Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3317
Jeg har tatt et bilde av en kompis, hvor jeg ønsket å få frem følelsene: svik, tristhet, oppgitt.

Jeg føler det virket slik, men vet ikke hva andre vil si.
NB: har ikke noe tidligere erfaring av fotografering..

http://www.case-mod.net/drid/greyworld.jpg
Det ser ut som han gliser litt men ellers ser han skuffet ut.
Jeg ville hatt mer av fjeset med, uttrykk skaper følelser.
Kan vera det bare er meg, men førsteinntrykket er at han slit med å holde seg alvorlig. Småflirer litt liksom. Men det kan vera det bare er ansiktsuttrykket som lurer meg.
Han ser ikke videre trist/oppgitt ut nei..
Jeg følte at det var litt mye "liv" i bildet. Ta bildet på nytt, gjør det renere. Pass på at han ikke har på seg t-skjorte med tekst på om du ikke "bruker det." Lek litt med levels og kontrast /lyshet i photoshop, så skal du se at bilde fortoner seg mye tristere.

Når det gjelder uttrykket hans tenker jeg at han kanskje bør se tomt ut i luften? Som om han ser etter noe. En tanke han tenker. Et tomt blikk.
Sist endret av froskenfredrik; 8. mai 2005 kl. 00:38.
Jeg har ingen konkrete tips til hvordan å forbedre det, men det ba du jo ikke om uansett.

I hvert fall, dette bilder ville aldri assosiasert tristhet, oppgitthet og svik til meg om du ikke skrev det.
Ser ut som han strever med å unngå å le, faktisk.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Har ikke noe PS skillz uheldigvis

Nei han gliser nok ikke, han var ganske oppgitt da bildet ble tatt, grunnen det ser ut til at han flirer er at han sukker, og nettop har blåst ut røyk... han var allså oppgitt på bildet var heller ikke klar for at det ble tatt bilde. T-shorte uten tekst... hm, kanskje jeg får prøve..

Men dersom noen md PS skillz har lyst kan dere godt endre litt på bildet så jeg får sett litt?
Det ser ikke ut som om dette bildet har noe spesielt formål, ser ut som om det er tatt av en tilfeldig forbigående, spør du meg..
Gjorde litt om på det men ikke mye. Sikkert ingen som merker noen stor forskjell.
Sist endret av Tommen; 8. mai 2005 kl. 01:25.
Forandret kun farger og kontrast. Ville ikke endre t-skjorte, det ble for stort og tomt svart området, blikkfang.
Sist endret av froskenfredrik; 8. mai 2005 kl. 01:07.
Øyne, munn og tskjorte ja, er jo det som burde endres, men synes han heller burde tatt nytt bilde.

edit : tommen sitt var det altså.
Sist endret av hawkai; 8. mai 2005 kl. 01:21.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
merka du endret ansiktsuttrykket, og tsjorta..
Du er min venn
niigu's Avatar
Tommen: Øynene henger ned på knærne fra før av. Ingen vits å forverre saken. Bildet ga meg ingenting egentlig. Du tar bilde fra siden, en profilvinkel. Det gir mer om du skaper en litt nær vinkel med fjeset i fokus. Det er kun der man kan fornemme stemning - i ansiktsutrykket. I tillegg til det har du brukt en bakgrunn som tiltrekker seg for mye oppmerksomhet. Ha en mørk bakgrunn med flere skygger i forgrunnen. Lykke til.
Tommen, din versjon var jo helt forferdelig.
Det ser jo ut som han har vert med på plastiv fantastic.
virka som det var en sinnsykt uclean piece i bakgrunnen da..

eller, den var jo uclean
Vet ingenting
Synes alt ble så falskt. Det ser ut som fyren prøver strengt å holde seg for å ikke le.
Sitat av O-Tee
virka som det var en sinnsykt uclean piece i bakgrunnen da..

eller, den var jo uclean
Vis hele sitatet...
Umulig å si noe om piecen uten å se mer.

Jeg tror forresten det ville gjort seg med en vegg av planker som bakgrunn. Rene, rette vertikale linjer. Det er for meg veldig trist. Det kan symbolisere så mye.
Sist endret av froskenfredrik; 8. mai 2005 kl. 01:55.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
takker for all konstruktiv kritikk som er kommet og for at jeg har sluppet kommentarer hittil som "dritt bilde" "hiv det" "dø" etc
Skal se om jeg får fixa et nytt bilde
Sitat av bjerkreimruler
takker for all konstruktiv kritikk som er kommet og for at jeg har sluppet kommentarer hittil som "dritt bilde" "hiv det" "dø" etc
Vis hele sitatet...
Sånne kommentarer får man som regel bare i galleriet, iallfall før..
ikke sånn for å være kjip, men bilde er jo helt elendig teknisk. fokus på bakgrunnen, utbrent, og uheldig med modellens uttrykk. Ta bilde på nytt, ha ansiktet opp. Jobb med ansisktsutrykk istedenfor. Ha strengere komposisjon, og ikke bruk blitz. (ser ut som om du har gjort det, vet ikke helt.)

Hvis bildet er tatt med fargefilm/digitalt må du jobbe litt med hvordan du gjør det om til sorthvitt..
har du PS går du på image/selective color, -15 på magenta, på reds, greens, og blues. så gå til image/mode/grayscale.

keep it up, og legg inn et forsøk til.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Brukte digitalcam ja.. PowerShot A400, brukte sorthvitt men med blitz.. Har desverre ikke tilgang til samme lokalet lengre så får ikke forsøkt på akurat dette igjen, men jeg skal fortsette med andre bilder, håper jeg får like mye konstruktiv kritikk og at jeg endag kanskje får til noe brukenes?
bjerkreimruler: Ikke bruk blitz på kompaktkamraer, men heller stativ eller hold det stødig.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
vel.. dersom man er i et mørkt område så får man jo bare svarte bilder... (greyworld, var ikke tatt i mørke områder)
Ikke vist du justerer lukkertid, om du har et kamra som tillater dette
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
har Cannon PowerShot A400.. Vet ikke om den har noe slikt jeg
Muligens, men den skulle jo igrunn kompensere alikevel, men iallefall, når du tar amatørbilder med kompakt-kamraer så unngå å bruke blitz.

Btw: du kan jo kjøpe det gamle kamraet mitt, så kan du ta skikkelige bilder. Er noen eksempelbilder på auksjonen
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
og definisjon på et "kopaktkamera" er??
Det som du har, billig, liten linse, dårlige muligheter for å justere innstillinger. Stort sett alt bortsett ifra speilrefleks kamraer

Men sånn som det kamraet jeg har så kan man stille alt som er mulig på kamraet, noe som gjorde at jeg kjøpte det. Og planen er å kjøpe samme kamera bare med flere megapixler fordi jeg kan gjøre akkurat det jeg forklarte. Og fordi Canon Powershot A-serien er geniale kamraer.
Sist endret av Vangen; 9. mai 2005 kl. 02:54.