Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1903
Tenkte jeg skulle starte en ny traad her naa siden den i film og Tv begynte aa bli litt mer om Hacking/Cracking.
Saa sporsmaalet mitt er hvordan jeg kan finne ut mest mulig om lyse nettverket?
Jeg har lastet ned Whoppix slik som CSPACE anbefalte, og skannet litt rundt paa nettet, ved hjelp av ethercap. Saa er det noen som kan hjelpe meg litt mer paa vei?
Jeg lurer på om det virker å bruke programmet ccrypt, jeg får det i hvertfall ikke til
RBS: Hva har du funnet ut hittil?

viking: vet du hvordan streamen er kryptert? Er ikke sikkert ccrypt støtter decrypt av den krypteringen...?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
For det første så heter programmet du refererer til ettercap, ikke ethercap. Jeg vil sterk fraråde deg å sitte rett på switchen å ettercappe, da dette er lett å se - og spore. Det du driver med nå er selvmord i internettverden.
det er ingen risiko å sniffe trafikken på sitt eget LAN siden ingen pakker blir sendt til ISPen eller ut mot Internett ville jeg tro. Dermed kan ikke ISPen se hva du gjør på ditt LAN.
Men du må vite hva du gjør for å få gjort det riktig.
Sist endret av cspace; 21. juni 2005 kl. 19:55.
Better than thou.
Jeg ville tro at all slik traffik må gå gjennom switchen, som jeg igjen tror Lyse overvåker..?
▼ ... over en uke senere ... ▼
RBS
Trådstarter
Naa sitter jeg i Whoppix, og prover aa faa ut litt info. Men hvordan bruker man ettercap for aa sniffe
Lyse dekoderen, for aa finne firmware osv? Det jeg har gjort er at jeg har koblet pcen, dekoder og innsignal til en router, slik som på bildet her: Link hvordan kan jeg da finne dekoderen?
Sist endret av RBS; 1. juli 2005 kl. 12:27.
▼ ... noen uker senere ... ▼
RBS
Trådstarter
hvordan kan jeg få ut informasjon fra dekoderen? finner ingen ting ved å sniffe.
En router er en avansert switch som vet hvor hver pakka skal gå. Hvis du bare sniffer på ditt eget NIC så får du ingen packets fra dekoderen. Ikke slike du leter etter ihvertfall. Kanskje en med IP dens eller no. Siden den er på "nett" så har den sikkert en like IP som deg. (cmd>ipconfig for windoes, ifconfig for nix). Hvis din ip for eksempel er 10.0.0.10, kan dekoderen være 10.0.0.1/254 utenom .10 og routerens som vanligvis er .1 (ex10.0.0.1) . Routeren står muligens oppført som gateway når du gjør en "ipconfig". Du kan også logge inn på den og se hvilke IPer den leaser ut.

Når du har funnet den så portscan og finn ut hvilke porter som er åpne. (Er veldig relevant informasjon).

For å få all informasjonen som den sender ut så er det lettest hvis du skaffer en gammel hub du kan bruke mellom deg og dekoderen, for deretter putte i routeren. Da vil du trolig kunne lese all informasjonen den sender ut og derfor også kanskje se på kanalene..

En router er en avansert switch som vet hvor hver pakka skal gå. Hvis du bare sniffer på ditt eget NIC så får du ingen packets fra dekoderen. Ikke slike du leter etter ihvertfall. Kanskje en med IP dens eller no. Siden den er på "nett" så har den sikkert en like IP som deg. (cmd>ipconfig for windoes, ifconfig for nix). Hvis din ip for eksempel er 10.0.0.10, kan dekoderen være 10.0.0.1/254 utenom .10 og routerens som vanligvis er .1 (ex10.0.0.1) . Routeren står muligens oppført som gateway når du gjør en "ipconfig". Du kan også logge inn på den og se hvilke IPer den leaser ut.

Når du har funnet den så portscan og finn ut hvilke porter som er åpne. (Er veldig relevant informasjon).

For å få all informasjonen som den sender ut så er det lettest hvis du skaffer en gammel hub du kan bruke mellom deg og dekoderen, for deretter putte i routeren. Da vil du trolig kunne lese all informasjonen den sender ut og derfor også kanskje se på kanalene..

En router er en avansert switch som vet hvor hver pakka skal gå. Hvis du bare sniffer på ditt eget NIC så får du ingen packets fra dekoderen. Ikke slike du leter etter ihvertfall. Kanskje en med IP dens eller no. Siden den er på "nett" så har den sikkert en like IP som deg. (cmd>ipconfig for windoes, ifconfig for nix). Hvis din ip for eksempel er 10.0.0.10, kan dekoderen være 10.0.0.1/254 utenom .10 og routerens som vanligvis er .1 (ex10.0.0.1) . Routeren står muligens oppført som gateway når du gjør en "ipconfig". Du kan også logge inn på den og se hvilke IPer den leaser ut.

Når du har funnet den så portscan og finn ut hvilke porter som er åpne. (Er veldig relevant informasjon).

For å få all informasjonen som den sender ut så er det lettest hvis du skaffer en gammel hub du kan bruke mellom deg og dekoderen, for deretter putte i routeren. Da vil du trolig kunne lese all informasjonen den sender ut og derfor også kanskje se på kanalene..
Lyse... Er det slik at det går en fiber kabel inn i huset, inn i en boks de har satt opp. Som det er:

tlf - tv1 - tv2 - internett



Også plugger du inn?


Eller har du satt linksys boksen først, skjønte ikke helt den tegninga de.
RBS
Trådstarter
Jeg har plugget routeren i Lyse boksen. 2 kabler, en fra internett til Internettplugg på routeren og en tpkabel fra Tv utgang til router.

Å nå ser det ut som om ingen av kanalene er krypterte, så da er det bare å kjøre på