Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1979
er dette et bra kamera, eller er hele "greia" med det at det har skjerm både foran og bak?

jeg har utrolig lyst på det, men er også opptatt av at jeg kan få god kvalitet på bildene osv, og at jeg ikke kun betaler for den fantastiske ideen om skjerm på begge sider.

er det noen som har kjøpt det og vil dele erfaringer?
Jeg vil si at dette er helt kurrant kamera. Med sine 12,2 megapixler, så er det ikke all verden. Men hvis du først tenker på å punge ut 2500 kroner for et kamera. Så anbefaler jeg deg heller å gå til annskaffelse av et speilreflekskamera.
Ikke se på hvor mange megapixler det har. Et kamera med 6 megapixler kan ta like gode bilder som et med 20 megapixler. Det med megapixler er oppskrytt, kjøp deg et kamera som har en skikkelig linse istedet. Slike "superzoom" kamera er nesten like gode som speilrefleks, og du har en jævlig god zoom. Canon Powershot er verdt å se på.

Edit: http://www.japanphoto.no/product/dig...rshot-sx20-is/ hvis du legger i litt mer
http://www.japanphoto.no/product/dig...-sx200-is-bla/ for samme prisen som Samsung sitt.

Dette er bedre kamera, da de har bedre linser.

Det dyreste der fungerer vel på samme måte som den Samsung skjermen, bare at du må vri skjermen.
Sist endret av SemiColon; 16. november 2009 kl. 19:54.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Er det fortsatt noen som bryr seg om antall megapiksler på kompaktkamera? Se heller på optisk zoom og ISO-performance.

Jeg kan ikke tenke meg at funksjonen med to skjermer er spesielt nyttig i praksis. Ser ellers ut som et helt vanlig kamera rundt 2000 kroner.

Nå for tiden ville jeg anbefalt fire forskjellige kompaktkamera til forskjellige folk, i en prisklasse over din, men som er mer spesialiserte:
  1. Manuellinstillinger og hotshoe - Canon G11
  2. Tåler en trøkk og er vanntett - Olympus μ Tough
  3. God automodus og zoom - Panasonic Lumix TZ eller lignende
  4. Deling av bilder - Nikon Coolpix s1000pj
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Har selv Olympus μ Tough og kan anbefale den.
Spesielt om du er litt uheldig som meg og ofte mister kameraet i bakken/sjøen