Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1079
Hei
Jeg har tenkt å bygge ny pc men vet ikke hvilken prosessor og hovedkort jeg bør velge(ville vært veldig takknemlig hvis noen la ut bilde av en kraftig gamer til 9000 eller mindre) Vil gjerne bygge selv jeg har harddisk.
Sitat av markus_nilsen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke gå for "k" versjonen? er massevis av plass til det i ett budskjett på 9k..
Sitat av josml98 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jepp [COLOR="White"]TiTegn[/COLOR]
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sjekk signaturen min - Jokeren.

Velg grafikkort slik at det passer inn i ditt budsjett, vil f.eks. være et 660 ti 3gb.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-0EF92322A0AD

670 gpu, i5 3570k cpu, bra cpu kjøler, 1tb lagring, 64gb ssd, tipp topp psu, alt i et veldig lite og stilrent kabinett (som er lett å dra med seg på lan)

Sitat av uaexed Vis innlegg
Sjekk signaturen min - Jokeren.

Velg grafikkort slik at det passer inn i ditt budsjett, vil f.eks. være et 660 ti 3gb.
Vis hele sitatet...
660ti har ikke nok bussbredde til 3gb vram, så dette er et dårlig valg, og til det bedskjettet går det helt fint med et 670 kort. Også sier jeg det igjen, ikke kjøp den psu'en...
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
660ti har ikke nok bussbredde til 3gb vram, så dette er et dårlig valg, og til det bedskjettet går det helt fint med et 670 kort. Også sier jeg det igjen, ikke kjøp den psu'en...
Vis hele sitatet...
Den PSUen er konge.
Har du vurdert AMD sin nye FX-8350?
Trådstarter
42 2
Støtter den spill like bra som en quad prosessor fra intel da?
Jeg hadde gått for den, over en 3570K.

Video.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Den PSUen er konge.
Vis hele sitatet...
Nja, 600w og klarer ikke et kort med 2x 8pin, ikke er den spesilet effektiv, og skal man ha flere skjemkort må man bruke adaptere ut av milde mimmel. Er ikke akkurat det jeg klassifiserer som en konge psu!

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Jeg hadde gått for den, over en 3570K.

Video.
Vis hele sitatet...
Ikke helt dnig i denne testen, da de faktisk spilte og ikke bruke engine til å få helt identiske tester hver gang. Om man ser på spilltester som feks hw.no har gjort, gir disse et mer korrekt resultat en den testen. Og der ser man at 3570k kommer best ut.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Nja, 600w og klarer ikke et kort med 2x 8pin, ikke er den spesilet effektiv, og skal man ha flere skjemkort må man bruke adaptere ut av milde mimmel. Er ikke akkurat det jeg klassifiserer som en konge psu!
Vis hele sitatet...
Du har rett. Hvilken PSU skal jeg bytte til?
litt OT, men uaexed; jeg har samme psu som i "jokeren", den på 700w. jeg kan bekrefte at dette ikke er en super psu, den har veldig korte kabler og den har ikke 2 x 8-pin pci, noe som gjør det vanskelig for meg å oppgradere skjermkort i fremtiden.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
litt OT, men uaexed; jeg har samme psu som i "jokeren", den på 700w. jeg kan bekrefte at dette ikke er en super psu, den har veldig korte kabler og den har ikke 2 x 8-pin pci, noe som gjør det vanskelig for meg å oppgradere skjermkort i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Joda, har samme i 500w, ser minuset. Ellers er den veldig bra.
Er kablene på OCZ ZT 650w korte?
Sitat av joacimz Vis innlegg
Er kablene på OCZ ZT 650w korte?
Vis hele sitatet...
I dette review'et, hvis du scroller litt ned, ser du oversikt over lengden på kablene
Håper det er sånn at jeg får alle kablene på baksiden av kabinette (r4 miditower). En kompis av meg har en Corsair TX650w i et bigtower og der må en ledning påtvers rett over hovedkorte for den er for kort till å være på baksiden
Sitat av joacimz Vis innlegg
Håper det er sånn at jeg får alle kablene på baksiden av kabinette (r4 miditower). En kompis av meg har en Corsair TX650w i et bigtower og der må en ledning påtvers rett over hovedkorte for den er for kort till å være på baksiden
Vis hele sitatet...
Det er da man kjøper en cable extension eller ett miditower
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Har OCZ Modxstream 700w og et CM Storm Trooper Big Tower, og den har i alle fall to 8pin pci-kabler. Har heller ikke hatt problem med for korte kabler.