Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 792
Er helt ny i foto verden og har tenkt å kjøpe et kamera til å filme med. Tidligere har jeg sett kamerater bruke speilrefleks kamera som gav suveren kvalitet til å filme med. Det var ikke autofokus - noe som gjorde at jeg holdt meg til vanlig håndholdt video.

Hørte noe om "speilløst" kameraer i en annen tråd som jeg aldri har hørt om. Dette var autofokus? Hva heter dette på Engelsk?

Om jeg skal kjøpe et så billig som mulig kamera der prioriteten er å bruke den til HD filming - hva annbefaler dere? Det hadde vært best med autofokus - men om dette har noe å si på kvaliteten kunne jeg lekt/lært meg med manuell fokus.

Takker for svar.
The Mad Doctor
Jeg også er ganske ny i fotoverdenen og jeg har et Samsung kamera som er veldig bra: http://www.samsung.com/uk/consumer/c...P/XEU-features

Jeg kjøpte det brukt for en liten stund siden og jeg var overrasket over hvor bra det var. Bilde og lyden var bra, det var brukervennlig og lett håndtere. Kameraet har mange bilde funksjoner som svatrvitt og vanlig farge, det har et bra soom og den filmer helt til andre siden av et jorde.