Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  629 430483
Hm, er det noe feil med nedlasting av undertitler? MPC ville ikke vise undertittel til Team Bachstad sesong 8. Når jeg åpnet srt-filen så jeg at den begynte med "WEBVTT", og noen ganger med noe annet en rad under.

Kode

WEBVTT

1
00:00:02.400 --> 00:00:09.720
Herre min hatt! Det er så godt
å kjenne varmen fra sola igjen.
Sletter jeg de to første radene, slik at filen begynner med "1", så fungerer undertitler igjen.
Sitat av mseitz Vis innlegg
MPC ville ikke vise undertittel til Team Bachstad sesong 8.
Vis hele sitatet...
Sitat av MPC-HC
MPC-HC is not under development since 2017. Please switch to something else.
Vis hele sitatet...
Regner med det er wx_nrk du prater om.
Bruk e.g VLC, 5KPlayer da virker det,får se i neste version om gjør noe med dettet elle kanskje ikke
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har noen greie på om det er mulig å laste ned programmer som gjort utilgjengelige? Prøvde med det her wx_nrk-programmet, men linken dukka rett og slett ikke opp når jeg dro den inn. Antagelig på grunn av at ingen får sett det på vanlig vis... Her er linken, hvis noen vil prøve: https://tv.nrk.no/program/KOID75004517 .
Sitat av snippsat Vis innlegg
Regner med det er wx_nrk du prater om.
Bruk e.g VLC, 5KPlayer da virker det,får se i neste version om gjør noe med dettet elle kanskje ikke
Vis hele sitatet...
Nei, du har rett. MPC-HC får fortsatt oppdateringer (https://github.com/clsid2/mpc-hc/releases), men ingen nye "egenskaper". Jeg har ikke fått med meg at WEBVTT faktisk er noe nytt, og at det bruker samme filtype som "god gammeldags" srt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har brukt wx_nrk lenge nå, men får plutselig denne error`en når jeg prøver å kjøre Nrk.exe: Failed to execute script drag_drop_1. Når jeg åpner info.txt fila for å se feilkoden får jeg dette:

Traceback (most recent call last):
File "drag_drop_1.py", line 240, in <module>
File "drag_drop_1.py", line 197, in __init__
wx._core.wxAssertionError: C++ assertion "strcmp(setlocale(0, 0), "C") == 0" failed at ..\..\src\common\intl.cpp(1699) in wxLocale::GetInfo(): You probably called setlocale() directly instead of using wxLocale and now there is a mismatch between C/C++ and Windows locale.
Things are going to break, please only change locale by creating wxLocale objects to avoid this!
Vis hele sitatet...

Noen som vet hva jeg gjør feil eller kan gjøre for å fikse dette?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Har brukt wx_nrk lenge nå, men får plutselig denne error`en når jeg prøver å kjøre Nrk.exe: Failed to execute script drag_drop_1. Når jeg åpner info.txt fila for å se feilkoden får jeg dette:




Noen som vet hva jeg gjør feil eller kan gjøre for å fikse dette?
Vis hele sitatet...
Tips for fremtiden: Prøv å søk opp feilmeldingen på google, du vil alltid får resultat som fører deg til programeringsforum der problemet diskuteres. Det kan være litt krevende å skjønne noe av informasjonen i starten, men ofte finner man løsninger på denne måten.

Såvidt jeg skjønner, uten å ha testet dette selv, så er dette et problem med python 3.8, om man nedgraderer til python 3.7 så skal problemet løses.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Tips for fremtiden: Prøv å søk opp feilmeldingen på google, du vil alltid får resultat som fører deg til programeringsforum der problemet diskuteres. Det kan være litt krevende å skjønne noe av informasjonen i starten, men ofte finner man løsninger på denne måten.

Såvidt jeg skjønner, uten å ha testet dette selv, så er dette et problem med python 3.8, om man nedgraderer til python 3.7 så skal problemet løses.
Vis hele sitatet...
Tanken om å Google feilkoden streifa meg ikke engang, sikkert fordi han som har utviklet programmet er her på bruket, men takk for tipset!

Over til problemet: programmet er jo utviklet av noen som et "ferdig til bruk produkt", det krever jo ikke at man kompilerer noe kode eller kjører via noe annet, det er jo tross alt en .exe fil. Hvor mye kan jeg gjøre for å fikse dette? Hvor skal jeg nedgradere python, all den tid jeg ikke driver med verken pyton, c+ eller annen programmering? Dette går nok langt over mitt pek og klikk nivå B-)
Sist endret av KarlsenK; 16. juli 2021 kl. 15:58. Grunn: Skrivefeil
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Tanken om å Google feilkoden streifa meg ikke engang, sikkert fordi han som har utviklet programmet er her på bruket, men takk for tipset!

Over til problemet: programmet er jo utviklet av noen som et "ferdig til bruk produkt", det krever jo ikke at man kompilerer noe kode eller kjører via noe annet, det er jo tross alt en .exe fil. Hvor mye kan jeg gjøre for å fikse dette? Hvor skal jeg nedgradere python, all den tid jeg ikke driver med verken pyton, c+ eller annen programmering? Dette går nok langt over mitt pek og klikk nivå B-)
Vis hele sitatet...
I dette tilfellet (for de som ikke føler seg veldig komfortable med å installere, oppgradere eller nedgradere flere versjoner av Python samtidig) er det kanskje enklere å bruke noe som f.eks.

https://github.com/MrS0m30n3/youtube-dl-gui
(scroll litt ned hvis du vil laste ned Windows-versjon)

Dette vil gi det et kjørbart program og et vindu hvor du kan kopiere og lime inn NRK-lenker og laste ned etter et par påfølgende klikk. Så litt enklere for noen, mer tungvint for andre. Uansett, den bruker youtube-dl i bakgrunnen, men hvis du klikker på tannhjulet og velger "update", vil den laste ned siste tilgjengelige versjon av denne, med de endringer, oppdateringer og feil dette medfører. (Kanskje mer aktuelt hvis du faktisk bruker den til å laste ned fra Youtube som oftere endrer på systemet sitt.)

NRK endret på systemet sitt (bl.a. mer forsøk på geoblocking og litt andre ting, derfor sluttet youtube-dl som har blitt anbefalt tidligere her i tråden (og som også bruker python), å virke for NRK i en måneds tid. Inntil noen oppdaterte metoden for å laste ned. wx_nrk er et annet program og bruker en annen måte som tydeligvis håndterte endringene til NRK bedre. Eller bare blei oppdatert raskere.

Hvis du velger å bruke gui-programmet, så bør du endre hvor du lagrer filene, og også gå inn i innstillingene (klikk på tannhjulet) og "options" og under "extra" legge til følgende

Kode

--all-subs --convert-subs srt
Du kan også velge i "downloads"-fanen, men NRK har sjelden annet enn norske undertekster uansett. (De har engelsk i noen ekstremt sjeldne tilfeller.)

Hvis du tilfeldigvis har laget en konto på NRK-sidene for å få tilgang fra utlandet kan du også legge til

Kode

 --cookies "d:/mappe/til/nedlastinger/tv_nrk_no_sine_cookies_som_tekstfil.txt"
(husk mellomrom mellom alle tingene du legger til)

Hvordan du lagrer cookies som tekstfil for en spesifikk nettside avhenger helt av hvilken nettleser du bruker, og uansett noe jeg uansett ikke tror mange her trenger for NRK, men du har nå valget. (Merk: Hvis du tilfeldigvis gjør dette for YouTube så vil cookie-tekstfilen bli for stor for youtube-dl, så du må fjerne en del unødvendig rusk og rask.)
Sist endret av Flabba; 30. juli 2021 kl. 15:05. Grunn: skrivefeil
▼ ... noen måneder senere ... ▼
iTubeGo, rett og slett genialt!

1. Last ned https://youtube-dl.org/downloads/latest/youtube-dl.exe
2. åpne "cmd" skrive "youtube-dl.exe https://tv.nrk.no/serie/snoeengler/sesong/1/episode/2" *ENTER*
3. kos deg
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Trådene er gamle og stammer fra før NRK startet sin nye nett-tv-løsning. Jeg har ikke hørt om noen som har klart å rippe programmer med den nye nett-tven. Det eneste som funker så vidt jeg vet er en screengrabber.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker en HD Videokamera med lyd tilkopplet øretelefon uttaket på TV. Kan da redigere i etterkant. Gjøres det riktig blir kvaliteten absolutt bra
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av perchri Vis innlegg
Jeg bruker en HD Videokamera med lyd tilkopplet øretelefon uttaket på TV. Kan da redigere i etterkant. Gjøres det riktig blir kvaliteten absolutt bra
Vis hele sitatet...
Les resten av tråden. Det er håpløst tungvindt og med dårleg kvalitet.
Sitat av perchri Vis innlegg
Jeg bruker en HD Videokamera med lyd tilkopplet øretelefon uttaket på TV. Kan da redigere i etterkant. Gjøres det riktig blir kvaliteten absolutt bra
Vis hele sitatet...
Er sånn dem piratkopierer ting i "scenen" det. kamera i kinosalen. Ble jo alltid ræva kvalitet da..? Tror kanskje 2 av 100 CAM releaser i scenen er av sebar kvalitet
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vet tråden handler om NRK, men har noen funnet en metode for TV2 Play? Youtube-dl har en oppskrift for sumo.tv2.no, men den fungerer ikke med det nye domenet (mulig den er utdatert også).

Skulle sikra meg Vazelina Hjulekalender i tilfelle den ikke kommer tilbake neste år
Sitat av Yochi Vis innlegg
Vet tråden handler om NRK, men har noen funnet en metode for TV2 Play? Youtube-dl har en oppskrift for sumo.tv2.no, men den fungerer ikke med det nye domenet (mulig den er utdatert også).

Skulle sikra meg Vazelina Hjulekalender i tilfelle den ikke kommer tilbake neste år
Vis hele sitatet...
Vet du noe om youtube-dl, fungerer på VGTV+ ? Gidder ikke kjøpe abbonemang hvis jeg ikke får download'a videoer
Sitat av Fun-Light Vis innlegg
Vet du noe om youtube-dl, fungerer på VGTV+ ? Gidder ikke kjøpe abbonemang hvis jeg ikke får download'a videoer
Vis hele sitatet...
Sist jeg prøvde så fungerte det ikke for videoer som kun er tilgjengelige for VG+.
bruk ant video downloader (plugin til) firefox enklere blir det ikke
Sitat av dekommeri2033 Vis innlegg
bruk ant video downloader (plugin til) firefox enklere blir det ikke
Vis hele sitatet...
Fungerer ikke med VG+videoene den heller.
Sitat av Yochi Vis innlegg
Fungerer ikke med VG+videoene den heller.
Vis hele sitatet...
er screen capture eneste løsningen da eller?
Sitat av Fun-Light Vis innlegg
er screen capture eneste løsningen da eller?
Vis hele sitatet...
Det er mulig å laste ned fra VG+, men det er ikke helt rett frem.

Metode jeg vet fungerer:
1. Finn URL til `master.m3u8` for den aktuelle videoen. (CTRL+SHIFT+I -> "Network"-tabben -> start videoen of filtrer etter "m3u8")**
2. Bytt ut URL og kjør denne kommandoen:

Kode

ffmpeg -i https://url.fra/steg1 -c:v copy -c:a copy "Ønsket_filnavn.mp4"
**

Full URL for VG+ videoer ser omtrent slik ut
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Kode

https://vgtvsecureplus-vh.akamaihd.net/i/2019/08/6fa9088******79a456f38f0/,1920_1080_5811,1280_720_2654,960_540_1457,640_360_659,480_270_416,.mp4.csmil/master.m3u8?hdnea=st%3D159***8477~exp%3D1598835582~acl%3D%2F*%2F2019%2F08%2Fddfa28906da6565d0****aee%2F%2C1920_1080_5811%2C1280_720_2654%2C960_540_1457%2C640_360_659%2C480_270_416%2C.mp4.csmil%2F*~hmac%3D6836747d6ebb9f****59c55b8b2a72f009949****bbc8aa9070c07da39b35d94

Jeg mistenker at det er mulig å gjøre det med youtube-dl ved å sette headere lik som en vanlig visning i nettleseren, men jeg har ikke testa det.
Det enkleste hadde nok vært å laget et lite script for å finne .m3u8-URL, og kjøre kommandoen med de rette headerene. Umulig er det hvertfall ikke.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av NAPse Vis innlegg
Det er mulig å laste ned fra VG+, men det er ikke helt rett frem.

Metode jeg vet fungerer:
1. Finn URL til `master.m3u8` for den aktuelle videoen. (CTRL+SHIFT+I -> "Network"-tabben -> start videoen of filtrer etter "m3u8")**
2. Bytt ut URL og kjør denne kommandoen:

Kode

ffmpeg -i https://url.fra/steg1 -c:v copy -c:a copy "Ønsket_filnavn.mp4"
**

Full URL for VG+ videoer ser omtrent slik ut
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Kode

https://vgtvsecureplus-vh.akamaihd.net/i/2019/08/6fa9088******79a456f38f0/,1920_1080_5811,1280_720_2654,960_540_1457,640_360_659,480_270_416,.mp4.csmil/master.m3u8?hdnea=st%3D159***8477~exp%3D1598835582~acl%3D%2F*%2F2019%2F08%2Fddfa28906da6565d0****aee%2F%2C1920_1080_5811%2C1280_720_2654%2C960_540_1457%2C640_360_659%2C480_270_416%2C.mp4.csmil%2F*~hmac%3D6836747d6ebb9f****59c55b8b2a72f009949****bbc8aa9070c07da39b35d94

Jeg mistenker at det er mulig å gjøre det med youtube-dl ved å sette headere lik som en vanlig visning i nettleseren, men jeg har ikke testa det.
Det enkleste hadde nok vært å laget et lite script for å finne .m3u8-URL, og kjøre kommandoen med de rette headerene. Umulig er det hvertfall ikke.
Vis hele sitatet...
Vet du hvordan man får med undertekster med denne metoden?
Sitat av NAPse Vis innlegg
Det er mulig å laste ned fra VG+, men det er ikke helt rett frem.

Metode jeg vet fungerer:
1. Finn URL til `master.m3u8` for den aktuelle videoen. (CTRL+SHIFT+I -> "Network"-tabben -> start videoen of filtrer etter "m3u8")**
2. Bytt ut URL og kjør denne kommandoen:

Kode

ffmpeg -i https://url.fra/steg1 -c:v copy -c:a copy "Ønsket_filnavn.mp4"
**

Full URL for VG+ videoer ser omtrent slik ut
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Kode

https://vgtvsecureplus-vh.akamaihd.net/i/2019/08/6fa9088******79a456f38f0/,1920_1080_5811,1280_720_2654,960_540_1457,640_360_659,480_270_416,.mp4.csmil/master.m3u8?hdnea=st%3D159***8477~exp%3D1598835582~acl%3D%2F*%2F2019%2F08%2Fddfa28906da6565d0****aee%2F%2C1920_1080_5811%2C1280_720_2654%2C960_540_1457%2C640_360_659%2C480_270_416%2C.mp4.csmil%2F*~hmac%3D6836747d6ebb9f****59c55b8b2a72f009949****bbc8aa9070c07da39b35d94

Jeg mistenker at det er mulig å gjøre det med youtube-dl ved å sette headere lik som en vanlig visning i nettleseren, men jeg har ikke testa det.
Det enkleste hadde nok vært å laget et lite script for å finne .m3u8-URL, og kjøre kommandoen med de rette headerene. Umulig er det hvertfall ikke.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset! Skal prøves =)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
vil WX nrk bli oppdatert kanskje?

Bruker NRK nedlaster, som fungerer, men der kan man bare dra inn 1 link av gangen, i WX kunne man dra inn flere f.eks. episoder av en serie, og alle ble lastet ned .
Event tips til multiple nedlasting i " nedlaster" ?
Sitat av ChalazaBrg Vis innlegg
vil WX nrk bli oppdatert kanskje?
Vis hele sitatet...
Fungerer fortsatt må bruke version 2.4 Wx_nrk.
Takk for svar, eg får bare feil mld , når eg starter wx, har 2,4.

Fatale error, failed to execute script drag and drop..

Skal slette og prøve laste ned på nytt.

Hjalp ikke med ny nedlasting.

den sier ... Fatale error , failed to execute script drag_ drop _1
Sist endret av ChalazaBrg; 15. november 2022 kl. 00:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
2.4 fungerer fint her hos meg iallefall.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Yochi Vis innlegg
Fungerer ikke med VG+videoene den heller.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk lastet ned fra VG+ med en downloader som var basert på YouTube-DL eller noe slikt. Men jeg husker ikke hvilken det var, og fikk ikke til å laste ned undertekster. Og siden mye foregikk på et annet språk enn norsk eller engelsk så ble det ikke så stor suksess.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har tips til feilmld eg får....

Fatale error, failed to execute script drag_ drop_1
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av snippsat Vis innlegg
Fungerer fortsatt må bruke version 2.4 Wx_nrk.
Vis hele sitatet...

Er det noen som får til å laste ned programmer / filmer eller annet som kun er én episode, eller som ikke har liste med episoder man kan dra inn i WX_NRK? Mener at jeg før kunne dra linken fra adressefeltet inn, men dette virker ikke som fungerer lengre?

Også er det noen som har fått til å laste ned noen av episodene som er lagt ut i HDR?
(Sølvguttene synger julen inn 2023, Snøfall 2, P3 Gull 2023, Urørtfinalen 2023, Musikalfest med KORK, NRK Supers Julemagi, Cowboyen og kongen, Villdyrhjerte, Safari Norge (sesong 2), Snowhow)
Jeg får dratt inn programmet slik at linken synes i programmet, og den laster ned .srt fil, men det blir tilsynelatende aldri lastet ned noe .mkv fil.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
WX_NRK 64 2.7. Litt rart med Pørni s02. Alle episodene lar seg laste ned uten E01. I S03 er det oxo noen som glipper?