Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1229
Litt croppa pga. mer bilde vennelig her

Løkken, Danmark


Blokhus, Danmark




Et bilde blir ikke bra bare fordi det har HDR effekt
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Et bilde blir ikke bra bare fordi det har HDR effekt
Vis hele sitatet...
Er vell ingen som har sagt
Sitat av hansapils Vis innlegg
Er vell ingen som har sagt
Vis hele sitatet...
Virker sånn ut ifra hvordan du presenterer bildene dine. Dette her er typiske turistbilder med en HDR effekt på. Virker ikke som om du har prøvd ordentlig her.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Virker sånn ut ifra hvordan du presenterer bildene dine. Dette her er typiske turistbilder med en HDR effekt på. Virker ikke som om du har prøvd ordentlig her.
Vis hele sitatet...
Kan være mye galt med Hdr bildene mine.. og må si at den kritikken der var veldig konstruktiv
Sitat av hansapils Vis innlegg
Kan være mye galt med Hdr bildene mine.. og må si at den kritikken der var veldig konstruktiv
Vis hele sitatet...
Nei konstruktiv er det ikke, men hva vil du ha kritikk på? Det er ingenting å kritisere her fordi det blir alt for mye. Det virker ikke som om du prøver å ta fototekniske bilder.

Det blir feil å kritisere et bilde etter det fototekniske når det kun er et tilfeldig bilde som fotografen syns var litt stilig.
Sitat av hansapils Vis innlegg
Kan være mye galt med Hdr bildene mine.. og må si at den kritikken der var veldig konstruktiv
Vis hele sitatet...
Du burde kanskje begynne å ta til deg denne kritikken snart?

Sitater fra forskjellige lignende tråder du har opprettet:

Sitat av tjobo Vis innlegg
Screenshot fra Fifa? Ser jo helt på tryne ut!

OT: Altfor overdreven HDR bruk, som gjør at bilde får meget stort kvalitetstap.
Vis hele sitatet...
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Morsom ide.

Selve landskapsbildet har du ødelagt helt, vet ikke om det er HDR effekten eller noe annet tull du har gjort (om ikke det bare er veldig dårlig oppløsning på bildet). Det er ihvertfall ALT for pikselert. HDR effekten er alt for overdreven.
Vis hele sitatet...
Sitat av bendiks Vis innlegg
Komposisjonen i bildet syns jeg var bra. Jeg syns derimot at HDR ødelegger bildet totalt. Det ser uekte ut, og jeg får følelsen av en billig-tskjorte med ulv på kjøpt på en gatesjappe.
Vis hele sitatet...
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Et bilde blir ikke bra bare fordi det har HDR effekt
Vis hele sitatet...
En kommentar er heller ikke alltid nødvendig bare fordi du poster den.. Hadde det ikke vært bedre om du kom med noe konstruktivt slik trådstarter kan lære av det?

Nå er ikke jeg noe mester på dette akkurat men jeg kan jo nevne hva jeg syntes. Det første som slo meg var at jeg syntes komposisjonen på bildene fungerte bra. Eneste horisonten du har plassert ca i senter på alle bildene. I en del tilfeller kan dette gjøre bildet noe rotete, vet ikke om du har prøvd deg litt å plassere denne i top 1/3 eller bunn 1/3?

HDR effekten var kanskje noe voldsom etter hva jeg liker. Har blitt glad i noe mer subtil bruk av HDR. Litt rundt det punktet hvor man ser det er noe med bildet, men ikke at det er det første som slår deg.

Ser du har vært lur nok til å ta bildene ved soloppgang eller solnedgang, det gjør absolutt susen.

Så var det noe ghosting(el. hva man kaller det) på noen av bildene.

Synes det likevel var noe fint med bildene, men det var ikke HDR effekten sin fortjeneste. Vet ikke om du ønsket kritikk, men det fikk du lell.
Dersom du absolutt skal ha konstruktiv kritikk skal du få dette:

- Bildene dine har latterlig mørke og lyse spots pga. HDR effekten, du kan velge å tone ned effekten eller spot korrigere disse flekkene.
- Motivene dine er utrolig rotete. Det er umulig å vite hva du faktisk tar bilde av for det er såpass mye annet i bildet. Dersom du prøver deg på landskaps portretter så er det fortsatt for mye som ødelegger motivet.

Som sagt, lær deg det fototekniske så spør om kritikk.

Sitat av kv81 Vis innlegg
En kommentar er heller ikke alltid nødvendig bare fordi du poster den.. Hadde det ikke vært bedre om du kom med noe konstruktivt slik trådstarter kan lære av det?
Vis hele sitatet...
Grunnen til at TS blir svart som dette er fordi han poster disse trådene ofte. Ingenting endrer seg mellom hver gang han legger ut bildene sine og det blir like useriøst som min kommentar. Hvis han skal ha kritikk så får han legge ut noe som han faktisk har lagt litt innsats i.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Grunnen til at TS blir svart som dette er fordi han poster disse trådene ofte. Ingenting endrer seg mellom hver gang han legger ut bildene sine og det blir like useriøst som min kommentar. Hvis han skal ha kritikk så får han legge ut noe som han faktisk har lagt litt innsats i.
Vis hele sitatet...
Ok, skjønner dette er basert på tidligere poster og tråder. Basert på kun denne tråden var det en meningsløs kommentar.