Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1872
Hei, jeg trenger hjelp med en spørring i MySQL, skal hente ut xxx antall bruker-id'er fra `user_info`. Etter jeg har hentet ut de bruker-id'ene skal `users` oppdateres - de xxx antall brukerene som ble hentet ut skal endres på i den tabellen.

For å finne brukerene kjørte jeg SELECT user_id FROM `user_info` WHERE status = '1'. Nå har jeg funnet de brukerene, men de må oppdateres i en annen tabell, hvordan gjør jeg det videre? de har like `user_id` i den andre tabellen.

Noen som skjønner hva jeg trenger?
Sist endret av Exonize; 23. januar 2015 kl. 21:14.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Lukt litt på joins. Det er mest truleg det du er ute etter - å køyre ein update på brukarider der foreign key update = 1...

https://dev.mysql.com/doc/refman/5.0...eign-keys.html
Sist endret av vidarlo; 23. januar 2015 kl. 22:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ikke prøvd selv, men kanskje noe slikt som dette?

UPDATE tabellen as t1
INNER JOIN (SELECT user_id FROM `user_info` as t2 WHERE t2.status = '1' LIMIT 0,10)
ON t1.user_id = t2.user_id
WHERE t1.randomfelt = 'randomvalue'
Du kan gjøre det slik:

UPDATE users SET ditt-felt-navn-i-tabellen="din-nye-verdi" WHERE user_id IN (SELECT user_id FROM users WHERE status = 1)
Mange gode svar, men forklar oss gjerne hvordan begge disse tabellene ser ut, hvilke kolonner de inneholder og hva som skal oppdateres, så kan vi komme med svar som passer inn. Skal verdien i den andre tabellen settes til en bestemt verdi, eller basert på hvilken bruker det er?