Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1065
Hey. Kjørte radig på en strekning med gjennomsnittsmåling, har kjørt her de 4-5 siste årene og alltid lagt bilen i motsatt kjørefelt rett før siste fotoboks, alltid fungert. Men nå, her om dagen, så la jeg meg i motsatt fil og da blinket faen meg lyset etter fotoboksen gult, ja så ble vel tatt da. Men om det skulle kvalifisere til førerkortbeslag, er dem raske med å få tak i meg da?

Skulle tro politiet ville få tatt lappen min fortest mulig slik jeg kjenner de? Noen som vet her?😅
Takk for svar
Du får vel et brev i posten med beskjed om å levere inn førerkortet ditt, i tillegg til forelegg/anmeldelse alt etter hvor fort du kjørte..
Min erfaring er at du får et brev ca 1-3mnd etterpå.

Hvis det er greie politibetjenter du har med å gjøre så ringer dem deg nok lenge før brevet kommer og gir lyd om at du er ferska og kan forvente en bot.
Om det ikke er førerkortbeslag så får du brev i posten typ 1 måned senere med forelegg i posten.
Om det er førerkortbeslag vil du få brev på det da må du krysse av på om du godtar førerkortbeslag eller om du nekter.

samme regla på begge deler egent. du får ett brev med ett lite brev om du godtar førerkortbeslag/forelegget. sender det i retur og får forelegget på sismo.
Sist endret av VitoScaletta; 18. november 2021 kl. 15:26.