Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1152
Hei ville gjerne få litt kritikk på dette bilde av min søsters hun (Chihuahua)
http://bildr.no/thumb/483530.jpeg
Hvis det blir for stort for skjermen, når du gjør det større, høyre klikk > vis bilde

EXIF
Make: Canon
Model: Canon EOS DIGITAL REBEL XTi
Shutter Speed: 1/10 second
Aperture: F/4.0
Focal Length: 50 mm
ISO Speed: 100
Date Taken: May 24, 2009, 1:27:30 PM
Vis hele sitatet...

- Hadde også vært fint om noen kunne si noe om instillingene jeg brukte, prøver å lære meg å sette innstillingene manuelt, så om det er noe jeg kunne gjort anderledes så si ifra
Sist endret av Parkett; 7. september 2009 kl. 22:28.
Flott bilde med fin komposisjon og fine farger. Høylyset oppe til høyre var litt forstyrrende, men ellers var det ikke mye å utsette på det. På slike bilder er det kanskje lurt å sette blenderåpningen på f/11 eller deromkring, siden det gir best mulig skarphet og dybde. Deretter er det lurt å alltid fokusere på øynene på "portrettbilder", fordi det er det man først legger merke til, og i dette bildet var øynene uklare.

Jeg skulle helst sett at bakgrunnen var en farge, eller uten "sømmer", fordi dette kan trekke litt oppmerksomhet fra motivet.

En annen ting jeg ikke kunne la vær å bite merke i var at den lyse pelsen til hunden så skitten ut pga. undereksponering. Hvis du får litt mer lys (blits eller vindu) eller manuelt setter kameraet til eksponeringskompensasjon, får du en renere hvitfarge som er mer behagelig å se på. Men husk å ikke overdrive slik at den hvite pelsen blir overeksponert og blir utblåst og uten detaljer.
Ok, skal være kostruktiv:

1. Sepiatoner passer sjeldent. Hvorfor har du valgt det her? Er fargene for kjedelige? Hva med svart/hvit?
2. Alt for lang lukkertid. Uskarpt.
3. Kappet av ørene på hunden. Ser rart ut.

Jeg ville nok økt iso litt for å kunne ha høyere lukkertid. Ellers skal du ha ros for at du legger deg ned på parketten for å komme på nivå med motivet.

Fortsett å ta bilder med manuelle innstillinger og ikke glem å variere på hva du skrur på. Se på forskjellene og lær deg fordeler og ulemper ved å stille på henholdsvis lysfølsomhet (iso), blender og lukker.
▼ ... over en uke senere ... ▼
fokus på øynene .... 1- 30 lukkertid...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Helledussen for en skjønn liten bamse.Hva slags hund er dette tro?
Veldig fin hund med artig blikk. Denne kun kanskje blitt enda bedre med litt mer detaljer i den svarte pelsen.
Jeg blir helt myk om hjertet - er jo også rimelig hundefrelst selv. Et herlig blikk du har fått til samt fin kontakt med modellen.