Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4873
Fins det en nettside som i usa på FBI eller interpol hvor man kan se etterlyste folk i norge? Enten om de er på rømmen fra soning/fengsel/rettsak?
Googla litt. Fant ikke stort.

Norge er jo veldig strenge med personvern. Noe jeg syns de skulle letta på sånn at vi kunne beskytta samfunnet bedre for f.eks en Morder som er etterlyst eller notorisk voldsmann som man ser uttafor narvesen og tar seg en sigg ....

Sjekka interpol. 2 menn som har kommet seg unna fengsel i to ti år....
Sist endret av Samael99; 14. november 2021 kl. 01:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noe eget nettsted vet jeg ikke om, men det hender jo at aviser går med bilde og navn på Nordmenn som er
etterlyst internasjonalt eller også der man vet at vedkommende oppholder seg i et gitt land.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Noe eget nettsted vet jeg ikke om, men det hender jo at aviser går med bilde og navn på Nordmenn som er
etterlyst internasjonalt eller også der man vet at vedkommende oppholder seg i et gitt land.
Vis hele sitatet...
Ja vet det. Jeg er i et krim/rusmiljø, og når jeg hører fra venner at visse faktiske ekte psykopater har rømt fra fengsel så blir jeg bekymra for sikkerheten til folk, disse folka nøler ikke med kniver eller grov vold. Og når det er kokain/amf rus i bildet er de veldig ustabile og farlige. Derfor gpr norges xtreme personvern beskyttelsen meg sykt på nervene, hva er viktigst for regjeregingen? Personvernet til voldelige psychoer eller sikkerheten til våre borgere som er fornuftige og gode mennesker!
Ikke helt det samme, men noen aviser, bla. VG har hatt noen saker der de lister opp de 30 (husker ikke helt antall) mest kriminelle
i Norge. Navnene er anonyme, men de kjører alder, område, nasjonalitet og type kriminalitet og hvor farlige de er.

Tror ikke de vill være så vanskelige å "kjenne igjen" hvis man er i det miljøet.
Sist endret av vindaloo; 14. november 2021 kl. 01:55.
Mhm. Tror det hadde vært tryggere for sanfunnet og ihvertfall kunne se ansiktet til den etterlyste. Noen ganger gjør de det. Som nå med Mortensrud drapet. Men for å forhindre ett drap/grov vold etc. Så kunne det vært fint om man kunne melde inn med engang om man så det etterlyste individet på gata med engang for å forhindre at det skjer noe alvorlig. Just my opinion though.
De har noen ganger publisert saker med bilde og andre kjennetegn der folk har rømt fra fengsel,
typisk samme dag som det har skjedd. Både i tilfeller der de ber publikum holde seg unna fordi
vedkommende kan være farlig og i andre saker der de bare ønsker tips.

Du spør ikke fordi du er på rømmen selv vel?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
De har noen ganger publisert saker med bilde og andre kjennetegn der folk har rømt fra fengsel,
typisk samme dag som det har skjedd. Både i tilfeller der de ber publikum holde seg unna fordi
vedkommende kan være farlig og i andre saker der de bare ønsker tips.

Du spør ikke fordi du er på rømmen selv vel?
Vis hele sitatet...

Hahahah. Nei, hadde aldri tatt den sjansen, med både IP, Geolocation og gennerell tracking som politiet kan utføre.

Men spør fordi jeg har en genuing bekymring, for at det er bedre å melde inn et farlig voldelig individ, før de har gjort noe som ikke kan bli ugjort, som drapet på mortensrud. Da kommer Politiet med Bilder og navn og Info, men da har allerede et liv blitt tatt? Ser du poenget og bekymringen min? Logikken også?
Sitat av Samael99 Vis innlegg
Ser du poenget og bekymringen min? Logikken også?
Vis hele sitatet...
Ja.
Samtidig er det jo problematisk å gjøre det også. Forestill deg at politiet går med bilde og navn av deg
og sier at han fyren her kommer sikkert til finne på noe kødd. Du ser vel at det ville blitt feil også.

Man kan ikke anklage noen før de har gjort noe galt er det jeg prøver å si.
Sist endret av vindaloo; 14. november 2021 kl. 02:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ja.
Samtidig er det jo problematisk å gjøre det også. Forestill deg at politiet går med bilde og navn av deg
og sier at han fyren her kommer sikkert til finne på noe kødd. Du ser vel at det ville blitt feil også.

Man kan ikke anklage noen før de har gjort noe galt er det jeg prøver å si.
Vis hele sitatet...
Tror du misforsto hva jeg starta tråden med. Enig med at det ikke er greit å vise bilde av en fyr som kanskje kan finne på noe farlig fordi en eller anen grunn, psykisk ustabil eller lignende. Men hvis en innsatt som er allerede, dømt for grov vold, og har rømt fra boksen, så er det vel innafor å vise bilde på nyheter og bilder rundt omkring fordi sjansen er stor for at det mennesket vil gjøre det igjen på rømmen, og grov vold kan esklalere til noe verre, mord f.eks. Skjønner du hva jeg mener?

Politiet ville vel aldri gått ut med bilde, vis det ikker er høy risiko for at noe farlig skal skje, og derfor mener jeg at Regjeringen kan bli litt slappere med personvern, før det skjer noe verre enn grov vold som de sitter inne for. Det var det jeg starta tråden med......
Sist endret av Samael99; 14. november 2021 kl. 03:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Men hvor skal grensa gå?Problemet med å begynne å gjøre unntak på personvern er at det blir vanskelig å stoppe. "Gi en cm, og de tar en meter".
Jeg ser vel ikke helt samfunnsnytten av et offentlig register. Ola Nordmann sjekker jo ikke den type info, og det kan få uheldige konsekvenser for folk som ligner nok til at folk forveksles.
Tror at flere folk ville blitt skadet, en de vi kunne rede med et slik register
Dette er åtte av Norges mest ettersøkte menn:Bastian Vasques (25) , Anders DFaradj Abutorkid (32ale (36) , Chiks Ada (35) , Adrian Myrta , Azad Ghaleb Ali (44) , Omari Saaid Mohammed Boubak (38) , Fred Binaku (31)

- De åtte som er nevnt er offentlig etterlyst, noe som blant annet betyr at navn og bilde ligger åpent ute på Interpols egen nettside. De fleste som er etterlyst av norske myndigheter er derimot ikke kjent.

Totalt 159 personer, er etterlyst internasjonalt, av Norge gjennom Interpol.
Vis hele sitatet...
Sist endret av FourHorsemen; 14. november 2021 kl. 08:28.
Sitat av Samael99 Vis innlegg
Tror du misforsto hva jeg starta tråden med. Enig med at det ikke er greit å vise bilde av en fyr som kanskje kan finne på noe farlig fordi en eller anen grunn, psykisk ustabil eller lignende. Men hvis en innsatt som er allerede, dømt for grov vold, og har rømt fra boksen, så er det vel innafor å vise bilde på nyheter og bilder rundt omkring fordi sjansen er stor for at det mennesket vil gjøre det igjen på rømmen, og grov vold kan esklalere til noe verre, mord f.eks. Skjønner du hva jeg mener?

Politiet ville vel aldri gått ut med bilde, vis det ikker er høy risiko for at noe farlig skal skje, og derfor mener jeg at Regjeringen kan bli litt slappere med personvern, før det skjer noe verre enn grov vold som de sitter inne for. Det var det jeg starta tråden med......
Vis hele sitatet...
Jammen hvor kommer diskusjonen fra? Er ikke akkurat noe stort problem i Norge at drapsdømte rømmer fra høysikkerhets-anstalter og brått slakter familier som aner fred og ingen fare? Så hva er egentlig diskusjonens kjerne?
TS ønsker seg en side som denne, men for Norge.
Forstått det riktig?