Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1030
Hei! Jeg har nå satt sammen en ny pc til ~ 14000, og trenger en skjerm i tillegg. til ca 2k

WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 2TB SATA/300 64MB

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

AX 850W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU

ASUS M4A89TD PRO/USB3 AM3 ATX

CORSAIR FULLTOWER OBSIDIAN 700D EATX BLACK

MICROSOFT WINDOWS PRO 7 64-BIT NOR DVD OEM

LOGITECH G19 GAMING KEYBOARD

AMD PHENOM II X6 1090T BE 3.2GHZ 9MB SOCKET AM3 BOX

OCZ REVO DRIVE PCI-EXPRESS 4X SSD 50GB

XFX RADEON HD 6870


Jeg har forsvunnet i skjermhavet, for det er så sinnsykt mange skjermer, men har et par alternativer


Denne (opprinnelige valg)
Eller:
Denne (Tilbud? m/høytaler)
Eller:
Denne (LED?)


Eventuelle forslag tas imot med STOR takk!

Hvis noen kunne forklart meg forskjellen på LED og CCFL + forklart meg hva man må se etter på skjerm hadde det også vært bra!

På forhånd, takk!

EDIT: Pris.
Sist endret av UnforgiveN; 22. november 2010 kl. 19:52.
l33t week på komplett.no... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710


Billig og bra skjerm. Har den samme skjermen bare i 22" og den funker fin fint.
Sitat av Haagens Vis innlegg
l33t week på komplett.no... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710


Billig og bra skjerm. Har den samme skjermen bare i 22" og den funker fin fint.
Vis hele sitatet...
Virker på meg som det alltid er l33t week hos komplett..
Det driter jeg egenlig i så lenge de setter ned prisene
BenQ 24" er et lett valg!
Sitat av Ruudi Vis innlegg
BenQ 24" er et lett valg!
Vis hele sitatet...

Hvorfor?

/lololllolololollolol.ololololol
Sitat av UnforgiveN Vis innlegg
Hvorfor?

/lololllolololollolol.ololololol
Vis hele sitatet...
Fordi du ikke forteller hva bruksområdet ditt er. En smule essensielt.
Bruksområde: Skjermen er for både gaming og film.
Da er det et enda enklere valgt!
Skjermen er stor, billig, Full-HD og utrolig digg å spille på! Derfor..
Sitat av UnforgiveN Vis innlegg
Bruksområde: Skjermen er for både gaming og film.
Vis hele sitatet...
Min oppfatning er at de fleste skjermer med det billige TN-panelet er ganske like. Derfor ville jeg kjøpt enten den billigste 24-tommeren (som BenQ-skjermen), eller en skjerm med IPS-panel. Disse regner som mindre egnet til gaming pga. lavere responstid, men det skal visstnok ikke være helt riktig mtp. at skjermpanelet fungerer annerledes (men dette har jeg ikke testet selv). Ellers er IPS-panel vanvittig mye finere å se på; bedre dybde og farger, bedre innsynsvinkel - det meste egentlig.

Det eneste alternativet rundt budsjettet ditt er denne, DELL U2311H.

EDIT: Det eneste alternativet dersom du ikke velger en skjerm med TN-panel da, hvis jeg uttrykte meg klønete. BenQ'en har litt lyslekkasje rundt i kantene, som kommer litt mye fram hvis du ser film i et veldig mørkt rom. Stativet kan også være litt ustødig. Men ellers en veldig bra skjerm med bra spesifikasjoner og størrelse.
Sist endret av httpwhat; 22. november 2010 kl. 20:58.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
EDIT: Det eneste alternativet dersom du ikke velger en skjerm med TN-panel da, hvis jeg uttrykte meg klønete. BenQ'en har litt lyslekkasje rundt i kantene, som kommer litt mye fram hvis du ser film i et veldig mørkt rom. Stativet kan også være litt ustødig. Men ellers en veldig bra skjerm med bra spesifikasjoner og størrelse.
Vis hele sitatet...
Det har hverken jeg eller noen av kameratene mine opplevd! Men kan jo hende det er 1 av 100 elr no
Sist endret av Ruudi; 22. november 2010 kl. 21:02.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Min oppfatning er at de fleste skjermer med det billige TN-panelet er ganske like. Derfor ville jeg kjøpt enten den billigste 24-tommeren (som BenQ-skjermen), eller en skjerm med IPS-panel. Disse regner som mindre egnet til gaming pga. lavere responstid, men det skal visstnok ikke være helt riktig mtp. at skjermpanelet fungerer annerledes (men dette har jeg ikke testet selv). Ellers er IPS-panel vanvittig mye finere å se på; bedre dybde og farger, bedre innsynsvinkel - det meste egentlig.

Det eneste alternativet rundt budsjettet ditt er denne, DELL U2311H.

EDIT: Det eneste alternativet dersom du ikke velger en skjerm med TN-panel da, hvis jeg uttrykte meg klønete. BenQ'en har litt lyslekkasje rundt i kantene, som kommer litt mye fram hvis du ser film i et veldig mørkt rom. Stativet kan også være litt ustødig. Men ellers en veldig bra skjerm med bra spesifikasjoner og størrelse.
Vis hele sitatet...
Takk for fyldig svar

Hvis vi nå ser på disse to skjermene:

LG W2442PE-BF 24" WIDE TFT BLACK
OG LG W2453V-PF 24" WIDE TFT BLACK

Er den største forskjellen Kontrastforhold (dynamisk) 10000 :1 50000 :1 Og at W2442PE-BF har høytalere.

Hva har kontrastforholdet å si, hva betyr dette?
CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

Du har AMD?
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Det har hverken jeg eller noen av kameratene mine opplevd! Men kan jo hende det er 1 av 100 elr no
Vis hele sitatet...
Mange har den skjermen eller dens brødre. Nesten alle BenQ-skjermene har litt lyslekkasje, men igjen, ikke dramatisk mye. Har du ikke sett det enda, så skru av alt lys, trekk for gardiner og sett på en film - du vil se det

Men hva kan man forvente seg? En stilren, responsiv, slank, 24" skjerm til 1,3k.. Da er det lov med et par, små (for de fleste ubetydelige) flaws.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Mange har den skjermen eller dens brødre. Nesten alle BenQ-skjermene har litt lyslekkasje, men igjen, ikke dramatisk mye. Har du ikke sett det enda, så skru av alt lys, trekk for gardiner og sett på en film - du vil se det

Men hva kan man forvente seg? En stilren, responsiv, slank, 24" skjerm til 1,3k.. Da er det lov med et par, små (for de fleste ubetydelige) flaws.
Vis hele sitatet...
Det er sant men jeg kan på hånden på hjertet si at i løpet av det halve året jeg har hatt denne som jeg har spillt, sett film og surfa i HELT mørk, at jeg ikke ser noe som helst lekkasje.. Eneste lys som er på uten om skjermen er laseren under musa xD, og jeg ser fortsatt ikke noen lekkasje.. Men,Men Jeg er ihvertfall storfornøyd
Sist endret av Ruudi; 22. november 2010 kl. 21:09.
Sitat av UnforgiveN Vis innlegg
Takk for fyldig svar

Hvis vi nå ser på disse to skjermene:

LG W2442PE-BF 24" WIDE TFT BLACK
OG LG W2453V-PF 24" WIDE TFT BLACK

Er den største forskjellen Kontrastforhold (dynamisk) 10000 :1 50000 :1 Og at W2442PE-BF har høytalere.

Hva har kontrastforholdet å si, hva betyr dette?
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å si uten å ha sett dem in action. Det trenger ikke å ha stort å si.

Høytalerene er vel trolig ikke egnet til stort annet enn systemlyder.

Men igjen, skjermer med TN-panel er stort sett ganske like, derfor ville jeg valgt den billigste.
Sitat av Glenni Vis innlegg
CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

Du har AMD?
Vis hele sitatet...

Det skulle visst funke?

Sitat av httpwhat Vis innlegg
Det er vanskelig å si uten å ha sett dem in action. Det trenger ikke å ha stort å si.

Høytalerene er vel trolig ikke egnet til stort annet enn systemlyder.

Men igjen, skjermer med TN-panel er stort sett ganske like, derfor ville jeg valgt den billigste.
Vis hele sitatet...

Ok.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Sitat av Glenni Vis innlegg
CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

Du har AMD?
Vis hele sitatet...
Hva i huleste har du røka?

Edit: glem det.... Dret på draget XD Så ikke at du faktisk hadde posta pc specs her også ...
Sist endret av LesPaul; 22. november 2010 kl. 21:14.
Vell, takk for hjelp!