Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 31595
Finne utrolig mye spennende/rart under mange av verdens største byer. Under Paris har man de kjente tunellene som er ulovlige å gå i, men som ofte blir besøkt av nysgjerrige folk.

Fant idag en link til noen ganske så fantastisk bilder fra en "verden" under Tokyo:
http://www.g-cans.jp/photo/index.html

Greit at det er mye spennende der, men alt var i noen uhorvelig store dimensjoner!

Noen som har lignende bildeserier? Er litt spennende å se hva man finner under jorden!
usertitle import
bleh's Avatar
Har desverre ingen bilder å bidra med, men god damn det var mange fine bilder der.. har lenge hatt lyst til å dra ned i tunnelene under Paris, men hva er egentlig straffen for dette?
Dette er vel det som ofte menes med infiltrering. Søk på infiltration på nettet, finner sannsynligvis det du er ute etter. Husker jeg så en veldig fin en om Tsjernobyl en gang.
Forøvrig så kan man se mye om tunnelen under paris i Discovery's "We Built This City - Paris" siden tunnelene var hele nøkkelen til Paris' overlevelse med tanke på vanntilførsel.
Hva brukes de gangene i tokyo til? er det deler av vann og kloakk nettet? eller fremtidige t-bane opplegg?
Lurer på hva de støttene holder oppe.
Ser ut som et lett terror mål
Jeg flyttet tråden til Infiltrasjon, for dette er jo et prakteksempel på nettop det!

Sjekk http://www.jinxmagazine.com og www.infiltration.org for flere eksempler på lignende ting. Utrolig stilig i grunn...

edit: Kom på enda en side: http://urbanexploration.org/2005/sitemapgraphical.htm
(Jeg las mye om slikt for en stund tilbake! )
Sist endret av Psy_Illusion; 18. april 2005 kl. 23:11.
Det her er jo støttekonstruksjoner for skyskrapere og kloakkanlegg, noe man vil finne under enhver storby.

Katakombene i roma er nok mye mer spennenede enn denne hi-tech shitten :P
Minnet litt om enkelte steder på Half-Life 2, egentlig.

Jeg syntes det var litt stilig, faktisk. Moderne kunstverk, kan man nesten kalle det.
synes det var tøfft. Men eldre katakomber og slik er kulere.. Blir skikkelig facinert av de under paris..
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Sitat av pinnsvinet
Minnet litt om enkelte steder på Half-Life 2, egentlig.
Vis hele sitatet...
Stilig at du sier det! Fikk faktisk samme følelse når jeg så på bildene.

Mon tro hva som ville skjedd om en terrorist fikk "leke" litt der nede..
hmm. at flere kvartalere med skyskrapere gikk i bakken og man endte om med flere 100 000 døde..
Dette er hjertet av storbyen. De har nok god sikkerhet får en håpe.
The G-Cans Project is a massive project, begun 12 years ago, to build infrastructure for preventing overflow of the major rivers and waterways spidering the city (A serious problem for Tokyo during rainy-season and typhoon season).

The underground waterway is the largest in the world and sports five 32m diameter, 65m deep concrete containment silos which are connected by 64 kilometers of tunnel sitting 50 meters beneath the surface.
The whole system is powered by 14000 horsepower turbines which can pump 200 tons of water a second into the large outlying edogawa river.
Vis hele sitatet...
http://www.boingboing.net/2004/11/21...ve_underg.html

Edit: http://www.tokyodv.com/culture/GCans.html
Sist endret av Martin; 18. april 2005 kl. 23:32.
Sinnsykt tøft.. det minnet faktisk litt om visse spill.. Quake III: Arena minnet det også litt om.. på enkelte baner.. =)
Minner om Deus Ex

Har vært i katakombene i Roma, og må si at det var ganske stilig, selv om jeg var i et av turistområdene, hvor de hadde fjernet benrester og lignende, fordi turistene på 60-tallet hadde begynt å stjele dem... Hadde vært gøy å få valse litt rundt i Paris også, og kanskje være med på en av de festene som var oppe i media for en liten stund siden!
Mye av disse merkelige byggverkene under Tokyo er vel avanserte fjæringskonstruksjoner som skal hindre at skyskraperen detter sammen under et jordskjelv. Har sett på Discovery Channel at disse skyskraperne bare gynger fra side til side. De er elastiske.

Ganske kult igrunn...
Er det ikke dette som heter industrispionasje?

Bildet fra http://www.g-cans.jp/photo/img/00.jpg minner om halls of moria eller.no

Ideelle steder for terrorister?
Trenger ikke dra så langt, vi har da det samme i Oslo ihvertfall. Ikke like flott, og sikkert ikke like spennende, men det er jo noe eget ihvertfall. Noen som har bilder fra Oslo under bakken? Den vanligste nedgangen er ved Frognerparken, og nå er det visstnok ganske vanskelig å komme ned, men for bare rundt 5-10 år siden husker jeg det var flere som kom seg inn.. og jeg så ganske mye bilder derfra, men kom meg aldri inn selv.
Er jo underjordiske ganger mellom Stortinget og departementene, slik at politikerne slipper å gå sammen med oss dødelige på jordoverflaten. De har visst små biler de kjører med der nede også.
Hvorfor er det lys der nede? hadde det ikke vært mere økomomisk med bare en sterk lykt?
Sitat av Vadder
Hvorfor er det lys der nede? hadde det ikke vært mere økomomisk med bare en sterk lykt?
Vis hele sitatet...
Muligens så konstruksjonsarbeiderne kan se noe.


Utrolig kult forresten!
Så en dokumentar om "underverdenen" i New York på Metropol TV. Folk som bodde i sprekker langt inni t-bane tunellene. Ganske fett.
Sitat av Dionysos
Er jo underjordiske ganger mellom Stortinget og departementene, slik at politikerne slipper å gå sammen med oss dødelige på jordoverflaten. De har visst små biler de kjører med der nede også.
Vis hele sitatet...
Hvor har du dette fra? Har du evt. linker til mer info? Hørtes litt kult ut faktisk.

Las forresten om spesialstyrker i det franske politiet som er utrustet til å opperere i slike tuneller under Paris. De kalte seg visst "kloakkrottene" eller noe lignende, og var utrustet med alt fra oksygentank og dykkerutstyr til skjærebrennere. En liten elitestyrke som nesten gjør spesialpolitiet i den gode gamle filmen "Speed" til skamme!

edit: Tror forresten det var i et gammelt nummer av Vi Menn jeg las denne artikkelen.
Sist endret av Psy_Illusion; 19. april 2005 kl. 10:36.
Haugesund , har faktisk underjordiske ganger som strekker seg over store deler av byen.
En av diss går fra rådhusplassen ned til kaien (ganske stor høydeforskjell d er, så jeg lurer litt på hvordan det er der).
Det går også en under hele handlegaten (les: haraldsgaten).

Kanskje jeg skal prøve å komme meg ned dit og ta litt bilder.
Minner meg om dette: http://www.dagbladet.no/magasinet/20...14/408274.html
fra katakombene under Paris.
Er en god del ganger under oslo sentrum, som ble bygget under 2.verdenskrig. De fleste gangene er rast sammen, eller ligger under vann nå.
Siden Bergen sentrum ligger så lavt er det ikke noe under selve sentrum. Men jeg har også hørt om at tilfluksrommene som man finner igjen som tuneller flere steder i byfjellene er koblet sammen langt inn over.. Egentlige meningen var vel i en krigs situasjon. Hvem og når de ble bygget vet jeg heller ikke.. Finnes da også endel gamle bunkere, husker på barneskolen at vi gikk på turer opp på en plass i sandviken med en bunker som het "padden". Den var meget stor husker jeg.. endel etasjer høy, inne i fjellet. hvor man gikk inn ved bunnen av en bakketopp. Siden jeg var med skolen og var en liten pjokk ble det ingen turer inn.

Finnes også store tunnel systemer som brukes til andre ting. Om dette er vann og kloakk vet jeg ikke. Bestforeldrne fikk ihvertfall sprekker i flere vegger i huset deres.
Dette er i bydelen sandviken..
Sett disse bildene fra tokyo før, drit stilig, men så er jo jeg storfan av japan generelt å da!
Sitat av Psy_Illusion
Las forresten om spesialstyrker i det franske politiet som er utrustet til å opperere i slike tuneller under Paris. De kalte seg visst "kloakkrottene" eller noe lignende, og var utrustet med alt fra oksygentank og dykkerutstyr til skjærebrennere. En liten elitestyrke som nesten gjør spesialpolitiet i den gode gamle filmen "Speed" til skamme!

edit: Tror forresten det var i et gammelt nummer av Vi Menn jeg las denne artikkelen.
Vis hele sitatet...
Det stemmer det, et gammelt nr av Vi Menn.
Når jeg tenker meg om, så skal vi visst ha underjordiske ganger på kryss og tvers av Bergen også? En av nedgangene skal visst være under "plakatstolpen" ved den runde narvesen på zachariasbryggen....

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe, nFFs Bergenpatrulie tar på seg saken?
InTrance: den bunkern du i sandviken, det er ikke den rett ved Rotthaugens skole du mener?
Der er det hvertfall en sinnsykt lang trapp som går inn i fjellmassen, jeg kikkte litt på den en gang, men det virker som om den må låses opp fra innsiden....noen som vet noe om dette???
-papa
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå var jeg litt lat og leste ikke alle postene, men de første bildene fra tokyo minna meg noe sinnsykt om myst ( http://www.cyanworlds.com/ ).

Har dere sett programmet "Hidden" på Discovery channel? Mye kule plasser de besøker der.
For et par dager siden fant i noe stilig bortmed der jeg bor. I fjellet som en gammel militærleir er på, fant vi en inngangsdør nær foten av berget. Døran hadde blitt aåpnet, mest sannsynligvis av trykket på sprengnigen fra byggeplassen på andre siden av fjellet, som hadde revet ene veggen. uansett, der inne var det stupmørkt, og vi så gamle radioer og sentralbord der inne, samt et istykkerskutt kart som dekte en vegg. Utrolig interressant hva som er rett under føttene våre.
Når jeg var mindre ( sikkert ikke mer enn 12 år elns) dro vi på trips underground Oslo. Vi startet etter å ha løftet opp et random kumlokk i Oslo. Jeg husker at vi gikk i mange timer og kom til to store haller, vi fant el ut at det var en gammel fabrikk eller noe sånt. Har ikke kommet borti noe som ligner senere, men er døds keen på å dra på en ny trip.. Noen som veit om steder hvor man faktisk kan komme inn i oslo?
Sitat av pinnsvinet
Minnet litt om enkelte steder på Half-Life 2, egentlig.

Jeg syntes det var litt stilig, faktisk. Moderne kunstverk, kan man nesten kalle det.
Vis hele sitatet...
Minte meg mer på Splinter Cell PT egentlig, men når du sier det, så ja, det minner en del om Half-Life 2 også
T-bane gangene under Oslo er fine for denne typen trips, selvom man må passe på å være skjult og forsiktig som faen.

Noen som forresten vet hva bøtene er for å gå i disse tunellene?
I Norge er det jo også endel gamle gruver rundt omkring. Her jeg bor er fjellet hula ut på kryss og tvers mange hundre meter nedover fra toppen. Jeg har vært endel å kikka inni gruvene, masse kult å se! Gigantiske "saler" som sikkert kunne romma de største passasjerflyene. På Kongsberg var det jo også masse gruvedrift før i tiden, og der er det fortsatt mye kult å se. Det meste er intakt. En kameratgjeng av meg utforsker gruvene med klatreutstyr månedtlig, og her i Konnerud-gruvene som ikke ansees å være så store har de klatret mange hundre meter ned i bakken. De har også vært endel i Kongsberg-gruvene, og har tatt mye kule bilder!
Paparoach: Nei, den jeg mener ligger lenger ut. Ved spar butikken rett bortenfor røde kors senteret og Hellen Barneskole.
Men du nevner rotthaugen, det er jo en svær betongvegg med noe vifter eller ihvertfall ventiler på nedsiden av haugen. Og helt nede i hovedveien er det visst et tilfluktsrom inne i den tunnelen bussene kjører for å ungå rush traffiken..

Under den reklamestolpen. Kan jo være, men det er da ganske lavt og i forhold til havet der. Kan ikke være særlig dypt skulle en tro.
Utroligt hva dere finner. du som fant noe som hører ut som et militært hovedkvarter. Kan jo vært brukt for avlyttning eller noe.
en fabrikk under bakken. Hva kan det ha vært? Høres nesten ut som en slik lab som saddam lagde våpen i.
Jeg har hørt at det er fra Stortinget til et bakeri i nærheten også
Sitat av w00p
I Norge er det jo også endel gamle gruver rundt omkring. Her jeg bor er fjellet hula ut på kryss og tvers mange hundre meter nedover fra toppen. Jeg har vært endel å kikka inni gruvene, masse kult å se! Gigantiske "saler" som sikkert kunne romma de største passasjerflyene. På Kongsberg var det jo også masse gruvedrift før i tiden, og der er det fortsatt mye kult å se. Det meste er intakt. En kameratgjeng av meg utforsker gruvene med klatreutstyr månedtlig, og her i Konnerud-gruvene som ikke ansees å være så store har de klatret mange hundre meter ned i bakken. De har også vært endel i Kongsberg-gruvene, og har tatt mye kule bilder!
Vis hele sitatet...
Konnerud gruvene ja, har hørt mye historier der om folk som har gått der å detti ned store hull og død


OT: Eru fra konnerud elleR? Er derfra selv nemlig
Sitat av Gilgamesj
Dette er vel det som ofte menes med infiltrering. Søk på infiltration på nettet, finner sannsynligvis det du er ute etter. Husker jeg så en veldig fin en om Tsjernobyl en gang.
Vis hele sitatet...
Noen som har link til denne? Søkte på google, men kom ikke frem til noe...
Tsjernobyl burde vi se bilder av, er ikke mange der.
Merkelig at ingen nevner tunnelsystemet til Berlin. Riktignok har svært mye av dette blitt ødelagt med tidens tann, men deler avbunkersystemenet rommet faktisk store krise dieseltanker som skulle flyttes og gjøres om til motorveitunnel når krigen var vunnet. Som sagt er mye ødelagt ,men fortsatt finnes det ganger og bunkere rundt i byen.
Et spørsmål som er interessant er jo hva som ligger under det hvite hus i USA. I fjellene i Nevda, teakaboo peak eller hva det heter. Det må være noe interessant der ettersom ørkenområdet har laserere og sensorer på innfartsveien til annlegget 51. Nå kan det være pga atomsprengninger.
leste et eller annet sted (var det vg? ) om et anlegg til USA ute i ørkenen , hadde sikkert vært artig å snoka litt der, var et sted de dumpet miljøavfall eller noe, vis jeg ikke husker feil
Sitat av PretendeR
Noen som har link til denne? Søkte på google, men kom ikke frem til noe...
Vis hele sitatet...
http://www.kiddofspeed.com/chapter1.html

tjenrobyl + road trip
det du har sett fra tjernobyl heter vel stalker...
Hvordan det ser ut.. Helt utrolig. Men at folk velger å bo der er jo passe idioti, skjønner på en måte.
Men når man vet radioaktivitet i store doser gjør.
Jeg tror jeg hadde vært rimelig skeptisk inn der. Hun sier jo selv at nivåer over 500 i 5 timer er dødelig for et menneske. Hun beveger seg frem og tilbake i vekslende stråling fra 3-400 og nedover..
Kan umulig være bra.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Intrance: Kortvarig eksponering er ikke sååå farlig. Hvis strålingen heller ikke er så sterk, så er hun nok rimelig safe. Jeg husker ikke navnet på henne som drev først på med radium og etc. akkurat nå, men hun gikk med en liten pose Radium tett inntil kroppen i 20 år før hun fikk kreft av det.