Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1216
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Det skjedde noe merkelig nå nettopp.

Kort fortalt: For ca. 1 måned bestilte jeg en del ting fra en nederlandsk smartshop/headshop. Deriblant en "Heima salicifolia" en plante med psykoaktive egenskaper. Jeg hadde da to uker tidligere fått inn en salvia plante og en san-pedro kaktus fra samme siden, men da under falskt navn og falsk postkasse. Og det gikk strålende..

Tilbake til pakken som kom i dag.

Det eneste "ulovlige" pakken inneholdt var som sagt "Heima salicifolia" planten.
Ca.5 dager etter den var sendt, fikk jeg brev fra posten om at jeg måtte oppgi fødselsnummer, slik at de kunne fortolle en pakke som var på vei.
Jeg sendte fødselsnummer pr. epost som oppgitt i brevet.

Dagen etter blir jeg oppringt fra tollkontoret (dette er nå 3 uker siden).
De sier at de trenger et "sunnhets-sertifikat" fra mattilsynet. Jeg ber dem sende pakken tilbake, eller destruere planten, og sende resten videre til meg. De sier de ikke kan gjøre noen av delene....

I dag kommer pakken plutselig levert på døren
Ikke noe tollvedlegg e.l.

Planten så ut som hadde fått en del juling. men den hadde vært i jord hele tiden så den så overaskende i form ut.

Hvordan kan dette ha seg? jeg tør ikke ringe og spørre tilfelle det er en glipp x)

Noen som kan belyse situasjonen min??
Returnert til avsender som har sendt den tilbake igjen og da slapp den igjennon uten toll.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Men på sporingen til dhl stod det at den har ventet på tollbehandling i 3 uker :/
Why care, du burde være glad! Du fikk jo planten din
jeg bestiller titt og ofte ting fra utlandet å det hører med sjeldenhetene at det kommer tollbrev i etterkant, så ikke noe uvanlig det. sef at du ikke imorterer en bil el.