Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2824
Hallo,

Jeg har en Asus G751JT, som jeg har hatt i snart to år nå.
Maskinen er ikke mye brukt, og jeg har den tilkoblet lader når jeg bruker den, og så trekker jeg ut lader år jeg slår den av.

For ca en uke siden, så når eg tok ut laderen, så slo pc seg av momentant. Fant ut at den ikke har tilkoblet batteri.

Står " 0%tilgjengelig (koblet til nettstrøm, lader)"

Er det batteriet som er ødelagt? Noe som har røket, så strømmen ikke når fram til batteriet? En innstilling jeg har kommet borti?

Hadde vært fantastisk med litt hjelp!
Dødt batteri, det der er helt typisk når den kjøres for mye på nettstrøm. Kjøp et originalt batteri om du skal bytte det ut, koster kun 5-600 kr. Uoriginale fra eBay for eksempel kan du aldri stole 100% på om du har livet kjært.
Sjekk garantien på batteriet. De fleste gir bare ett år på batterier, men skulle du være så heldig å ha to år så kanskje du kan få et nytt.
Å bestandig være fullt ladet sliter en del på denne typen batterier. De holder lengst ved ca 50% lading.
Medaljens bakside der altså, at når man anskaffer laptop som ser mer ut som et jagerfly enn en PC, ja da ryker det fort en 1000-lapp til lader og knappe det om batteriet ryker. Men hey, de får jobben gjort da! Har G750JX selv, hvor ladern røyk i fjor.. Sure penger!
Litt det samme her. Har noe tilsvarende som forrige poster, både lader (for et par år sida) og batteri (nylig) har gått fløyten. Tok bare ut batteriet og lodda en annen lader på ladepluggen.
Lønner seg å lade ut batteriet en gang i blandt, altså kjøre uten strøm tilkoblet. Bruker du aldri batteri, kan du like greit bare ta det ut.
Greien er jo at når jeg bruker pc, så varer den bare i en liten time uten lader...så da putter jeg i lader når den trenger det, også står den i utover dagen..... Dritt når ting ryker

Batteriet har jo alltid vart like lenge...det har ikke gradvis blitt værre.. plutselig så var det ikke tilkoblet lengre...