Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2953
Hei, et avdøds familiemedlems bruker blir benyttet av en annen person. Jeg har klikket meg gjennom Facebook support, men ingen av de funker. For å melda at person er død må jeg ha en Haug med dokumenter jeg ikke har tilgang til. Trenger å snakke med Facebook direkte. Hvordan gjør jeg det?

��
Sist endret av Ikkemathias; 23. november 2021 kl. 16:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du skaffer den haugen med dokumenter og kontakter facebook.
: ( men jeg får nok ikke tak i de. Er det ingen chat/Mail/tlf jeg kan nå den på?
Har prøvd på det samme, da trengte jeg bare dødsattest.
Sitat av Gaba nation Vis innlegg
Har prøvd på det samme, da trengte jeg bare dødsattest.
Vis hele sitatet...
Er det noe man kan finne på nettet, eller gis det kun til nærmeste pårørende?
Det er ingenting du kan gjøre uten dokumentasjon som de ber om.
Ja, men er dokumentasjonen tilgjengelig på nett eller i det offentlige? (Dødsattest)
Sitat av Ikkemathias Vis innlegg
Ja, men er dokumentasjonen tilgjengelig på nett eller i det offentlige? (Dødsattest)
Vis hele sitatet...
Hvor nærstående er dette avdøde familiemedlemmet?
Kan du ikke kontakte den nærmeste pårørende som
da sannsynligvis sitter på dødsattesten, og gjøre
vedkommende oppmerksom på at noen misbruker
facebookprofilen?

Evt. hvis du har mulighet til å kontakte den som
misbruker profilen, og be vedkommende om å slutte
med det?
Jeg har i dag fått omgjort facebook kontoen til en avdød i familien til å bli en minneside.
De trengte fire ting for å ordne dette.
En link til fb profilen til den avdøde.
Dødsdato.
Et bilde av dødsannonsen.
Min mailadresse.
Når jeg hadde sendt de dette så fikk jeg mail tilbake etter 15-20 minutter om at alt var ordnet. Og det var det også

Så jeg trengte ikke å sende inn dødsattest, det holdt med et bilde av dødsannonsen!
Takk : )
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Som bruker av facebook er det umulig å komme i kontakt med noen form for support. Det er de som annonserer som betraktes som kunder og kan spørre om hjelp. Som bruker betraktes du som produkt.
Høres ut som at du skal kontakte nærmeste pårørende å la de ta hånd om dette. Det er ganske grovt å overkjøre de. Hvis dette er nylig så er ikke Facebook førstepri for etterlatte å rydde opp i.
Det er etterlatte/nærmeste pårørende’s valg å avgjøre om fb skal slettes eller gjøres til en minneside.

PS: For alle andre som leser her så er det enkleste å utnevne en venn eller pårørende mens du lever til å håndtere fb når du går bort.

Sitat av datagutten Vis innlegg
Som bruker av facebook er det umulig å komme i kontakt med noen form for support. Det er de som annonserer som betraktes som kunder og kan spørre om hjelp. Som bruker betraktes du som produkt.
Vis hele sitatet...
Jepp, sånn er det.
Sist endret av Dough; 24. november 2021 kl. 09:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For å være ærlig er det min bestemor som er avdødd, og ektemannen (bestefar) som bruker kontoen. Dette er svært ubehagelig for resten av slekten, og vi ønsker å få en stoppe på det. Blir dette umulig?
- Meld din bestemor som død til facebook: https://www.facebook.com/help/150486848354038
- Snakk med bestefar.
Sist endret av Erlpil; 24. november 2021 kl. 12:45.
Evt slett fbprofilen når du er på besøk. Hvis passord og brukernavn er å finne i nettleserens`s lagrede passord. Bytt passord med det samme slik at kontoen ikke kan reaktiveres. Gæmlisene må reddes fra selg selv til tider
Hva om det var en felles konto som begge brukte, også bare fortsatte han å bruke den av gammel vane? Tips han om å heller lage sin egen profil. Eller bytte brukernavn hvis det går an.