Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1032114
Ikke 100% ferdige. Men vi tar det vi får
Fra normal.no

Alle som leier bolig bør være obs. på at før 15 oktober så skal boligen måles opp av eieren og rapport skal sendes til skattemyndigheter. Nok et kontrolltiltak av regjeringen for å skvise ut mer penger av folk.. Derfor kan dere som leier bolig regne med å få besøk av utleier hvert øyeblikk. Alle rom og og kott skal måles og registreres.

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10036286
Vis hele sitatet...
1. Har det ikke vært obligatorisk å måle dette tidligere? Eller har det vært frivillig?
2. Noen som vet om prospektene til boliger for salg inneholdt disse opplysningene for 2 år siden? Får inntrykk av at dette ikke er nødvendig for nyere boliger, da disse allerede har fått dette oppmålt, stemmer dette?

Håper noen kan bekrefte dette. Lite moro med besøk nå.
Sist endret av caperno; 6. september 2010 kl. 20:59.
Noen som kan fortelle hvor mye det ville kostet med alt av utstyr til 100 kvadrat med planter?
Hei! Ganske fersk på å groingen og utstyr osv! Er det noen som kan sette opp en liste av hva jeg trenger, og billigest mulig ? Jeg har tenkt å lage et hydroponic system, og i første omgang ha noen enkle urter.

Vil 2 -3 av disse pærene holde (http://www.designbelysning.no/viewde...productid-9782) ? I såfall trenger jeg noe mer til disse pærene eller kan jeg bare bruke dem i en vanlig lampe? Prøvere å få dette billigst mulig!


Please! Trenger hjelp! Takk på forhånd!
Sats på jord i starten. Å hoppe rett ut i hydroponics kan være ganske så tøft og utilgivelig hvis du feiler. Etter at du har kjørt en del "prosjekter" i jord. Og du får en større peil enn du hadde før, kanskje da er tiden moden før hydroponics.

Sats heller på cfl 250w..
Kan jeg bruke noen av disse? Som sagt prøver jeg å få de billig, men kan noen av disse brukes ? http://www.designbelysning.no/?catid...catparent=2178
anbefaler denne http://www.designbelysning.no/viewde...productid-4742
og denne http://www.designbelysning.no/viewde...productid-4735

Har du et lite skap hvor det fort blir varmt så gå for cfl!


Har som sakt satt ut 4 frø til spiring, de har liggi mellom vått doppapir i en uke nå og det eneste som har skjedd er at frøa har så vidt sprukket og en anntydning til spire har kommet, sånn har de vært lenge nå. noen som vet hva som kan være problemet? de har liksom sluttet å spire.

Har nå kasta 3 frø og plantet ett i et desperat forsøk på å få frøet til å spire skikkelig, men ser ikke ut til å funke, utrolig kjedelig da disse frøene koster over 600kr.
håper bare det siste frøet som ligger i potta spirer snart.
Takk for svar! Men jeg tror ikke jeg skal har ikke planlagt å ha den i noe skap, så da blir vell det mest sannsylig CFL det er lurt å satse på, dersom jeg ikke tar helt feil nå? Må ikke man også kjøpe med en e40 sokkel for at lyspæren skal fungere ?

Så du tror ikke 2 - 3 av disse ville dekke 1-6 urteplanter (kansje noen andre typer planter også) ? http://www.designbelysning.no/viewde...productid-9782

Takk for svar!
Sitat av zevz Vis innlegg
Har som sakt satt ut 4 frø til spiring, de har liggi mellom vått doppapir i en uke nå og det eneste som har skjedd er at frøa har så vidt sprukket og en anntydning til spire har kommet, sånn har de vært lenge nå. noen som vet hva som kan være problemet? de har liksom sluttet å spire.

Har nå kasta 3 frø og plantet ett i et desperat forsøk på å få frøet til å spire skikkelig, men ser ikke ut til å funke, utrolig kjedelig da disse frøene koster over 600kr.
håper bare det siste frøet som ligger i potta spirer snart.
Vis hele sitatet...
Hvordan er miljøet rundt frøene?
Romtemperatur? Varmt/ Kaldt?
Ligger de i skikkelig vått papir, eller er det litt halv-tørt?

Da jeg har spirt frø har jeg hatt to tre lag med skikkelig vått dopapir, som jeg så har pakket inn i to lag til. Da har jeg fått papiret til å bli litt over fuktig på en måte, men ikke sånn at det drypper av det.
Og så har jeg hatt dem inni et DVD-cover oppå kjøleskapet. Fordi kjøleskapet avgir litt ekstra varme så frøene holder en 26 grader cirka.
Har fungert hver gang, har hatt 100% spire-suksess på det.

Sitat av mathias123 Vis innlegg
Takk for svar! Men jeg tror ikke jeg skal har ikke planlagt å ha den i noe skap, så da blir vell det mest sannsylig CFL det er lurt å satse på, dersom jeg ikke tar helt feil nå? Må ikke man også kjøpe med en e40 sokkel for at lyspæren skal fungere ?

Så du tror ikke 2 - 3 av disse ville dekke 1-6 urteplanter (kansje noen andre typer planter også) ? http://www.designbelysning.no/viewde...productid-9782

Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Du skal nok få til noe. Mitt første prosjekt hadde 3 sparepærer på 15w hver. Det ble plante, men spinkel, strekt og DÅRLIG avkastning. Sats heller på power med en gang. Du kan bruke lampen flere ganger også vettu:P
Ville heller kjøpt 2 250w'ere. Planten drar til seg all energi den kan få, så jo mer watt: jo større planter, og større buds.
Sitat av mathias123 Vis innlegg
Takk for svar! Men jeg tror ikke jeg skal har ikke planlagt å ha den i noe skap, så da blir vell det mest sannsylig CFL det er lurt å satse på, dersom jeg ikke tar helt feil nå? Må ikke man også kjøpe med en e40 sokkel for at lyspæren skal fungere ?

Så du tror ikke 2 - 3 av disse ville dekke 1-6 urteplanter (kansje noen andre typer planter også) ? http://www.designbelysning.no/viewde...productid-9782

Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Det hvil gå med 2-3 av de, men ikke forvent deg at planten blir noe serlig stor med masse buds, er litt i det minste laget, 2-3 av 250w en vil nok fungere bedre.

Sitat av moret Vis innlegg
Hvordan er miljøet rundt frøene?
Romtemperatur? Varmt/ Kaldt?
Ligger de i skikkelig vått papir, eller er det litt halv-tørt?

Da jeg har spirt frø har jeg hatt to tre lag med skikkelig vått dopapir, som jeg så har pakket inn i to lag til. Da har jeg fått papiret til å bli litt over fuktig på en måte, men ikke sånn at det drypper av det.
Og så har jeg hatt dem inni et DVD-cover oppå kjøleskapet. Fordi kjøleskapet avgir litt ekstra varme så frøene holder en 26 grader cirka.
Har fungert hver gang, har hatt 100% spire-suksess på det.


buds.
Vis hele sitatet...
Har gjort det på ca samme måte, har brettet dopappir sånn at pappiret ble ca 0,5cm tykkt og dynket det i vann la oppi frøene og brettet det våte pappiret over, se på bilde på neste side så ser du hvordan jeg har gjort det, pappiret med frøene ligger i mellom 2 talerkner i romtemperatur ca 20*

så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke går, har hat frøene i ca 6 månder og har obbevart dem i romtemperatur på et litt mørkt sted (over kjøkkenskapet)
6 mnd er kanskje litt lang lagring. De bør helst ligge tørt og kaldt i såfall. Er en grunn til at frøbanken ligger i bakken på svalbard med permafrost.
Synes allikevel det er rart du ikke fikk til fler.







Den ene var ganske sliten, så vi plukka av budsa og skal teste om det er funk. Snart høsting!
Nice, spacetime Fått testa nå eller?
Åssen type frø er det dere har brukt?
Ca hvor i landet står plantene?
Når plantet dere de ut?

Meg å noen venner har store planer om å sette ut en del planter til våren serru
Takk for svar! Men i første omgang tenkte jeg bare å f.eks. noen urteplanter, bare for å teste liksom! Dersom jeg kjøper 2 * 250 w må jeg også kjøpe 2 * E40 sokler og ballaster, eller? Det hadde ikke fungert med denne da? http://www.designbelysning.no/viewde...productid-4692 Jeg har lyst å ha lys til under 1000 lappen. Det er trossalt bare et lite prosjekt!
Sist endret av mathias123; 11. september 2010 kl. 10:57.
Sitat av Fleinaren Vis innlegg
Nice, spacetime Fått testa nå eller?
Åssen type frø er det dere har brukt?
Ca hvor i landet står plantene?
Når plantet dere de ut?

Meg å noen venner har store planer om å sette ut en del planter til våren serru
Vis hele sitatet...
Det må tørkes først. Plantet 4. mai, men gikk en måned uten næring så det ble ganske seint. Har brukt Royal Dane x Typhoon. Plantene står på østlandet
hva slaks næring brute dere da ? noen som vet om vanlig blomstergjødsel funker ? = )
siden de gamle frøa mine ikke ville spire så kjøpte jeg akkurat 4 frø av typen Bubblelicious, aldri hørt om den strainen før, så jeg håper den er bra!
Grunden til at jeg kjøpte den typen er pga at den var auto og feminizert!
Sist endret av Awareness; 12. september 2010 kl. 20:00.
Sitat av zevz Vis innlegg
siden de gamle frøa mine ikke ville spire så kjøpte jeg akkurat 4 frø av typen Bubblelicious, aldri hørt om den strainen før, så jeg håper den er bra!
Grunden til at jeg kjøpte den typen er pga at den var auto og feminizert!
Vis hele sitatet...
Får håpe det går bedere nå da!
Du ska legge ut bilder hele veien nå å eller ? =)
kommer til å legge ut bilder ja
Til dere som bare har noen få planter, hva gjødsel/næring bruker dere? Og hvilken typer jord?
Da jeg har dyrket tidligere har jeg brukt vanlig plantejord fra nærmeste blomsterbutikk. innblandet 20% grov sand fra akvariebutikker og 10% leca. Eller noe sånt, det går veldig på gefulen.
Næring: Canna sin bio-serie.. tror det er det som er merket, gikk innom scorpius og ba om det beste biologiske dem hadde. Fikk en flaske av denne og har brukt det siden.
Sitat av mathias123 Vis innlegg
Til dere som bare har noen få planter, hva gjødsel/næring bruker dere? Og hvilken typer jord?
Vis hele sitatet...
Kjøper blomsterjord med lecakuler fra plantasjen og "så og kaktusjord" når de spirer.Gjødsel kjøper jeg fra cropshop,bruker forskjellige typer biobizz.
Da vart det weed 2 poser har jeg og 2 poser har partneren in business. Har ikke målt det enda. Men lukter fantastisk, og det beste er at det er fra 1 av 3 planter (som vi tar en annen dag )





PEACE OUT HOLMES
Grattis med nydelig weed, Space-Time!
Det på nederste bilde, er det ferdig tørket? :P
Sitat av Fleinaren Vis innlegg
Grattis med nydelig weed, Space-Time!
Det på nederste bilde, er det ferdig tørket? :P
Vis hele sitatet...
Ser ikke ut som det. Bra jobba Space-Time, ser deilig ut
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Jepp da ble det 120w triband 7:1:1 led-vekstlys til hele prosessen istede for hps å mh,veldig spent på dette,selger har KUN gode omtaler av dette produktet å led har en voldsom fremasj på teknologien så dette har jeg tro på Får det til uka..

-Siden dette blir mitt første gro-prosjekt så begynner jeg med 4stk green'o matic (autoflower) så fort utleier er ferdig med oppmålig i forbindelse med E-merkingen som har frist 15 okt.

Spice-time: Hvordan ble sakene dine? Med tanke på utevekst her til lands,helt greit eller vil du si at det er godt?

Ps. Skal supplere med 2xcfl 25w i tilegg til Led.
Vis hele sitatet...
Lykke til med groingen Du får slenge opp noen bilder etterhvert da!
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Ja det blir oppdateringer jevnlig når ting er klart her
Vis hele sitatet...
Det er gull vett, alltid morro å følge med :=
Kan jeg kombinere disse to i ett skap, ca 1x1x2m?
http://www.designbelysning.no/viewde...productid-4735
http://www.designbelysning.no/viewde...productid-4774

Og kan jeg bruke dette i alle fasene?

Og er det mulig å bruke en luftrenser som går på ionisering og ozon, istede for kullfilter? tenker da på ca. denne typen:
http://www.amazon.com/EcoQuest-Fresh.../dp/B00021703C

Vil dette fjerne alt lukt? Tenkte å ha skapet i et lite kott uten ventilasjon..
Sist endret av daaa; 20. september 2010 kl. 01:51.
Da var frøa kommet og et av de ligger allerede til spiring, planter en plante i vinduskarmen først, før jeg planter i skapet, må vente med å dyrke i skapet pga oppmålingen vett, bilder kommer.

Sitat av daaa Vis innlegg
Kan jeg kombinere disse to i ett skap, ca 1x1x2m?
http://www.designbelysning.no/viewde...productid-4735
http://www.designbelysning.no/viewde...productid-4774

Og kan jeg bruke dette i alle fasene?

Og er det mulig å bruke en luftrenser som går på ionisering og ozon, istede for kullfilter? tenker da på ca. denne typen:
http://www.amazon.com/EcoQuest-Fresh.../dp/B00021703C

Vil dette fjerne alt lukt? Tenkte å ha skapet i et lite kott uten ventilasjon..
Vis hele sitatet...
Går fint å bruke den pæra og den reflektoren, men tror jeg ville ha wattet opp litt med et lystoffrør eller lignendes.
selv bruker jeg 125w pære i et dobbelt så lite skap som deg, så jeg skal ikke si så veldig mye på det :P



Er helt klar for å begynne å dyrke nå, siden jeg fikk opplæring i dyrking av en kar i en drøm :P hehe, litt sprøtt..
Sist endret av Awareness; 20. september 2010 kl. 19:33.
Sitat av zevz Vis innlegg
Da var frøa kommet og et av de ligger allerede til spiring, planter en plante i vinduskarmen først, før jeg planter i skapet, må vente med å dyrke i skapet pga oppmålingen vett, bilder kommer.



Går fint å bruke den pæra og den reflektoren, men tror jeg ville ha wattet opp litt med et lystoffrør eller lignendes.
selv bruker jeg 125w pære i et dobbelt så lite skap som deg, så jeg skal ikke si så veldig mye på det :P



Er helt klar for å begynne å dyrke nå, siden jeg fikk opplæring i dyrking av en kar i en drøm :P hehe, litt sprøtt..
Vis hele sitatet...
Hehe, takk for svarene! Hadde lest 60% av tråden da jeg stilte spørsmålet.. Har nå lest hele tråden og googla endel ekstra! Endte opp med at jeg bestilte ett 250w HPS-kit og all næring.
Var på ikea idag og fant noe jeg anser å være et brukbart skap, det var 0.5x0.8x2meter til 950kr. Har du et bedre forslag?
De hadde heller ingen vifter på biltema eller clasolshon i nærheten, skuffende..
hørtes greit ut det skapet, sånn ca like stort som mitt!
bra du gikk for hps! men ulempen med dem er at de blir varme, borr hull i skapet og kjøp en pc vifte som blåser igjennom skapet ditt, så får du ut varmen.
ta noen bilder når du har kommet i gang da!
Click image for larger version

Name:	plan.JPG
Views:	197
Size:	78,1 KB
ID:	8036
Hvordan ser dette ut? ivrig
sett en vifte ved luft inn og en ved luft ut, så tror jeg det blir bra, da får du skikkelig utlufting av skapet og slipper å tenke på varme, lukt kan jo bli et problem da, hvis du ikke investerer i et kullfilter som du kan sette ved luft ut.
Sitat av zevz Vis innlegg
sett en vifte ved luft inn og en ved luft ut, så tror jeg det blir bra, da får du skikkelig utlufting av skapet og slipper å tenke på varme, lukt kan jo bli et problem da, hvis du ikke investerer i et kullfilter som du kan sette ved luft ut.
Vis hele sitatet...
Det var planen, glemte bare å skrive på vifte ved bildet! Planen er å ha skapet inne i et lite kott, og ha en luftrenser i selve kottet. Har tilgang på en gaaanske god industriell luftrenser, så satser på at det blir bra

Eneste jeg mangler nå, er det du påpekte! Vet du hvor jeg får kjøpt ekstraksjonsvifte og inntaksvifte?

Hvordan går det med deg da? Gjerne hiv opp et bilde : )
Er ikke sikker på hvor du får kjøpt det, kanskje weed shop har det!

Har satt et frø til spiring, skal plante det i vinduskarmen og pynte litt opp i leiligheten med den!
Gidder ikke å begynne å dyrke skikkelig før huseier har vært og målt opp leiligheten.
daaa, hvilke strain hadde du tenkt å kjøre inni skapet der? Syntes det hørtes ut som mange planter på lite plass. Husk at de vokser litt i bredden også ..
Sitat av moret Vis innlegg
daaa, hvilke strain hadde du tenkt å kjøre inni skapet der? Syntes det hørtes ut som mange planter på lite plass. Husk at de vokser litt i bredden også ..
Vis hele sitatet...
Har bestilt NRS - White Rhino frø. Hva forslår du?
White rhino er jo nice den, har ikke dyrket den selv men regner med at den kan vokse seg ganske stor. Det er jo tross alt litt sativa i den. Blir sikkert fort 80cm høy tenker jeg..
Sats heller på å gro 3 av de 6 frøene i førsteomgang. Bare et tips
Sitat av moret Vis innlegg
White rhino er jo nice den, har ikke dyrket den selv men regner med at den kan vokse seg ganske stor. Det er jo tross alt litt sativa i den. Blir sikkert fort 80cm høy tenker jeg..
Sats heller på å gro 3 av de 6 frøene i førsteomgang. Bare et tips
Vis hele sitatet...
Ja, lest endel fine ting om den!

Takk for tipset, det blir nok kun 3 frø da
Sist endret av daaa; 20. september 2010 kl. 22:42.
Jeg har tidligere dyrket White Rhino inne. Den yieldet helt OK, men var litt for mild for min smak. Ble mellow high av den mener jeg å huske. Den passer derfor fint å røyke på dagtid. Den blir mye bedre dersom man lar den cure i iallefall én til to uker etter at det er tørt.
Sist endret av caperno; 20. september 2010 kl. 23:13.
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg har tidligere dyrket White Rhino inne. Den yieldet helt OK, men var litt for mild for min smak. Ble mellow high av den mener jeg å huske. Den passer derfor fint å røyke på dagtid. Den blir mye bedre dersom man lar den cure i iallefall én til to uker etter at det er tørt.
Vis hele sitatet...
Ah, der har vi en erfaren en! Mellow high hørtes perfekt ut for meg, deilig å ta et par trekk for å slappe av når man kommer hjem om kvelden. Er det noe spesielt jeg burde ta hensyn til? Leste at den var veldig sensitiv ovenfor næring, og man skulle kun gi den 30%.
Sist endret av daaa; 21. september 2010 kl. 08:30.
Sto i hydro og fikk samme næringen (GHE Flora) som de andre strainsa. Vi hadde aldri noen særlig problemer og det eneste vi gjorde var å til tider sjekke at næringsnivået, PH og PPM var optimalt.
Åssen går det med dyrkerene ?
Hvordan er det å bruke HPS-lampe i ujordet stikkontakt i forhold til brannsikkerhet?
Sitat av Rektal Vis innlegg
Hvordan er det å bruke HPS-lampe i ujordet stikkontakt i forhold til brannsikkerhet?
Vis hele sitatet...
Det er ikke et problem, jordede stikkontakter er ment for å lede vekk spenning som legger seg på skallet til utstyret slik at det ikke er til skade for mennesker og dyr.
vil tro at den naturlige varmeutviklingen fra lampen er 1000 ganger mer farlig.
Må si at sativa planten som ble dyrket funket fjell. Veldig intens high, litt sterkere enn White Widow for de som er kjent med det.
Satte opp et lite skap for 1 år siden som det ble ca 10 gram av etter mange nybegynnertabber.
Bildet viser det nye opplegget som det er nå.

Spørsmål:

1. Hvor er det tryggest å kjøpe frø på nettet, ønsker gjerne at disse skal komme helt fram.
2. Hvordan tror dere temperaturen vil bli inne i skapet? Står i et rom med ca 12 grader i, kanskje ned mot 5 på den verste vinterperioden.
3. Burde jeg lage et luftinntak og burde jeg evt. lage dette i topp eller bunn. Varme/kulde.
4. Er den mest optimale jordblandingen: Lecastein nederst med sand og jord på topp?
5. Burde jeg bruke noe næring? Hvor burde jeg kjøpe det og hva?

Håper på gode svar!
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
Satte opp et lite skap for 1 år siden som det ble ca 10 gram av etter mange nybegynnertabber.
Bildet viser det nye opplegget som det er nå.

Spørsmål:

1. Hvor er det tryggest å kjøpe frø på nettet, ønsker gjerne at disse skal komme helt fram.
2. Hvordan tror dere temperaturen vil bli inne i skapet? Står i et rom med ca 12 grader i, kanskje ned mot 5 på den verste vinterperioden.
3. Burde jeg lage et luftinntak og burde jeg evt. lage dette i topp eller bunn. Varme/kulde.
4. Er den mest optimale jordblandingen: Lecastein nederst med sand og jord på topp?
5. Burde jeg bruke noe næring? Hvor burde jeg kjøpe det og hva?

Håper på gode svar!
Vis hele sitatet...
Skapet ser jo greit ut. Men hvorfor ikke 400w på vekst også?
1. Har selv kjøpt fra zenseeds.dk og veldig fornøyd. Kom etter 8 dager i bolbeplast-konvolutt.
2. Ser ut som det skal holde grei temperatur, men mulig det hadde vært greit med en vifte eller to til som pusher luft inn, men ta å sett i gang skapet og mål tempen der inne. Mye greiere å justere da enn å synse på nett.
3. Luftinntak? Du har jo vifter jo. Vifte inn - vifte ut, det er luftinntaket ditt.
4. Opptimal jord er vel leca i bunn. Og jordblanding har jeg funnet ut at jord, leca og sand fra akvariebutikker funker fint(ihverfall til mitt bruk).
5. Du trenger næring, skal du gro på det nivået du har tegnet ut på bildet der er det dust å ikke kjøpe næring også.
Har selv brukt Canna sin bio-serie(blomst og vekst). Fåes kjøpt hos Scorpius eks for rundt 300,- per. Ellers er det jo veldig greit med pH-up/down også.
Sitat av moret Vis innlegg
Skapet ser jo greit ut. Men hvorfor ikke 400w på vekst også?
1. Har selv kjøpt fra zenseeds.dk og veldig fornøyd. Kom etter 8 dager i bolbeplast-konvolutt.
2. Ser ut som det skal holde grei temperatur, men mulig det hadde vært greit med en vifte eller to til som pusher luft inn, men ta å sett i gang skapet og mål tempen der inne. Mye greiere å justere da enn å synse på nett.
3. Luftinntak? Du har jo vifter jo. Vifte inn - vifte ut, det er luftinntaket ditt.
4. Opptimal jord er vel leca i bunn. Og jordblanding har jeg funnet ut at jord, leca og sand fra akvariebutikker funker fint(ihverfall til mitt bruk).
5. Du trenger næring, skal du gro på det nivået du har tegnet ut på bildet der er det dust å ikke kjøpe næring også.
Har selv brukt Canna sin bio-serie(blomst og vekst). Fåes kjøpt hos Scorpius eks for rundt 300,- per. Ellers er det jo veldig greit med pH-up/down også.
Vis hele sitatet...
Utstyret fikk jeg av en kompis, gidder ikke bruker mer penger på de tekniske tingene. (mulig jeg får 400w med rett kelvin etterhvert.)
1. Hvor mange er det per enhet jeg kjøper? Virker som stive priser om de tar 400 for 1 frø?
2. Enig
3. Har kun vifte ut, viftene nede er kun for sirkulasjon,
4.Høres bra ut.
5. Tror jeg kjøper den serien de har på weedshop.no, god ide?
har et megaproblem og det er at frøene ikke hvil spire. sinnsykt irriterenes når jeg har betalt flere 100kr for disse frøa.

de ville spire litt når jeg la dem mellom vått pappir men etter at jeg la dem i jorda har det ikke skjedd en dritt, så hele dyrkeprosjektet mitt ser mørkt ut akkurat nå.