Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 799
Hmm. Ser jeg riktig? Jeg her nettopp får ADSL fra online.no, og det betyr 1 GB-kvote!!! Yay!! Men så lastet jeg ned forbruksmåleren deres, og den virker litt klikk.
Hva syns dere?
Trådstarter
70 1
Jeg har fått ADSL fra online.no og det betyr... Jepp. Nettopp: 1 GB-kvote!! Jippi!!!
Men så er problemet det at jeg har lasted ned deres Forbruksmåler og på den står det at jeg har en kvote på 100 GB.
Er det tull eller er folka snille mot meg? Det virker som om hastigheten har gått ned til 64 k igjen. Men jeg er ikke sikker. Kan ikke se det på tilkoblingen, siden det går gjennom nettverkskortet og det bare står hastigheten på nettverket mellom PC og ADSL-modem.
Skulle gjerne lagt opp et bilde, men som noen av dere kanskje hår fååt med dere på min andre post kan jeg ikke uploade.. Litt klikk... Hjelp?????
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
tror ikke du får 1. prisen for tidenes beste tråd elens..

spesifiser bedre i topic så jeg klarer å styre unna sånne kthnx
Du har utvilsomt gjort en ekstremt dårlig deal. 1GB er ingenting, og blir fort brukt opp...
Hmm har også abonnement fra online.no, men har hatt det i over ett år. Er det meninga at jeg også har sånn kvote nå? Har dratt ned 13gb siste måneden...
hoho.. telenor er jo bare de norske kongene over adsl-
1. du kan få dyrere adsl en de andre isp'ene!
2. du kan bare laste ned 1 gb i måneden!
3. de har faktisk vurdert tellerskritt på adsl!
4. joa, de ER kongene.

hail tormod hermansen!
hail tormod hermansen!
hail tormod hermansen!
zpiff, du har bindingstid. du slipper ett år til.

huff, hadde telenor avidi en stund, selv det er suck med telenor. eneste positive var at min relativt høy downloadytelse og at man fikk flere ip'er. nå har jeg ngt, eneste fucket er rutern
flere iper er ikke gøy, mye bedre med en fast. Telenor er no dritt, sitter med det selv, får jeg sjangsen bytter jeg. Når det går så langt at man må lære ting til kundeservise, ja jeg snakker om betalingsgreia.. Nei, skaff deg noe annet, uansett, 1gb i måneden er ingenting, selv lastes det vel ned ca 4 gb i måneden, tror ikke det er mer, harddisken er full. Men alt i alt; surfing, filmer (man ser) og div downloads er 1gb alt for lite. Ihvertfall om du bruker pcen mer enn en gjennomsnittlig bruker...
Opprinnelig postet av m337|04f
hoho.. telenor er jo bare de norske kongene over adsl-
2. du kan bare laste ned 1 gb i måneden!
Vis hele sitatet...
ja, hvis man er så dum og velger akkurat det abonnementet så (Nye Online ADSL). for 103 kr mer får man et vanlig abonnement med samme hastigheten.

http://privat.telenor.no/dinesider/d...roduktAdslPris
Stemmer det cavey sier. Man må væere idiot for å velge det andre abonnementet

3. de har faktisk vurdert tellerskritt på adsl!
Vis hele sitatet...
Jepp, men forbrukerombudet nekta dem det
Opprinnelig postet av xbyte
flere iper er ikke gøy, mye bedre med en fast.
Vis hele sitatet...
Snakker ikke om dynamisk, snakker om at hvis man kobler en switch til kabelmodemet får man individualle ip'er til hver pc.

Dessuten, avidi's ip'er var rimelig faste, byttet en gang i løpet av ett år.
heahaeh LOL!!!!!
1GB.... herre skaper
vi som tegnet abb før de innførte den teite 1gb grensen som forøvrig ikke er en dritt.
vi slipper og gå over (tror jeg) pga kontrakten, men hvem vet kanskje også vi må stoppe på 1GB til slutt.. (*grue seg*)
Dere har altså overhodet ikke peil på hva dere snakker om?`

1. 1GB grensa gjelder ikke før 1.februar
2. Den grensa gjelder KUN for kunder som har bestilt NYE ONLINE ADSL, DVS at du har bestilt ett abb, hvor du betaler mindre for å få en ADSL til normalt bruk, det vil si at du ikke finner en FTP og laster ned 20/30 GB i uka.
Opprinnelig postet av m337|04f
hoho.. telenor er jo bare de norske kongene over adsl-
2. du kan bare laste ned 1 gb i måneden!


ja, hvis man er så dum og velger akkurat det abonnementet så (Nye Online ADSL). for 103 kr mer får man et vanlig abonnement med samme hastigheten.

http://privat.telenor.no/dinesider/...ProduktAdslPris
Vis hele sitatet...
Lær deg å lese, du betaler 201 kr mer for vanlig 704/128 en du gjør for Nye Online, noe som vil si at du skal laste ned mer enn 11GB i måneden før det vil lønne seg. Dette holder LENGE for den normale gjennomsnittsbruker.
En får jo fortsatt kjøpt den "gamle" typen abbonement hos telenor uten 1GB grensa. Det er bare ett nytt produkt.
En kamerat bestilte 1GB greia, men fant ut at det blei for kjipt så han ringte inn og fikk fiksa det til 1024/256 uten begrensning.

For å teste linja kan du laste ned tptest fra http://www.iis.se/
Trådstarter
70 1
Opprinnelig postet av mongob0ffel
tror ikke du får 1. prisen for tidenes beste tråd elens..

spesifiser bedre i topic så jeg klarer å styre unna sånne kthnx
Vis hele sitatet...
Det er fordi jeg trodde at ingen av disse ble posta. Det var noe klikk med PCen min og jeg fikk en feilmeldig hver gang jeg sendte den inn.
Dessuten;
På den første står det
Hva syns dere?
Vis hele sitatet...
Jeg mente å sende med et screenshot men det gikk visst ikke..