Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1708
Hei!
Har en playstation 3 som jeg for tiden streamer serier/film til fra stasjonær pc'n min via en medieserver. Men tenker å kjøpe inn en HDMI kabel for å koble mellom pc og tv, så jeg slipper å være avhengig av å ha nett, og slipper problemer om jeg streamer video i veldig høy kvalitet også. Men har noen spørsmål om dette, så hadde vært fint om noen av dere hadde noen svar til meg

- Noen forslag på hvor jeg kan kjøpe en billigst mulig HDMI kabel på nett på ca 15 meter? Helst fra en norsk forhandler. Og vil jeg miste så mye signal på ett så langt strekk at det er noe problem, eller bør dette gå greit?
- Vil dette i det hele tatt fungere? Har en HDMI utgang på pc og en hdmi inngang på tv tilgjengelig.
- Vil det også være mulig å kjøre dualscreen med pc og tv skjermen?
- Er det mulig å velge om lyd skal streames over til tv eller ikke? Kunne tenkt meg å bruke headset koblet til pc når jeg sitter og spiller med folk på skype osv, også kunne jeg tenkt meg å ha lyd på tv'n når jeg ser serier osv.

og i tillegg lurer jeg på om noen som har vært borti "DS3 tool" vet hvordan jeg kan få playstation spaken til å fungere trådløst koblet til pc
Sist endret av Bazinga; 15. mars 2013 kl. 17:01.
Ikke norsk, men sjekk ut Biit.no, og se etter en skjermet HDMI kabel. Ellers så har du Ebay osv.
http://www.google.com/search?hl=no-N...ntroller+on+PC
Sist endret av Vod0; 15. mars 2013 kl. 17:00.
Trådstarter
29 6
Sitat av Settoz Vis innlegg
Ikke norsk, men sjekk ut Biit.no, og se etter en skjermet HDMI kabel. Ellers så har du Ebay osv.
http://www.google.com/search?hl=no-N...ntroller+on+PC
Vis hele sitatet...
Vet hvordan jeg bruker PS3 kontroller på pc, men tenket på hvordan jeg kan gjøre det trådløst, det finner jeg ingen plass.
Var ingen kabler på biit som var så lang som jeg ønsket, men kan jo prøve å sjekke Ebay. Uansett, takk for svar
Sitat av Bazinga Vis innlegg

- Noen forslag på hvor jeg kan kjøpe en billigst mulig HDMI kabel på nett på ca 15 meter? Helst fra en norsk forhandler. Og vil jeg miste så mye signal på ett så langt strekk at det er noe problem, eller bør dette gå greit?

Det går nok greit, men med så lange kabler er det viktig at du velger noe av god kvalitet

- Vil dette i det hele tatt fungere? Har en HDMI utgang på pc og en hdmi inngang på tv tilgjengelig.

Ja, ingen problem

- Vil det også være mulig å kjøre dualscreen med pc og tv skjermen?

Ja.
Vis hele sitatet...
[COLOR="White"]Titegn.......[/COLOR]

Edit: Angående lyddelen. Så lenge du har i headset, så velger den vanligvis å kjøre lyden via denne. Slik at du kan dra ut headsetet for å få lyd på TV'n.
Sist endret av Fuzzybossen; 15. mars 2013 kl. 17:14.
Trådstarter
29 6
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
[COLOR="White"]Titegn......[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Mener om det er mulig å få lyden ut av tv høytalere istedet for ut av headset på pc. Er det mulig å bare velge avspillingsenheter ned på volumkontroll for så å velge tv der?
så litt bedre forklart, vil jeg ha mulighet til å:
Se serier og film på tv som jeg kjører fra pc og lyd kommer ut av tv
Spille spill på tv som jeg kjører fra pc og lyd kommer ut av headset koblet til pc

Og du mener at om jeg kjøper en rimelig kabel på ebay så vil den mest sannsynlig ikke klare å levere signal 15m?
uansett, takker for svar
Sitat av Bazinga Vis innlegg
Og du mener at om jeg kjøper en rimelig kabel på ebay så vil den mest sannsynlig ikke klare å levere signal 15m?
uansett, takker for svar
Vis hele sitatet...
Jeg har kobla sammen en 10 meters (av relativt god kvalitet) og en 5 meters billigkabel, som jeg bruker til å se filmer på tv'en. Glimrende bilde og lyd.

Sitat av Bazinga Vis innlegg
- Vil det også være mulig å kjøre dualscreen med pc og tv skjermen?
Vis hele sitatet...
Ja - bare å sette det opp som du vil i skrivebordsinnstillingene.

Sitat av Bazinga Vis innlegg
- Er det mulig å velge om lyd skal streames over til tv eller ikke? Kunne tenkt meg å bruke headset koblet til pc når jeg sitter og spiller med folk på skype osv, også kunne jeg tenkt meg å ha lyd på tv'n når jeg ser serier osv.
Vis hele sitatet...
Ja - i lydinnstillingene kan du velge hvor lyden skal komme ut.
Trådstarter
29 6
Sitat av eppen Vis innlegg
Jeg har kobla sammen en 10 meters (av relativt god kvalitet) og en 5 meters billigkabel, som jeg bruker til å se filmer på tv'en. Glimrende bilde og lyd.


Ja - bare å sette det opp som du vil i skrivebordsinnstillingene.


Ja - i lydinnstillingene kan du velge hvor lyden skal komme ut.
Vis hele sitatet...
Takk så mye for svar!Blir vel å bestille en kabel på ebay og teste da
Jeg bruker Belkin HDMI-kabel (15m) ikke hatt noen problemer med den.
Litt dyrere Hama HDMI-kabel (15m)
Sitat av snippsat Vis innlegg
Jeg bruker Belkin HDMI-kabel (15m) ikke hatt noen problemer med den.
Litt dyrere Hama HDMI-kabel (15m)
Vis hele sitatet...
Oh, rly, Hdmi kabel til 1,2k? Denne koster omtrent 150 norske inkl frakt og kommer til og gjøre nøyaktig samme jobben
kommer til og gjøre nøyaktig samme jobben
Vis hele sitatet...
Ja helt sikkert.
Sjekket også ebay,men trengte kabelen raskt og da var 699kr på elkjøp greit nok.
Trådstarter
29 6
Endte opp med å kjøpe kabel fra ebay i går til 200,- inkludert frakt. Så får vi se om den virkelig leverer opp til 2160p til tv, som leverandør garanterer Kan sikkert fortelle om en billig ebay kabel fungerer på så lange strekk når jeg får den om folk er interessert ja. Men takk for alle svar!