Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1010798
Jeg har lagt merke til det samme. Selv om growet luktet som bare fy er det gjerne bare "ett sniff" i glasset. Lukter fint i det du tar av lokket, men lite lukt av selve varene. Varierer mye fra gang til gang, selv med samme strains. Er primært opptatt av smak ved vaping, lukt er bare bry.
Anonym bruker
"Nyfiken Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Det kan hende det bare er strainen som har lite trichomes, når jeg har vert uheldig med frø og endt opp med pot av lavere kvalitet har det fått den klassiske "høy" lykten.
Eller er det kloner fra samme plante som luktet godt første runde men ikke de tre etter?

Selv henger jeg de til tørk i dyrkerommet med avtreksvifte som står på lav hastighet 24/7, temp på ca. 22 grader med luftavfukter i naborommet der luften blir blåst ut. Har aldrig brukt luft-fukter under tørking og de pleier å være klar til curing etter 6-7 dager, så puttes de på glass og blir luftet 1-2 ganger daglig i en mnd.




For å sammeligne litt, som jeg kan huske har jeg vert uheldig to ganger der det tørket alt for fort og det ble knusktørt. Var ikke tilstede under tørkeprosessen så fikk ikke kontrollert, det var en ovn i tørkerommet som sto på for høy temperatur og når jeg kom innom på dag fire var det jævla tørt, ta på det og det knuser tørt.
Stinket omtrent like jævlig/sterkt som når det var tørket skikkelig. Så tviler på at det er fordi du har vært for kjapp som er problemet. Holder en pinn i at det er strain relatert.
Vis hele sitatet...
Amnesia Haze burde lukte litt bedre utifra erfaring. Har også opplevd det forskjellig lukt på samme strain. Og brukers hygrostat så det ligger ca konstant på 60-62% så rart om det hadde tørka for fort. Til sammenligning tørka jeg første og den mest suksessfulle growen på ca 4-7 dager kjappere og med bare rundt 50% RH.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Amnesia Haze burde lukte litt bedre utifra erfaring. Har også opplevd det forskjellig lukt på samme strain. Og brukers hygrostat så det ligger ca konstant på 60-62% så rart om det hadde tørka for fort. Til sammenligning tørka jeg første og den mest suksessfulle growen på ca 4-7 dager kjappere og med bare rundt 50% RH.
Vis hele sitatet...
Bare for å teste kan du jo ta litt neste runde og tørke det under samme forhold som den gangen det ble mest vellykket, 50%RH og 4-7 dager kjappere.
Jeg kan gjøre det samme med litt av mitt neste runde og la det tørke i 14 dager og se om det lukter mer eller mindre.

Hva som fikk deg til å ende opp med 14 dager tørkepriode når det gikk så bra med 7 dager? Gikk du gradvis oppover eller hoppet det rett fra 7 til 14 dager når du økte fra 50% RH til 60-62%RH?

Det sies vel at jo lengre tørketid jo bedre smak men tror aldrig jeg har hatt noe hengende mer en 7 dager. Da er de så tørr at de små kvistene lager en skikkelig "knekkelyd" mens de større fremdeles er litt seig, så kvitter de seg med resten av fukt over en mnd mens de står på glass og curer.
Henger du opp plantene hel når du høster eller trimmer du de skikkelig først? Trimmer mine før de henges opp, det hadde nokk tatt noen ekstra dager om jeg klippet ved rot og hand de opp slik.

Er rommet du tørker i relativt stort sammenlignet med avlingen siden du tilfører fuktighet under tørkeprosessen? Jeg bruker denne: https://www.hydroponics.eu/temperatu...ller~5050.html for å holde klima i rommet ved riktig temperatur og fuktighet, stiller den på 50-60% RH under tørk og viften justerer opp/ned hastigheten derretter, har ikke noe problem med at RH blir for lav men det kan ha noe med miljøet rundt dyrkerommet å gjøre. Samme under blomst, bruker AutoPots så det er aldtid nokk fuktighet i rommet.

EDIT:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå er det grow nr 3 der weeden lukter skikkelig gress/ugress og ikke har den gode cannabislukta.
Vis hele sitatet...
Glemte å spørre, når du kverner ugresset i grinderen og lukter når du åpner lokket, hvordan er aromaen da?
Sist endret av utepaanordnes; 17. september 2023 kl. 19:57.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kanskje 3 -4 uker
Yup, lenge igjen der. Ikke vits i å tenke på innhøsting før hårene er brune.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hi fellow gartnere, jeg dyrker mine aller første tre planter, utendørs, i eget hus på en kappverdeøy.
Jeg fikk frøene Flower Power, Hulkberry og Gushers for 28 dager siden og jeg er superimponert.
Jeg har aldri sett noen planter gro SÅ bra og raskt,
selv her i sydenparadiset.



De gikk i blomstring andre uka og ble pottet om.
De har navnene Mari, til venstre, som er en indika siden bladene hennes er bredere enn Hu, som leder i vekst og ligner på den saktere Anna og har slanke blader.
Den lokale weeden er naturlig Sativa og en en særdeles høy og slank plante med slanke blader.
Disse damene har mer pondus på ALLE måter.
Fordelen her er solen som stort sett er 12/12 året rundt, og iallfall fall sterk nok til at disse boleplantene responderer.
Siden jeg er en aktiv marihuanaentusiast siden jeg røyka første gang 33-år gammel har jeg gleden og konsekvensen av å være følsom
for hva som er bra for meg, og derfor unngår jeg kjemikaler i maten og tar ikke medisin laget av legemiddelindustrien.
Dermed kan jeg ikke være dårligere mot plantene, så de får skall av bananer, løk og eggeskall og trives tydeligvis.
Små lus og fluer blir tiltrukket men de er i mindretall nå etter tre dager med vann blandet eddik og litt alkohol og sprayer de morgen og kveld.
Men synlige skader på bladene ble det, uten at plantene virket stresset. Tvert i mot har blomst og vekst prosessen eksplodert siste dagene.
Jeg er super entusiastisk for dette prosjektet mitt, og veldig takknemlig for alle dere proffe, ja i tilfelle, samt få gode råd.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kjempefint prosjekt! Fortsett det gode arbeider.

Lite forbehold: har tatt alle vaksiner, er frisk som en fisk. Så den delen er jeg uenig med deg. Legemiddelindustrien er noe av det mest strengt regulerte som finnes på kloden, men USA er ganske løse på hvordan legemiddelselskap kan reklamere direkte til vanlige borgere.

Uansett, lykke til! Håper det blir mye god røykings på deg!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk for lykkehilsninger og prosjektet er veldig trivelig.
[IMG][/IMG]
Idag er prydplantene 38 dager og akkurat nå nyter de dagens aller siste direkte sollys. Jeg flytter de rundt på tre steder i løpet av døgnet og da de får ca 10 timer direkte sterk sol noe de tydeligvis liker.
I går plantet jeg de om til større potter (11l) og da røyk noen røtter som igjen gjorde at de ikke hadde vokst i natt som de pleier, men konsentrert seg om å feste grepet på nytt.
Helt greit og forståelig det, null press eller stress fra meg.
Det er tre fantastiske forskjellige personligheter som hittil har fått hel lik behandling, men som vokser ulikt.
Mari FlowerPower til venstre (innerst) er helt klart den mest robuste, mens Anna (ytterst) til høyre er fragil og forsiktig og er minst. Hu Hulkberry i midten er drømmedama som leder i høyde (30 cm) og som er voksevillig åkke som.
Alle dufter heftig og jeg er glad jeg bor et vindfullt sted ved havet
Alle tre imponerer med sitt vis og produserer masse blomster på like forskjellig vis. Fasinerende.
Jeg har allerede kjøpt inn økologisk kokosolje for å lage oljemedisin og ta med hjem til Norge neste gang. Og siden dette prosjektet så langt er er fryd å pusle med, har jeg fryktelig lyst til å kjøpe mer frø og dyrke mer.
Har lyst på FlowerPower og Hulkberry igjen nå når jeg får erfaring, og vil prøve beskjæring tidlig og ompotting likeså. Klimaet her virker å være perfekt og når skall av bananer, løk og egg duger som næring lever jeg i pakt med naturen. Perfekt. Jeg er takknemlig og heldig, og veldig spent på videre utvikling her.