilfeldigheter når det skjer, ikke alle de gangene det ikke skjer.
Jeg har det også slik som du beskriver!

Jeg kan f.eks tenke at nå skal jeg på do, og det må jeg. eller at jeg skal legge meg, og det gjør jeg. god natt
Sitat av Sem Vis innlegg
Jo, eg trur det er det som skjer. Kan forresten huske å ha hørt om ein type reklame der dei i løpet av ein film viste teksten "drink cola!". Denne teksten varte berre i eit par millisekund, alt for fort til at menneske bevisst kan oppfatte det. Dette gjorde at sjåarane underbevisst fekk lyst på Cola, visst nok steig salgstalet på Cola i den kinosalen med 18%.

http://en.wikipedia.org/wiki/Subliminal_stimuli

Edit: Må legge til at denne reklameformen var kontroversiell og vart gjort ulovleg. Samtidig er det usikkert om den faktisk har effekt.
Vis hele sitatet...
Dette er egentlig ikke relevant. I dette tilfellet måtte trådstarter blitt tørst på cola før 'reklamen' ble vist, siden han visste at den skulle komme.