Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 9957
Spørsmål om filmer som er fengende å se på mens man turer på psykedelica: der kan jeg bidra med å anbefale filmer som:
Tron
Pilgrim VS the world
Grand Budapest Hotel

Og av serier så ble jeg bergtatt av Snowpiercer.
Så om du ikke har sett disse mens du turer, så anbefales de sterkt da man lever seg sinnsykt inn i plottet.

Har dere noen filmer som dere anbefaler sterkt? Og nei de må ikke inneholde narkotika alt går.
R.i.p 23.04.2021
Transformers serien har mye kule effekter. Megatron er sjukt episk. All hail Megatron!!
Sitat av Tarm Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har det rukket å bli triologi?
R.i.p 23.04.2021
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Har det rukket å bli triologi?
Vis hele sitatet...
Såvidt og det er ny under produksjon
Jeg synes egentlig alt som har et fengende plott blir 10 ganger så fengende når man turer, men hvis jeg virkelig må velge noe så ville jeg gått for noe true crime eller sektdokumentarer. Alt fra Tiger King til podcasten sword and scale til en rekke Brennpunktproduksjoner, deriblant Den norske islamisten, Pengepredikanten og Guds utvalde for å nevne de jeg kommer på i farta. Arboga-saken og Drapene i knutby like så, de skal fortsatt ligge på NRK nett.-tv. Humorserier som Åpen post eller XLTV er også en sikker vinner i min bok.

Beklager at jeg ikke har noe fett med spesialeffekter, men det har sin naturlige forklaring, høhø.
Sist endret av equimanthorn; 30. januar 2021 kl. 16:24.
Fyfasan, 1917 var fantastisk!
Woah, krim og brutale drapsserier på tripp hadde send meg rett ut i badtrip tror jeg equimanthorn.

På syre er farger, former og surrealistiske greier kjempegøy. Jeg satt oppslukt i Teletubbies en gang og syns det plutselig var skikkelig deilig fascinerende å se på, og lættismorsomt som i sprøtt og uforutsigbart.

Vil man strekke hjernen sin til en dypere mening så er The Holy Mountain eller 2001 A space odessey perfekt. Den siste ganske langdrøy og treg, så gjerne mens man sitter å tegner, maler eller gjør noe annet stimulerende med den i bakgrunnen.

Her er også en liste med mye kult og spaca https://m.imdb.com/list/ls054725090/

Naturprogrammer med David Attenborough er chill på slutten av trippen og har man mulighet er det opptur å gå en tur i naturen selv, men helst langt vekk fra asfalt og blokker.
Jurassic park, spesielt når raptorene er inne på kjøkkenet og jakter på ungene. Nå Rex bryter ut av innhegningen er også helt episk på en god tur.
Beste jeg har sett må vel være The Fountain, men også Mad Max - Fury Road, Interstellar og Batman - The Dark Night Rises var bra.

Jeg tror kanskje den viktigste faktoren var at den første gangen jeg så noen av de var på tur.
shutter island og inception! have a nice tripppp
Sist endret av extrawelt; 30. januar 2021 kl. 21:03.
A Clockwork Orange, og Walt Disney's "Fantasia" fra 1940.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hadde et slags rituale når jeg gikk dypt på MXE der jeg så Blade Runner, Johnny Mnemonic og til slutt Tommy Boy\Caddyshack.
Eller levde, rettere sagt, men det er en hel greie Det er ikke psykedelia pr say, men det kan bli ganske tura etter hvert.
Blanda det ofte med diverse apb stoffer eller AMT. Noe 4-ho-met og Etizolam hvis jeg planla litt.
Så en god del B-scifi serier.
Lexx, Max Headroom og Earth: Final Conflict. Prøvde Earth 2, men alle har en grense.

Noen andre som har nådd et punkt i mind-fucken der man ikke lengre ser filmen for hva den prøver å være, men i stedet kun ser karakterene som ekte mennesker som later som? Falske kulisser og skuespillere som står og leser linjer.
Opplevde det noen ganger. Slutta å følge med på filmen helt, men begynte å spekulere og se etter tegn på hva slags forhold skuespillerne hadde til hverandre i virkeligheten.
Sist endret av Bothrops; 30. januar 2021 kl. 23:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alt av naturvitenskapelige dokumentarer er fantastisk synes jeg.

Filmene "Samsara" og "Baraka" er også noe som har gjort heftig inntrykk på meg når jeg har sett dem på tur.
Jeg kan legge til "the Shape of water" på lista haha
Sitat av celtseus Vis innlegg
Woah, krim og brutale drapsserier på tripp hadde send meg rett ut i badtrip tror jeg equimanthorn.

På syre er farger, former og surrealistiske greier kjempegøy. Jeg satt oppslukt i Teletubbies en gang og syns det plutselig var skikkelig deilig fascinerende å se på, og lættismorsomt som i sprøtt og uforutsigbart.

Vil man strekke hjernen sin til en dypere mening så er The Holy Mountain eller 2001 A space odessey perfekt. Den siste ganske langdrøy og treg, så gjerne mens man sitter å tegner, maler eller gjør noe annet stimulerende med den i bakgrunnen.

Her er også en liste med mye kult og spaca https://m.imdb.com/list/ls054725090/

Naturprogrammer med David Attenborough er chill på slutten av trippen og har man mulighet er det opptur å gå en tur i naturen selv, men helst langt vekk fra asfalt og blokker.
Vis hele sitatet...


Hver sin smak som de sier, og jeg burde så klart presisert at dette kanskje funker best når man er på vei ned ja, og humorserier hvis man vil se på noe midt uti der, men jeg glemte i farta å ta med det i beregningen da jeg _selv_ ofte hører på musikk eller noe da. Men, på nedtur elsker jeg all form for mørke, for meg setter lidelse ting i perspektiv og jeg fascineres av tankene og handlingen som fører til en grusom handling, osv osv.

En annen ting jeg skal sjekke ut neste gang er Norske rednecks, det må slå ann. Fucka som de folka der er fra før.

@bothrops, ja jeg vet akkurat hva du snakker om, jeg endte opp med å se deler av Fox Grønnland (mener å huske det bare kom på random så uvisst hvorfor akkurat det) men fy faen, jeg lo godt av hvor iscenesatt alt var! Nå skal det sies at den serien kanskje virker sånn uansett, men fikk bra lættis lell.

Edit: Rick and Morty er en sikker vinner forøvrig og jeg skal også sjekke ut en del av det som blir anbefalt her, det meste er i grunn mer fengende når man tripper på den ene eller den andre måten så takk for inspirasjon fellow freaks! Spesielt Teletubbies skal jeg i alle fall sjekke ut!
Sist endret av equimanthorn; 31. januar 2021 kl. 02:31.
Gimmes danger https://www.youtube.com/watch?v=ruqmemgLc2E
Jim Jarmusch sin film om the Stooges
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Gidder ikke å lage ny tråd, så da kaprer jeg denne døde. Skal være tripsitter om noen uker, og trenger litt filmforslag. Jeg elsket å se Alien/Predator/Predator vs Alien filmene, Jurassic park/world trilogiene, og Transformers. jeg kjenner denne karen ganske godt og tror ikke han vil tåle å se de samme filmene jeg gjorde uten å havne i mørket, og det er heller ikke målet med trippen å utforske hans mørkere sider, vi vil helst prøve å koble oss mer på de koselige sidene ved hans personlighet.

Jeg tenkte først på Disney sin Atlantis og Gutten og Jernkjempen, men sistnevnte blir nok for trist når jeg tenker meg om. Animerte filmer er det jeg er primært ute etter, men jeg tar gjerne imot andre forslag også. Det eneste viktige er at det er gode slutter (altså, "det går fint til slutt" filmer.) og helst Engelsk tale, da lesing av undertekster er helt klin umulig på tur.
Studio Ghibli-filmer som Princess Mononoke, Howl's Moving Castle, Nausicaä of the Valley of the Wind og Spirited Away.
Loving vincent.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Loving vincent.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om den vil falle i smak hos vennen min, men den skal ihvertfall jeg se neste gang jeg er på tur! Den så veldig kul ut
Meaning of life
Spirited away

Hvis du liker litt fucka filmer, Bad Boy Bubby
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Studio Ghibli-filmer som Princess Mononoke, Howl's Moving Castle, Nausicaä of the Valley of the Wind og Spirited Away.
Vis hele sitatet...
Planet earth (alt med David A.) og en sjelden gang Ghibli filmer er det eneste jeg har på tv mens jeg tripper, alt med mennesker syntes jeg blir så jævlig rart

Særlig de "undervannsepisodene" av planet earth, Blue planet etc er rått når man tripper.
Sist endret av trippy; 7. oktober 2021 kl. 13:04.
Baraka og Samsara.

Disse har allerede blitt nevnt i tråden her, men jeg kan ikke anbelfale disse her nok.

To filmer som nesten er et must å se under en trip.
Dem gir deg fort et helt annet perspektiv på livet.
Jeg synes definitivt Interstellar er en helt syk film å se når du har tatt syre.
Sitat av maxfit1 Vis innlegg
Jeg synes definitivt Interstellar er en helt syk film å se når du har tatt syre.
Vis hele sitatet...
Har prøvd å se den filmen sånn 3 ganger nå, men klarer det rett og slett ikke. Midt i filmen så slår ADHD'n inn hver bidige gang, så da funker det dårlig. Det er veldig synd at jeg ikke klarer å sitte så lenge, for det jeg har sett så langt har vært veldig bra... :/
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Har prøvd å se den filmen sånn 3 ganger nå, men klarer det rett og slett ikke. Midt i filmen så slår ADHD'n inn hver bidige gang, så da funker det dårlig. Det er veldig synd at jeg ikke klarer å sitte så lenge, for det jeg har sett så langt har vært veldig bra... :/
Vis hele sitatet...
Skjønner.. Interstellar er en ganske lang og kompleks film