Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2267
Nå er spillet ute, hva synes folket?

Jeg liker det, men det er en ting som plager vettet av meg.

All tekst og menyene er på forferdelig oversatt Norsk!
Vet man får endra til engelsk hvis man endrer land under "locale" i system settings, men det er da helt unødvendig, når språkpakkene ligger på disken. Hvorfor er det ikke under "options" eller.. "alternativer"...? samme greiene i AC3 forøvrig.. Dette er visst noe som blir mer og mer vanlig etter siste dashboard updaten virker det som.
Enig. Killstreak er killrekke osv. Mega teit.
forstår heller ikke hvorfor de ikke legger det inn i optionsene, men jeg synes ikke det er SÅ vanskelig å bytte "locale" til engelsk...

Men det er et veldig bra spill, likte at i campaignen så snakket Master Chief og Cortana sammen gjennom hele spillet
likte ikke så godt Mantisen, menmen.
Har dessverre ikke fått mulighet til å spille det enda, men gleder meg som et lite barn til juleferien kommer og jeg får muligheten til å prøve det på ordentlig (skal ta en runde eller to med en kamerat til helga), leser på ign sin test at campaignen er mer enn bra nok, og at flerspillerdelen også er bra. Gleder meg mest til sistnevnte ettersom helt siden Halo CE har flerspillerdelen alltid vært det jeg har kommet tilbake til når jeg føler for å ta ut litt frustrasjon på tilfeldige karer på nettet.
Liker også at Livesystemet er endra, der man vinner på poeng og ikke kills.
Satt meg ned og kjørte gjennom kampanjen i går. Er ganske fornøyd men det kan nok ikke måle seg med 1,2 eller 3 i serien. Men det var vell heller ikke meningen.

Halo 4 virker for meg som et mye mer intenst spill. Sjansen for å dø selv på "normal" er betydelig større enn vi tidligere er vandt med. Fiendene er mer treffsikre og har mye sterkere våpen i Halo 4. Dette liker jeg godt. Men for all del, Master Chief er fortsatt rambo.
Kunne gjerne sett at kampanjen var en 1-2 timer lengre, men det er kanskje bare meg.
Et stort minus er at hoggene nå høres ut som du konstant kjører i 1. gir (helt jævlig altså).

Live systemet virker helt konge, lettere å bli god men vanskeligere å bli best.

Kommer sikkert tilbake med mer, vanskelig å skrive uten for mye spoilers.
Jeg husker ikke
96 8
Jeg likte det musiken ah. dem har begynt å henge seg på CoD moten på en måte med wepon skins og slikt.
Mantisene? Jeg likte dem blir lit for op på mp sytes jeg da i clanen min bruker vi dem som vakter.

EDIT:sorry for skrive feil sitter på mobbil.
Sist endret av rexol; 11. november 2012 kl. 02:09.
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Et stort minus er at hoggene nå høres ut som du konstant kjører i 1. gir (helt jævlig altså).
Vis hele sitatet...
helt enig i det. Synes også at kampanjen kunne vert vertfall 1-2 timer lenger, helst enda mer... liker aller best når man bruker flere uker på kampanjen, men Halo har egentlig aldri vert slik.
Holder nå på med kampanjen på legendarisk.
Det er mulig å få til engelsk språk, men det har et par drawbacks. Les mer om dette på HaloNorge:
http://halonorge.org/site/community/...hp?f=82&t=5043
Sitat av Øby Vis innlegg
Det er mulig å få til engelsk språk, men det har et par drawbacks. Les mer om dette på HaloNorge:
http://halonorge.org/site/community/...hp?f=82&t=5043
Vis hele sitatet...
som sagt, så vet vi dette... har du i det hele tatt lest?
Tydeligvis ikke nøye nok :-P Jeg forstod det sånn at trådstarter hadde forsøkt å endre "language" til engelsk, og ikke "locale". Førstnevnte burde jo egentlig avgjøre språket i spill, men det gjør det altså ikke.
Ser ut til at jeg har et problem med File Share. Får bare feilmeldingen "You must have an Xbox LIVE Gold Membership to upload files to the File Share". Noen andre som har samme problem? Prøvde å google, men ble ikke noe klokere.

Og ja, jeg har Gold Membership.
Sist endret av Eplekjekk; 11. november 2012 kl. 23:12.
Bra spill.
Jeg driter i hvordan språk det er.
Skal være online i jula. Add meg Pkake er taggen.
Vi møtes online :-)
P
Campaign MED spoilers!
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Synes at Campaign var helt grei i begynnelsen men den tok seg godt opp etter en del missions, ble bare bedre og bedre jo nærmere slutten.

Må si at jeg satte med en stor stygg klump i halsen når jeg hadde rundet det... At Cortana er borte, det er bare noe jeg ikke klarer å wrappe hodet mitt rundt... Hun har alltid vært der både for meg og Chief og nå er hun borte. Synes den delen etter at hun forsvant når Chief bare står der og alt faller sammen bak han symboliserte godt hva jeg følte der og da... Det har vært fantastisk å følge Chief og Cortana alle disse årene, hun kommer virkelig til å bli savnet Blir litt spennende å se hvordan Chief blir å utvikle seg som karakter i de neste to spillene, de har jo sagt at spillene bare kommer til å blir ''mørkere og mørkere'', noe jeg kan forstå nå som Chief har mistet sin kjære
Runda det akkuratt på Legendary, men det er ikke så mye vanskeligere der, så lenge man ikke dreper hver eneste fiende som er på alle banene

Spoilere:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Ble skuffa over at det ikke er noen unik legendary videosnutt på slutten slik som på andre Halo spill.

Ellers var det en super kampanje, uten at den kunne vert noe lengre. Liker at John og Cortana prater og samarbeider, og syns det er trist at Cortana ikke ble med videre sammen med Chief. (Cortana var søt i Halo 4 )


Håper neste spill svarer på noen av spørsmålene jeg har i hodet, noe som jeg tror dem gjør (forhåpentligvis)

Er atm lvl 33 på online War Games.
Liker ikke at det er "Ordnance drops" fordi jeg føler det blir nesten som killstreaks i CoD, og gir noen en fordel over andre.

Liker heller ikke at man kan lage egne Loadouts, noe jeg også føler blir for likt CoD.

Jeg liker lydene, og den generelle "feelingen" av spillet.
Synes 343 Industries kunne skrevet en beskrivelse av hver gametype på War Games, istedenfor bare "Regicide. 6FFA" eller "Dominion. 6vs6" da spesielt disse to er ukjente navn for meg ihvertfall, har heller ikke prøvd dem enda...


Og som nevnt tidligere kunne det vert i options at man kunne endre språk, og i tillegg endre musikk volum i forhold til andre lyder, kontrast, ikke bare lysstyrke. De kunne også hatt et standard kontrolloppsett som gikk igjenn i hvert Halo spill istedenfor å få nytt hele tiden.

Sitat av Powlair Vis innlegg
Campaign MED spoilers!
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Synes at Campaign var helt grei i begynnelsen men den tok seg godt opp etter en del missions, ble bare bedre og bedre jo nærmere slutten.

Må si at jeg satte med en stor stygg klump i halsen når jeg hadde rundet det... At Cortana er borte, det er bare noe jeg ikke klarer å wrappe hodet mitt rundt... Hun har alltid vært der både for meg og Chief og nå er hun borte. Synes den delen etter at hun forsvant når Chief bare står der og alt faller sammen bak han symboliserte godt hva jeg følte der og da... Det har vært fantastisk å følge Chief og Cortana alle disse årene, hun kommer virkelig til å bli savnet Blir litt spennende å se hvordan Chief blir å utvikle seg som karakter i de neste to spillene, de har jo sagt at spillene bare kommer til å blir ''mørkere og mørkere'', noe jeg kan forstå nå som Chief har mistet sin kjære
Vis hele sitatet...
Lol du var først


Glemte å si at jeg kjøpte Soundtracken, og det er veldig bra musikk der, som jeg faktisk hører på utenom også

Liker spesielt godt remixen av "arrival" som man får nedlastingskode til.
Liker godt Arrival og Awakening også.
Sist endret av ExcludedBug; 12. november 2012 kl. 23:34.
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
Ble skuffa over at det ikke er noen unik legendary videosnutt på slutten slik som på andre Halo spill.
Vis hele sitatet...
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Her er Legendary Endingen, du ser hva som er spesielt HELT på slutten
Og ja, hun var ganske søt i 4'ern
Sist endret av Quix; 13. november 2012 kl. 00:30.
haha lol skippa den videoen på legendary fordi jeg hadde litt dårlig tid
menmen, har jo sett det nå. takker!
At det er latterlig dårlig oversatt gjør det bare mer morsomt for meg

Sånn som å få hodeskudd med snikskyter rifle
Sist endret av fanboi; 13. november 2012 kl. 09:07.
▼ ... over en uke senere ... ▼
For de av dere som måtte bære interesserte:
HaloNorge arrangerer Norges første Halo 4-turnering den 4. desember - altså om litt over èn uke. Som dere kan lese mer om på våre nettsider er denne turneringen en test, i samarbeid med det nystartede selskapet eSportArena.

Vi har fortsatt plass til ett lag til i turneringen. Kanskje du og tre venner kunne fylle denne plassen? Sjekk i så fall ut linken nedenfor og send oss en mail umiddelbart!
http://halonorge.org/site/hjem/arkiv...tsarena-i-oslo
Hadde jeg sluppet å reise til Oslo hadde jeg LETT vert med!
Men jeg tror ikke det er verdt å reise til Oslo, når jeg ikke tror jeg kan komme så langt...