Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 4430
Trådstarter
hei. nå har jeg instalert ubuntu og det funket greit. har ikke mistet windows xp

nå er det annet problem som irriterer meg grusomt. Det gjelder å komme inn på linuxen. Det står at jeg må oppgi brukernavn og passord, det er greit.

problemet er at når jeg kommer til feltet der man skriver inn passwordet, så går det ikke ann å skrive noe!!!!!!! irriterer meg så sykt når sånt skjer!!

noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

PS: når jeg går inn på min datamaskin (på windows xp) så står kun c disk der. men ingen d disk? hvor er den blitt av?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
I unix er tradisjonen at en viser ikkje passordet i heile tatt - ikkje engang som stjerner eller prikker.
Sitat av cplpro Vis innlegg
PS: når jeg går inn på min datamaskin (på windows xp) så står kun c disk der. men ingen d disk? hvor er den blitt av?
Vis hele sitatet...
Windows klarer ikke lese andre filsystemer enn fat32 og NTFS, så den ser ikke linux-disken din...
Trådstarter
ok..

men hvordan får jeg skrevet inn passordet ? må jeg bare skrive det og trykke enter selv om ingenting vises?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cplpro Vis innlegg
ok..

men hvordan får jeg skrevet inn passordet ? må jeg bare skrive det og trykke enter selv om ingenting vises?
Vis hele sitatet...
Jepp. Da er det vanskeligere for shouldersurfers å finne lengda på passordet...
Trådstarter
et ekstra spørsmål til fetter. du sa at xp ikke leser andre filsystemer enn fat32 og NTFS. om jeg ønsker å stille partisjonene tilbake som før, hvordan gjør jeg det? (da tenker jeg på f.eks beholde windows også fjerne linux sammen med alle partisjonene dems)
Sitat av cplpro Vis innlegg
et ekstra spørsmål til fetter. du sa at xp ikke leser andre filsystemer enn fat32 og NTFS. om jeg ønsker å stille partisjonene tilbake som før, hvordan gjør jeg det? (da tenker jeg på f.eks beholde windows også fjerne linux sammen med alle partisjonene dems)
Vis hele sitatet...
Høyreklikk på My Computer --> Manage --> Disk Management
Der vil du se partisjonene, og du vil også kunne formatere/partisjonere dem.
Trådstarter
ok.. men nå har jeg skrevet inn bruker navn og passord. etter dette så begynte den å laste ned flere pakker.
når dette var gjort så kom det opp: "root: cant figure display, do it manually" jeg kommer ingen vei med dette..

noen som vet svaret?
Du skal ikke logge inn i x som root.
Bruk en annen bruker.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
cplpro: Jeg foreslår at du tar en titt på introduksjonsdokumentasjonen til ubuntu og leser godt igjennom det FØR du setter deg ned og bruker det.
For en ting skal du vite: Alt du har spurt om hittil står enkelt forklart i denne nevnte dokumentasjonen, og folk vil ikke gidde å svare på hvert enkelt spørsmål. Du må vise egen innsats og lese, lese, lese!