Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2911
http://i608.photobucket.com/albums/tt166/Timeo-WoW/Villmark.jpg?t=1261092760

Bildet er fra et naturreservat som har vært fredet i ca. 30 år.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Hvor er dette?

btw: Ekstremt uskarpt..
Se fint det var der. Sånn skulle det ha sett ut over hele Norge.
hadde det vært et maleri, hadde det vært fint. nå som du har sagt det er et fotografi, gir det meg ingeting, dessverre
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
hadde det vært et maleri, hadde det vært fint. nå som du har sagt det er et fotografi, gir det meg ingeting, dessverre
Vis hele sitatet...
Enig, dette er ingenting
Jeg har alltid vondt for å svelge tilfeldig estetikk, men hvis skarpheten og fargene er gjennomtenkt (og justert), så applauderer jeg.
Dette likte jeg veldig godt. Takk for det. Det er viktig å huske at dette er naturfotografering og uten objekt og da blir det ofte veldig abstrakt. Synest du treffer meget godt med fargene og kontrastene. Snittet i uskarpheten er tilnærmet perfekt. Har du redigert noe?

Det var imidlertid noen få ting jeg vil sette fingen på.

- På venstre side av bildet er det noen rundinger. Enten av vann\rusk på linsen eller pågrunn av "skeiv" lys ekspondering. Kanskje en skjerm rundt linsen hadde gjort seg?

- Fjellåsene går ned midt i bildet. Meget bra, men den lille knausen på venstre side fikk meg til å føle at bildet var skeivt og manglet noe. Kanskje bildet hadde vært finere 10 meter til høyre eller fremfor knausen? Litt trening på dette, så kommer du enda lenger
Trådstarter
Takk for svar alle

Sitat av reklame Vis innlegg

Det var imidlertid noen få ting jeg vil sette fingen på.

- På venstre side av bildet er det noen rundinger. Enten av vann\rusk på linsen eller pågrunn av "skeiv" lys ekspondering. Kanskje en skjerm rundt linsen hadde gjort seg?

- Fjellåsene går ned midt i bildet. Meget bra, men den lille knausen på venstre side fikk meg til å føle at bildet var skeivt og manglet noe. Kanskje bildet hadde vært finere 10 meter til høyre eller fremfor knausen? Litt trening på dette, så kommer du enda lenger
Vis hele sitatet...

"Rundingene" på venstre side er mest sannsynlig regn. Det var regn den dagen og også tåke.

Selv synes jeg bildet liksom heller nedover mot høyre, og at det understreker elven som kanskje er hovedobjektet i fotografiet, hvis jeg hadde gått 10 meter mot høyre er jeg redd jeg ville fått med et 30 år gammelt råttent skur med rustent blikktak, som jeg tviler ville fått frem villmarks-følelsen særlig godt.
Hvor på vestlandet er dette, og hvor vilt er det der? (Er på utkikk etter tur områder til våren, og er ikke kjent på vestlandet)