Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3533
Hei dere,
Er det noen som vet om det fins nettbutikker her i Norge der man kan velge en annen tastatur en den norske på laptoper?

Har sjekket de vanlige nettsidene som komplett.no, men ingen sjanse der.

Jeg er opprinnelig fra utlandet og trenger annen layout. Jeg står nå for valget å ha feil layout eller kjøpe fra utlandet og betale sjokkerende mye importgebyrer

Hilsen og takk for hjelpen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eller bytte tastatur. TIl dei fleste businesslaptoper får du amerikansk eller britisk tastatur for et par hundrelapper på ebay.
Du kan skifte tastatur-oppsett i software. Men trenger du fysisk merking på tastene, må du nok kjøpe den i utlandet, eller bruke et eksternt, utenlandsk tastatur. Selv har jeg USB-tastatur for både russisk og thai, og plugger inn dem ved behov.
Veldig vanlig i andre land å kjøpe stickers og så bruke tastataturet både til morsmål og sidemål (endre input i operativsystemet).. Er det aktuelt?
Sist endret av bashfoo; 18. november 2021 kl. 05:07.