Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 2967
Hei!

Har tidligere slitt endel med alkohol, kjørte endel i fylla og ble tatt to ganger.

Dette er nå 7år siden.

Jeg har fått et annet alkoholforbruk, mye mer normalt selv om det er høyt.
Kan enkelt redusere det mer uten større problem, men liker fortsatt å ta meg en fyll og med fotball på Tv'n er pilsen god.

Tenkte å ta lappen igjen. Bestilte time, fikk rask beskjed at om et par dager kunne jeg komme. Blodprøve, faste før oppmøte.
Møtte opp, tok blodprøve.

Problemet var at jeg og gutta hadde vært på sydenferie, klarte å få korona og ble sittende isolert på hotellet. Tilsammen ble det 3uker. Vi hadde rom vedsiden av hverandre, så vi treffes hver dag, satt på balkongen og sjenka oss.

Resultatet kom, 0.53 på PETH prøven.
Nå tror fastlegen at jeg fortsatt sliter med alkohol, hvertfall mye mer enn det som faktisk er reelt.

Han bestiller utredningstime hos Vinderen Voksenpsykiatri samt jeg må ta ny PETH prøve.
Her er jeg stressa, hva gjør jeg nå?

Det er nå 2mnd siden legebesøket, og har kuttet ut nesten all alkohol. En pils som ble spandert på jobbreise, 3 pils når byen endelig åpnet igjen, for det sosiale sin del.

Veldig usikker hvilke spørsmål man får på en slik utredelse.
Skal jeg forklare hvorfor resultatet ble så høyt? De vil fortsatt si mitt normale forbruk er usunt..
Skal jeg si jeg har vært avholds siste mnd? Skal jeg si jeg har redusert forbruket, vært på jobbreise og byen uten å sjenka meg?
Burde jeg nevne at avhold resten av livet er et alternativ, men det ikke frister?
Eller vil de gå dypere for å se hvordan jeg er som person i forhold til avhengighet?

Takker for svar, det stresser meg ut å ha 3 timer med 3 leger som skal "dømme meg" selv om jeg føler alt er på stell nå..