Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1369
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...D-523953719550

Håper på raskt svar, vil bestille ikveld/imorgen tidlig.

Kjedelig å bestille for å så finne ut at en av komponentene ikke passer
Hvorfor 6kjerna CPU? Og du trenger ikke kjøpe pasta med mindre du bytter vifte.. Det er på orginalt på den orginale CPU vifta som følger med.. Kanskje litt overdreven PSU? Men hvis du har penger til det og skal ha ett skjermkort til så er det jo greit å ha "litt" extra
Har ikke ville gått for AMD om jeg var der, enkelt nok fordi du har igrunn en svært høy risiko for å få et produkt med fabrikkfeil.
Mer er bedre


Har planer om CF på skjermkortene. Pastaen er fjernet, men ikke på lista.

6-kjerneren er sånn at jeg er litt føre var, da sekskjerneren har turbo på 3,6 GHZ og 4 kjerneren har 3,5 GHZ. og koster 500 kr mindre. Ble valget enkelt


Hvordan er eventuelt støyen på dette ?

Kan du se noe som ikke passer sammen?
Sitat av imba Vis innlegg
Har ikke ville gått for AMD om jeg var der, enkelt nok fordi du har igrunn en svært høy risiko for å få et produkt med fabrikkfeil.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendig vis! Er en del INtel som også har hatt feil, dessuten så er AMD ganske mye bedre til gaming enn Intel..
Bortkastet PSU, du kommer ikke til å tyne 1\4 ut av den engang.

Hvorfor 6core ? ingen hensikt for *insert random gamer her*

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601323 haugevis mer fornuftig SSD.
Sitat av imba Vis innlegg
Har ikke ville gått for AMD om jeg var der, enkelt nok fordi du har igrunn en svært høy risiko for å få et produkt med fabrikkfeil.
Vis hele sitatet...

AMD går jeg for, mye på grunnlag av prisen sammen med at den kommer ut ofte bedre på spillytelse en Intel.

Fabrikkfeil kan ingen gjøre noe med.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Ikke nødvendig vis! Er en del INtel som også har hatt feil, dessuten så er AMD ganske mye bedre til gaming enn Intel..
Vis hele sitatet...
Dette er beklageligvis en myte, som er bortimot det eneste argumentet AMD-folk kommer med omat og omat.

Ser man på generelle tester på nettet er det omtrent 50\50 hvem som vinner i performance på spill, som ofte har med omliggende komponenter å gjøre.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Ikke nødvendig vis! Er en del INtel som også har hatt feil, dessuten så er AMD ganske mye bedre til gaming enn Intel..
Vis hele sitatet...
Har i den siste tiden siden jeg bytta over til mac ikke fulgt med på hvilke fronter de to produsentene er best på, men som jeg vet så er nok Intel top notch når det kommer til gaming framfor AMD.

og btw, kilder til det du sier?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Dette er beklageligvis en myte, som er bortimot det eneste argumentet AMD-folk kommer med omat og omat.

Ser man på generelle tester på nettet er det omtrent 50\50 hvem som vinner i performance på spill, som ofte har med omliggende komponenter å gjøre.
Vis hele sitatet...
Hvis de er like gode, men AMD slår på pris. Hva er da best?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ser man på generelle tester på nettet er det omtrent 50\50 hvem som vinner i performance på spill, som ofte har med omliggende komponenter å gjøre.
Vis hele sitatet...
God nok grunn til å ikke blåse bort flere tusen på en Intel CPU, de fleste merker ikke noe forskjell.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
God nok grunn til å ikke blåse bort flere tusen på en Intel CPU, de fleste merker ikke noe forskjell.
Vis hele sitatet...
Nå nevnte jeg bare i tester relatert til spill.

For det meste annet, spesielt virtualisering ligger Intel mange hestehoder framfor på ytelse.
Hva skal du bruke denne maskinen til?

PSUen ville jeg byttet til en Corsair AX 850W PSU, de er stillere og bedre enn Chieftec (dessuten er en 1200W PSU bare tull). Mer enn nok til CF av 6870 senere.

Ikke bli lurt av antall GHz - det har lite å si for reell prosessorytelse. Ph II X4 965/970 BE er bedre til gaming per dags dato.

Jeg ville også kjøpt en annen RAM, som er garantert kompatibel med hovedkortet ditt - f.eks. disse. Brikkene du har valgt har også litt dårlige timings. 4GB er forøvrig mer enn nok om du skal spille med maskinen din (kvalitet framfor kvantitet med RAM).

Ellers ser oppsettet ditt fint ut.

EDIT: Alt passer sammen.
Sist endret av httpwhat; 15. november 2010 kl. 23:18.
heyheyhey, la oss ikke rive oss med i den evige diskusjonen. PASSER komponentene sammen? Ingenting som ødelegger oppleggeT?

PSUen ville jeg byttet til en Corsair AX 850W PSU, de er stillere og bedre enn Chieftec (dessuten er en 1200W PSU bare tull). Mer enn nok til CF av 6870 senere.
Vis hele sitatet...
- 1200W høres jo kult ut. CF vil ta 300W og prosessoren 150W står igjen med 400 da.. om jeg har 850. Ble rådet vekk fra 850 på andre forum

Ikke bli lurt av antall GHz - det har lite å si for reell prosessorytelse. Ph II X4 965/970 BE er bedre til gaming per dags dato.
Vis hele sitatet...
- Men jeg tenker langsiktig. 1090T skal også takle alle dagens spill, samtidig som det vil fungere bedre med neste genrasjons spill som tar 6 kjerner fullt ut.


Jeg ville også kjøpt en annen RAM, som er garantert kompatibel med hovedkortet ditt - f.eks. disse. Brikkene du har valgt har også litt dårlige timings. 4GB er forøvrig mer enn nok om du skal spille med maskinen din (kvalitet framfor kvantitet med RAM).
Vis hele sitatet...
- Jeg sliter med å finne god RAM - vil ha 8 GB så jeg kan gjøre mer enn bare spill også.

Sitat av httpwhat Vis innlegg
Hva skal du bruke denne maskinen til?

EDIT: Alt passer sammen.
Vis hele sitatet...

Flott! Da bestiller jeg imorgen. Har tydeligvis mer å tenke på når det kommer til komponenene. Må lese mer
Sist endret av UnforgiveN; 15. november 2010 kl. 23:17.
Tja ville ha byttet ut PSU, er lite vits med 1200w når du ikke bruker halvparten.

Ville og byttet ut AMD cpuen mot Intel, for 250kr mer får du: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492766

Kjøp heller litt dyrere RAM med bedre kvalitet.

Alt passer sammen ja...
Kunne trengt noen tips på en bedre RAM.... 4 GB
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587790ram

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600425er en bra psu (er bare et forslag)
PSU ene er mest efektive nårr pc`n drar rundt 70-80% på 100%load, er sånn for en del PSU`er noe mindre og dem blir mindre effective vs strøm bruk er en grun till at dem sier her at du ikke trenger 1200W, den er i største laget og blir dermed mindre efectiv

har akkurat stått op så trur jeg skrev riktig
Sist endret av Beezie; 16. november 2010 kl. 12:05.
Sitat av UnforgiveN Vis innlegg
heyheyhey, la oss ikke rive oss med i den evige diskusjonen. PASSER komponentene sammen? Ingenting som ødelegger oppleggeT?



- 1200W høres jo kult ut. CF vil ta 300W og prosessoren 150W står igjen med 400 da.. om jeg har 850. Ble rådet vekk fra 850 på andre forum



- Men jeg tenker langsiktig. 1090T skal også takle alle dagens spill, samtidig som det vil fungere bedre med neste genrasjons spill som tar 6 kjerner fullt ut.




- Jeg sliter med å finne god RAM - vil ha 8 GB så jeg kan gjøre mer enn bare spill også.




Flott! Da bestiller jeg imorgen. Har tydeligvis mer å tenke på når det kommer til komponenene. Må lese mer
Vis hele sitatet...

Alle WATT-verdier som er oppgitt er maksverdier, mao når du tyner systemet på et slikt nivå som normale brukere aldri kan.

Et skjermkort som står oppgitt til 300W f.eks vil en normal bruker skjeldent tyne over 150w og ofte ikke over 100W.

Og selv om en PSU er merket med 1200W betyr ikke det at den faktisk :
1. Gir en bra spenning under høy last, noe som fører til ustabilt syste,.
2. Klarer å faktisk levere over 80% av den oppgitte verdien.

Verden er full av luretall kort fortalt.
Så en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600426 burde holde?

ANG RAM, skal jeg ha 8 Gig. Brikkene jeg har nå virker OK. men hvis noen andre har synspungter er det bare å si ifra
Ville mye heller ha kjøpt den Corsair PSU-en. Hatt Chieftec en gang, og den var ødelagt når jeg fikk den.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Ville mye heller ha kjøpt den Corsair PSU-en. Hatt Chieftec en gang, og den var ødelagt når jeg fikk den.
Vis hele sitatet...

har byttet PSU nå
AMD lanserer nye cpu over nyttåret en gang, Intel trolig også. Jeg ville handlet denne i mellomtiden, best bang for bucks. Dessverre kommer det alltid bedre produkter noen mndr/uker etter handelen. Om du skal velge Intel eller AMD må du nesten velge selv. Intel tar seg imidlertid godt betalt for produktene sine.

PSU'en du har plukket bør holde i lange baner, i tillegg er den veldig stillegående ved å variere viftehastigheten etter forbruket.

SSD det ville jeg iallefall ha ventet med til over nytt år. Både Intel og Sandforce kommer med nye brikker/controllere som skal være en betraktlig oppgradering angående holdbaret og kapasitet.
Hvis du ikke greier å vente burde du titte på disse fra OCZ.
Kortet kjøres i RAID og krever 4x Pci-e slot. Tilnærmet dobbel ytelse fra vanlig SSD.

Og til slutt, en god del av handlelisten din er langt billigere på dustinhome.
Sitat av Radetzky Vis innlegg
AMD lanserer nye cpu over nyttåret en gang, Intel trolig også. Jeg ville handlet denne i mellomtiden, best bang for bucks. Dessverre kommer det alltid bedre produkter noen mndr/uker etter handelen. Om du skal velge Intel eller AMD må du nesten velge selv. Intel tar seg imidlertid godt betalt for produktene sine.

PSU'en du har plukket bør holde i lange baner, i tillegg er den veldig stillegående ved å variere viftehastigheten etter forbruket.

SSD det ville jeg iallefall ha ventet med til over nytt år. Både Intel og Sandforce kommer med nye brikker/controllere som skal være en betraktlig oppgradering angående holdbaret og kapasitet.
Hvis du ikke greier å vente burde du titte på disse fra OCZ.
Kortet kjøres i RAID og krever 4x Pci-e slot. Tilnærmet dobbel ytelse fra vanlig SSD.

Og til slutt, en god del av handlelisten din er langt billigere på dustinhome.
Vis hele sitatet...


Jeg vil ha AMD. Og alle lanserer nytt etter litt tid. Venter man slik får man aldri bestilt.

Eneste jeg lurer på nå er RAM.


Ang prosessor
Du anbefalte denne


Om jeg skulle hatt firekjerner måtte det blirr 970 BE. Mer bangs for litt mer bucks.

Hva er galt med sekskjerneren? er jo bare 500 kr forskjell. og SEKS istedefor FIRE.... Høres bedre ut.

b-u-m-p
Sitat av UnforgiveN Vis innlegg
Jeg vil ha AMD. Og alle lanserer nytt etter litt tid. Venter man slik får man aldri bestilt.

Eneste jeg lurer på nå er RAM.


Ang prosessor
Du anbefalte denne


Om jeg skulle hatt firekjerner måtte det blirr 970 BE. Mer bangs for litt mer bucks.

Hva er galt med sekskjerneren? er jo bare 500 kr forskjell. og SEKS istedefor FIRE.... Høres bedre ut.

b-u-m-p
Vis hele sitatet...
6 kjerner egner seg ikke så godt til gaming i forhold til 4 kjerner