Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2120
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Hei,

Jeg bestemte meg for å sykle ut å ta noen bilder av naturen i regnet. Motivet kan være litt kjedelig, men jeg elsker slike dystre, tåkete bilder. Jeg liker best bilde nr.6, men liker ikke kraftledningene (skal photoshoppe de vekk senere).















Jeg tar gladelig imot alle tips og håper på at noen andre likte bildene og
Har ikke stort å kommentere, men ser at noen av bildene har brukt litt høy ISO slik at det oppstår en del bildestøy som er synlig når bildet forstørres.

Et annet tips er å finne noe å lene seg på, alternativt et enkelt stativ. På den måten kan du øke lukkertiden og få et lysere bilde samtidig som du får med at det er dystert.

Du inspirerte meg, så tror jammen ikke jeg skal ta å prøve meg på noen dystre bilder jeg og
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Trådstarter
Sitat av niktho Vis innlegg
Har ikke stort å kommentere, men ser at noen av bildene har brukt litt høy ISO slik at det oppstår en del bildestøy som er synlig når bildet forstørres.

Et annet tips er å finne noe å lene seg på, alternativt et enkelt stativ. På den måten kan du øke lukkertiden og få et lysere bilde samtidig som du får med at det er dystert.

Du inspirerte meg, så tror jammen ikke jeg skal ta å prøve meg på noen dystre bilder jeg og
Vis hele sitatet...
Det var en ganske høy iso på noen av bildene ja .

Tusen takk for tipset, det skal jeg ta vare på! Og så fint at noen ble inspirert ihvertfall!
Noen av disse bildene kunne vært albumcover for Shining, ganske dystre ja . Fin komposisjon, men som nevnt over, litt høy ISO og undereksponert. Med et staiv og lang lukker hadde du kommet langt
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vice Vis innlegg
Noen av disse bildene kunne vært albumcover for Shining, ganske dystre ja . Fin komposisjon, men som nevnt over, litt høy ISO og undereksponert. Med et staiv og lang lukker hadde du kommet langt
Vis hele sitatet...
Takk for en god tilbakemelding og tips!
Shit, først tenkte jeg: "Åh, enda en åker i halvmørket", men når jeg forstørret det og så alle i sammenheng så var dette faktisk veldig bra
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Trådstarter
Sitat av knewt_ Vis innlegg
Shit, først tenkte jeg: "Åh, enda en åker i halvmørket", men når jeg forstørret det og så alle i sammenheng så var dette faktisk veldig bra
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Jeg var egentlig redd for at ingen kom til å like disse bildene, men det viste seg til å være omvendt
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Veldig kjedelige bilder synes jeg. Rent teknisk er de ikke noe særlig bra heller.
Klarer ikke helt å sette meg inn i den dystre stemningen.
Hva var budskapet ditt med disse bildene?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Trådstarter
Sitat av FatMan Vis innlegg
Veldig kjedelige bilder synes jeg. Rent teknisk er de ikke noe særlig bra heller.
Klarer ikke helt å sette meg inn i den dystre stemningen.
Hva var budskapet ditt med disse bildene?
Vis hele sitatet...
Det er vel smak og behag det da. Og rent teknisk så er jeg ikke så flink med kameraer, men jeg prøvde.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Det er vel smak og behag det da. Og rent teknisk så er jeg ikke så flink med kameraer, men jeg prøvde.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det smak og behag, og det er flott at du prøver