Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1949
Målet med dette eksperimentet var følgende:
Å finne ut om ingefær har psykoaktive egenskaper.
Å finne ut om jeg fortsatt er like sensitiv når det gjelder sentralstimulerende.
Å være oppe hele natta.

Deltakere: Meg selv
Substanser: Ginseng 1000 mg
Guarana: 15 ml ekstrakt
Ingefær: Ganske store mengder
Grønn te (tein): En tepose

Denne lille historien startet egentlig dagen før den opplevelsen jeg beskriver i denne rapporten. Jeg hadde lest et par rapporter på nettet, skrevet av folk som hadde fått helt uventede psykoaktive reaksjoner av ingefær. Jeg hadde tidligere brukt ingefær mot forkjølelse o.l. og siden jeg følte meg litt uggen kjøpte jeg en pakke ”Gingen” 100% ingefær ekstrakt på min lokale indiske sjappe. Om kvelden tappet jeg varmt vann i badekaret og med rapporten fra erowid liggende i bakhodet laget jeg meg en stor kopp med meget kraftig ingefærte. Jeg la meg i badekaret og begynte å drikke teen. Jeg er pollenalergiker og hadde hatt litt pusteproblemer hele dagen. Disse ble nå forverret, antakleigvis av den fuktige luften på badet. Da koppen var halvfull/halvtom begynnte jeg å føle meg veldig varm i magen og ansiktet. Siden jeg lå i badekaret var det jo ikke så rart at jeg var varm, men dette var noe annet. Jeg ble litt tung i hodet og lå og stirret apatisk rett frem. Jeg følte meg ”comfortably numb”. Effektene gikk over i løpet av en halvtimes tid.

Dagen etter hadde jeg planlagt å snike meg inn på russetreff på Tryvann i Oslo. Jeg er russ i år, men gidder ikke å bruke så mye spenn på feiringa og valgte derfor å ikke kjøpe bilett til treffet. Alle vennen mine skulle drikke alkohol, men av mange grunner drikker jeg meget sjelden og jeg har lovet meg selv å holde meg helt unna cannabis fremmover.
Derfor var det at jeg, en time før jeg skulle dra til byen (jeg bor rett utenfor Oslo), helte i meg en en liten ampull med alkoholekstrakt som inneholdt 1000 mg panax ginseng. Jeg tok også en multivitmamin for moroskyld (gøy å svelge piller ). Jeg hadde laget meg en iste bestående av både ingefær eksteakt og fersk ingefær, grønn te, litt ginseng, litt guarana ekstrakt og sitronsaft. Da jeg skulle dra tok jeg ¼ ampull med guarana ekstrakt. Ampullen innehold 15 ml og jeg hadde brukt ¼ i isteen min. Jeg hadde med meg en halvliter iste og to kapsler med ingefær ekstrakt.

Jeg annkom Oslo md båt fra Nesodden (liten halvøy utenfor Oslo). Jeg følte meg litt jumpy og klar for å finne på litt moro. I tillegg fikk jeg den samme litt svimle følelsen som jeg fikk av ingefæren dagen før. Vi dro til frognerparken for å møte noen folk.
I Frognerparken slo vi oss ned på gresset med de andre. Jeg tok den ene ingefærkapselen og drakk en del iste blannet med Farris. Jeg tok halvpareten av av det som var igjen i guaranaampullen. Jeg hadde regnet med å føle meg litt våken og kanskje litt happy, men isteden følte jeg meg brisen. Jeg var ganske sjokkert over dette. Jeg følte det som om jeg hadde drukket alkohol, men jeg var allikevel ikke på samme ”level” som alle de andre som drakk.

Vi dro opp til Tryvann med T-banen. Jeg var da sammen med tre gode venner. Vi møtte mange kjente og forhørte oss litt. Det viste seg å være meget vanskelig å snike seg inn så vi ble litt rådville. Klokken var halv tolv og det var vår siste sjangse til å snu. Hvis vi ble lenger kunne vi ikke komme oss hjem. En av vennene mine ble, mnes jeg og de to andre dro nedover til byen igjen. På T- banen hadde vi det jævlig fett. Jeg tok den siste guaranaen og isteen og den siste ingefær kapselen. Vi kødda masse med de andre som satt i samme vogn og oppførte oss egentlig som skikkelige drittunger. Jeg var den eneste av oss som rakk båten hjem.

Da jeg annkom Nesodden var klokken ett, men jeg var lys våken. Jeg dro til en fest som var like i nørheten av der båten legger til. Jeg satt bare på verandaen og pratet med folk siden en ekskjæreste som jeg ikke digger var inne på selve festen. Etter en time tok jeg bussen hjem.

Jeg følte meg ikke noe ”full” lenger nå, men var helt våken og opplagt. Jeg loka rundt hjemme i et par timer før jeg endelig sovnet ved firetiden (tror jeg). Når jeg la meg sovnet jeg egentlig ganske raskt, men tankene mine tok helt uvanlige mønstre. Jeg hadde blant annet en heftig diskujon med meg selv i søvne. Da jeg våknet i morges (ca. klokka 10) følte jeg meg fortsatt litt "kunstig" våken, men ellers i fin form.

Poenget med denn ekstremt lange og kjedelige teksten er følgene: Kan det være noe i at ingefær er psykoaktivt? Jeg mistenker det og har planer om å eksprimentere litt mer i fremmtiden.

Det bør nevnes at jeg er ekstremt sensitiv til stimulanter og at jeg ikke har inntatt noen form for sentralstimulerende stoffer på to år. Ikke engang koffein.
Sist endret av felix_poker; 15. mai 2005 kl. 16:01.
Kan så hende. Ser ingen grunn til at det absolutt ikke skulle være det.
Det bør nevnes at jeg er ekstremt sensitiv til stimulanter og at jeg ikke har inntatt noen form for sentralstimulerende stoffer på to år. Ikke engang koffein.
Vis hele sitatet...
Du er mitt idol^^
▼ ... flere år senere ... ▼
Hørtes ut som en bra tripp det der Felix. Husker også engang jeg bled mad trippa på valarian root gode tider det.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Fin rapport, kjekt og lese om et eksperiment som gjerne ikke er like vanlig som alle andre.
KP til deg for god informasjon og et godt skrivespråk.