Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1118
har canon eos 550d/t2i. og er på utkikk etter en wireless remote. det er en ir fjernkontroll. så kom jeg til og tenke på de universale tv fjernkontrollene. er det mulig og bruke en slik???

og evt hvilken kode?? noen som har prøvd dette??
et lite morro prosjekt. men jeg venter på den orginale kontrollen.
Har aldri prøvd det, men fjernkontroller er greit. Du må jo ha instilig på kameraet at det skal brukes fjernkontroll. Slike finner du rimelig på eBay også.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har selv kjøpt 3x wireless (IR) remotes til Nikon på ebay, betalte vel 15,- per stykk hvis jeg ikke husker feil, eneste jeg har testet er selve lukkefunksjonen og den fungerer fint (selv om kontrollerne har 10-12 knapper som jeg ikke bruker).
Du finner enklere kontroller og, som bare har en eneste knapp, koster ~15 NOK for dem og. Dealextreme har, vet jeg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
ja har bestilt. jeg betalte 3kr stykk med 3knapper på fokus shutter og burst. fra min levrandør. men tenkte det hadde vert morro prosjekt og fått programert en tv-fjernkontroll
Sist endret av rune22; 21. januar 2012 kl. 19:24.
http://www.ebay.com/itm/270772254230...84.m1497.l2649

Denne funker 100%

Den er universal, og funker til både Canon, Nikon, Pentax og ett til.
Sist endret av RydEN; 26. januar 2012 kl. 18:03.
Sitat av RydEN Vis innlegg
http://www.ebay.com/itm/270772254230...84.m1497.l2649

Denne funker 100%

Den er universal, og funker til både Canon, Nikon, Pentax og ett til.
Vis hele sitatet...
Var jo fryktelig dyr da.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Var jo fryktelig dyr da.
Vis hele sitatet...
Woops ja, den var på 3$ da jeg kjøpte den... sry