Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2932
Hei
vil gjerne ha kritikk på dette bildet.

Bra, dårlig, hva kunne jeg gjort annerledes?

Oppgaven var å lage en parfyme reklame uten parfyme flaske i bildet



PS: Det var sykt kaldt der hun lå, så derfor har hun en del gåsehud, og det gidder jeg ikke å retusjere
Med mindre noen har er godt tips på hvordan
Sist endret av random36598; 13. januar 2012 kl. 11:25.
Ganske fint, selv om det ser ut som om hun er litt anstrengt, og har hodet i en unaturlig vinkel.
Hun ser liksom ikke tilfreds ut. Den skyggen ved kjeften kunne du fjernet ved å flytte lyset noen cm, det er litt latskap, imo.

Ellers er det fint, fint lys, fine farger, fin jente.
Om du lurer på hvordan du glatter ut hud uten og clonestampe/healstampe hele shiten er det masse guider slik som denne. Borat knows best.
Sist endret av olaPola; 13. januar 2012 kl. 11:29.
Tja, det var et fint bilde, litt annerledes. Men ta en titt på parfymereklamebilder. I nesten alle bildene er det noen to elementer som går igjen: Én eller flere personer (gjerne med fokus på ansikt/følelser og du kan se at alle ser "lystent" på deg i bildet som du kan se her: http://bit.ly/AoAavL ) og en parfymeflaske, så det sistnevnte kan gjøre oppgaven relativt utfordrende.

Jeg tenker: Få øynene til modellen inn i bildet, du trenger masse øyenkontakt, bruk reklamebilder på nett som inspirasjon. Kanskje også få blomstene rundt halsen litt mere tydelig. Ellers; fortsett med den stilen du har på bildet nå, det var en flott idé.
Stort sett er det fint, men
- jeg liker ikke helt skyggen rundt munnen hennes
- du må gjøre noe med de hårtustene som stikker fram i nakken hennes (enten bør de være helt borte, eller så bør det være mer av dem, nå ser det bare ut som en feil)
- du bør fikse opp huden (glatte ut). Et enkelt triks kan være å bruke to lag, der du glatter ut det øverste ganske heftig, og så bruker en maske på dette for å få fram detaljer fra laget under. Til slutt kan du ta ned opacity på det øverste laget *litt* for å la noe struktur skinne gjennom.
Blomstene som kuttes nederst i bildet skaper litt kaos syns jeg
Hadde man sett litt mer av brysta hadde dette bildet vekket 90% mer oppsikt hos mannfolk!
Likte det veldig godt egentlig, fikk fram beskjed fint og.

Hvorfor tok du ikke vekk gåsehuden? Det er jo ikke akkurat veldig krevende.
Sitat av party12345 Vis innlegg
Hadde man sett litt mer av brysta hadde dette bildet vekket 90% mer oppsikt hos mannfolk!
Vis hele sitatet...
Det er nok sant, men samtidig så er nok dette en reklame som mer er rettet mot kvinner.

Du ville vel ikke sett mer hud på et mannfolk som reklamerer for parfyme for menn?
Gjest
Trådstarter
Takker for svar

skal se hva jeg gidder å gjøre i løpet av helga!
Leppene er jeg enig i, her burde du få frem rød fargen mye bedre!
Nakke hårene ville jeg fjerna.
Og huden må glattes ut!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av eXerisjon Vis innlegg
Og huden må glattes ut!
Vis hele sitatet...
Til airbrushet teksturløst ekkelskap?

Nei takk.
Enig med Jonta, syns huden ser mer ekte og ærlig ut nå, noe som øker troverdigheten, som igjen gjør at jeg kjøper masse parfyme.

Ellers syns jeg bildet er relativt bra, usikker på om jeg vil ha mer av hodet hennes eller ikke, for kuttinga blir jo litt rar.
Synes å glatte ut huden alt fungerer best på bilder, da får man rett og slett et mye penere bilde.

Selvfølgelig, naturlig er finest, men på slike type bilder mener jeg huden må glattes ut.
Jeg er enig, huden må softes noe.

Har du et der hun ligger med hodet vendt inn mot bildet, og ikke ser ut av det? Tror det ville skapt en bedre balanse og du kunne i tillegg brukt det svarte området i høyre hjørnet til å plassere produkt/navn på parfymen.
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Bra, dårlig, hva kunne jeg gjort annerledes?
Vis hele sitatet...
Kvaliteten på bildet er grei nok, men ikke gjennomføringen. Siden blomsterbladene skal være parfymelukten, synes du ikke det er litt rart at hun vender hodet bort fra lukten som om den er avstøtende?

Vri hodet hennes den andre veien (evt. be henne gjøre det selv) og du vil få et mye mer "logisk" bilde. Kan gjerne prøve å få med øynene også og få henne til å se fornøyd ut inn i kamera, evt. videre ut til venstre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Likte det! Komposisjonen var pen
Parfymen tar man jo som oftest på halsen, så bra du får frem det, men kansje du skulle ha klippet bildet litt på høyresiden, det ser litt nakent ut, kansje noe som mangler(som parfymeflaska fyller ut ).
Kansje det ville sett bra ut med litt monokrome farger?
Tok du et bilde der hun vender hodet andre veien?

Uansett et bra bilde!
Litt monokrome farger? Det går jo ikke. Monokromatisk betyr ensfarget, men med alle metninger ("sjatteringer") av samme farge.