Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5111
Hey, jeg lurer på om det er noen måte å settte opp et gratis vpn nettverk for å bruke til Netflix.

Har hørt at folk har fått det til via å bruke Chrome
Ja, du kan bruke Chrome som client i et VPN nettverk, men du trenger fortsatt en VPN server.
Hvorfor skal du sette opp VPN til Netflix?
Trådstarter
Glemte å nevne at jeg har lyst på Amerikansk Netflix, hadde kjøpt et vpn, men får ikke brukt det på skole pcen, derfor håpet jeg på noen gode svar



Kan forresten ikke svare før imorgen, men setter pris på svar sånn at tråden holdes oppegående

Jo flere svar, jo bedre
Sist endret av Furyon; 22. april 2013 kl. 23:30.
Jeg bruker bare en amerikansk dns på apple-tv'n min...
unotelly.com koster $5 i måneden.

Prøv å bruke hola.org, det funker for meg om jeg bruker laptoppen, koster ingenting.
Det er jo ikkje rart at vi ikkje forsto noe av posten din, du glemte å nevne ting som Amerikans netflix, kjøpt VPN og Skole PC...

For å få installert VPN klient så trenger du administrator rettigheter, som du sikkert ikkje har på en skole PC.

Så trinn 1 blir å skaffe administrator rettigheter, trinn 2 er å følge guidene på nettisden du har kjøpt VPN på.
Sist endret av 0xFF; 22. april 2013 kl. 23:36.
Jeg bruker mediahint for å få Amerikansk netflix.
Sitat av Furyon Vis innlegg
Hey, jeg lurer på om det er noen måte å settte opp et gratis vpn nettverk for å bruke til Netflix.

Har hørt at folk har fått det til via å bruke Chrome
Vis hele sitatet...
La ut denne for en stund siden..

http://freak.no/forum/showthread.php?t=245909

Her kan du koble deg gratis til VPN i stort sett hele verden hvis du vil. Men siden det nesten er basert på samme prinsippet at hvem som helst kan sette opp en VPN server, så kan de se trafikken din hvis de er jævlig nysjerrige. Men hvis det mest sensitive du skal sende er Netflix, så er ikke det noe stress. Brukt den litt selv og funker fett på på Hulu, Netflix, BBC iPlayer osv..

Edit:
Så det var en skole pc etterhvert.. Så da får du sikkert ikke lastet ned VPN klienten alikevel. Er vel begrenset med hva dere har tilgang til og dessuten går vel det meste gjennom en proxy og noen websense filtre sikkert.
Sist endret av ialvik; 22. april 2013 kl. 23:47. Grunn: Leste litt til
Shady Banana
Quix's Avatar
Firefox og Media Hint fungerer knall for å få Amerikansk Netflix
Har selv brukt tunnelr.com for div sørfing dei siste åra, fungerer både med amerikansk og britisk netflix
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Media hint for firefox og hola unblocker for chrome Funker for meg uten admin rettigheter.
Mediahint fungerer med chrome og, en trenger ikke administrative rettigheter for å installere chrome.
Mediahint funker fjell
Støtter Media Hint som addon til Firefox eller Chrome.
Om du skal bruke det på andre enheter som ikke støtter plugins(selv har jeg bl.a en iPad og en Apple TV) så funker eksempelvis Unblock-US eller Unotelly, er ca samme pris for de (5$/mnd).
Sier bare www.unblock-us.com har brukt denne veldig lenge nå og er ikke annet en fornøyd, aldri problemer. De har 1 uke gratis du kan prøve! Try it!
Du trenger ikke å kjøpe amerikansk netflix hvis du har en amerikansk IP-adresse!
Trådstarter
Hadde unblock us før, men er det noen måte å få Amerikansk VPN til bruk for Netflix på en administrator låst skole pc?

Når jeg lastet ned Unblock sin klient, så fjernet skolen sitt anti virus program det.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Unblock US er ikke en klient du laster ned.... Du bare.puncher inn dns instillingene. Desverre er de blokkert på skolen her
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Mediahint er veldig bra, funker for Pandora.com også!
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Unblock US er ikke en klient du laster ned.... Du bare.puncher inn dns instillingene. Desverre er de blokkert på skolen her
Vis hele sitatet...
De hadde en auto dns endrer klient før, men ser ut som er vekke nå.

Men ja, selv om pcen er admin stenkt så tror jeg det skal funke å ende dns, noe som kan avkrefte bekrefte?
Jeg fikk en gratis netflix bruker her om dagen, og den er Amerikansk så jeg trenger også en vpn.
Sjekker ut Media Hint nå
Edit: Media Hint funker knall! Prøv det.
Sist endret av annern55; 23. april 2013 kl. 16:51.
Første post, w00p w00p :S

Mediahint fungerer bra på skole-pcen! Eneste negative er at det ikke funker på skolenettverket (men det gjør jo ingen vpn tjenester som jeg vet om). På hjemmenettverket derimot fungerer det kjempebra.
Sitat av Polarity Vis innlegg
Første post, w00p w00p :S

Mediahint fungerer bra på skole-pcen! Eneste negative er at det ikke funker på skolenettverket (men det gjør jo ingen vpn tjenester som jeg vet om). På hjemmenettverket derimot fungerer det kjempebra.
Vis hele sitatet...
Da må du nok kjøpe en vpn.
Sitat av annern55 Vis innlegg
Da må du nok kjøpe en vpn.
Vis hele sitatet...
why kjøpe, når du kan bruke gratis, skjekk ut spotflux, går gjerne litt treigt, ettersom det faktisk er gratis, men funker som berre pokker.

til unblocker ambefaler eg hola.

http://hola.org/ last ned unblockeren, og ikkje heile programmet.
Sist endret av R0flcopter; 23. april 2013 kl. 18:31.
Vil ikke anbefale VPN til netflix, ta heller i bruk en DNS. Da får du full hastighet i tilleg til US netflix og en masse annet US tjenester. Kan nevne tilbydere som unotelly og unblock.us. Begge har gratis prøveperioder, legger du inn DNS på router slipper du også å styre dette på hver enkelt enhet.
Sist endret av TheWaveable; 23. april 2013 kl. 18:35.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
why kjøpe, når du kan bruke gratis, skjekk ut spotflux, går gjerne litt treigt, ettersom det faktisk er gratis, men funker som berre pokker.

til unblocker ambefaler eg hola.

http://hola.org/ last ned unblockeren, og ikkje heile programmet.
Vis hele sitatet...
Fordi gratis vpn's er noe shit. Jeg bruker vpn's til mye rart da Det er sikkert mulig å finne en gratis vpn som funker på skolenett, men mye enklere og kjappere med en paid vpn.
Sitat av annern55 Vis innlegg
Fordi gratis vpn's er noe shit. Jeg bruker vpn's til mye rart da Det er sikkert mulig å finne en gratis vpn som funker på skolenett, men mye enklere og kjappere med en paid vpn.
Vis hele sitatet...
det er sant, men still gratis.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
det er sant, men still gratis.
Vis hele sitatet...
Jaja Man kan få en kjempebra vpn for 50 kroner, noe som ikke er så mye for de fleste, men de som bare bruker det til netflix så trenger ikke en paid vpn. Jeg bruker det rett og slett for å være anonym. En gratis vpn er veldig lett å komme seg gjennom
Har allerede et abonnent på hotspot shield men det er jo et program som må installeres. Noe dritt :/ Men skal prøve en paid VPN og se om det funker. Er jo verdt et forsøk. Takk
Sitat av Polarity Vis innlegg
Har allerede et abonnent på hotspot shield men det er jo et program som må installeres. Noe dritt :/ Men skal prøve en paid VPN og se om det funker. Er jo verdt et forsøk. Takk
Vis hele sitatet...
Hotspot shield er noe dritt, haha xD Du burde registrere deg på en side som heter hackforums, det er fullt av kjempe bra vpn's. Jeg tror den siden vil interessere
Trådstarter
Hva er forskjellen på DNS og VPN?
Sitat av Furyon Vis innlegg
Hva er forskjellen på DNS og VPN?
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen på en tomat og en bil?

DNS (Domain Name Server) brukes til å hente IP-adresse til en server, når du skriver inn http://www.google.com/ i nettleseren, så bruker nettleseren DNS protokollen for å finne ut hvilken IP-adresse google.com har. Dette med tanke på at nettleseren kan ikkje kontakte google.com uten å vite hvilken IP-adresse den har.

VPN (Virtual Private Network) brukes til å opprette private nettverk over internett, som vil opptre som om du sitter på et lokalt nettverk, men egentlig så kan den andre datamaskinen du kommuniserer på VPN nettverket være i et annet land.
Sist endret av 0xFF; 24. april 2013 kl. 14:53.
Sitat av TheWaveable Vis innlegg
Vil ikke anbefale VPN til netflix, ta heller i bruk en DNS. Da får du full hastighet i tilleg til US netflix og en masse annet US tjenester. Kan nevne tilbydere som unotelly og unblock.us. Begge har gratis prøveperioder, legger du inn DNS på router slipper du også å styre dette på hver enkelt enhet.
Vis hele sitatet...
Hvis man legger inn DNS på router - er det noen enklere måte å endre mellom norsk og amerikansk netflix hvis man benytter seg av AppleTv2?
Trådstarter
Skal prøve Media Hint, takker for svar
Vil anbegale Unodns - bruker det både på ps3, pc og tv'en.