Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 15812
Hei.
Har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på.

Skulle ha lagt opp cat-6 kabel til en dobbel cat-6 veggkontakt. Må jeg legge opp to kabler eller holde det med å bruke en kabel? Må ha 1gb hastighet.
Har noen ett koblingsskjema for dette å dele med meg?

På forhånd mange takk for hjelpen.
Du må selvsagt ha en kabel for hvert uttak.
Koblingskjema, mener du da koblingskjema over topologien? Eller hvordan koplingen er i ISO-kontakten?
Trådstarter
61 2
Ok. Ja kunne tenke meg det. Kabelen kommer fra en switch og skal til denne dobbelkontakten. På enden av kabelen mot switchen blir det vel vanlig koblet i kontakten der (som når du lager en cat-5 kabel)? Men i dobbeltkontakten er det vel litt annerledes? Så da skulle jeg veldig gjerne hatt koblingsskjema.
1 - Hvit/oransje
2 - Oransje
3 - Hvit/grønn
4 - Blå
5 - Hvit/blå
6 - Grønn
7 - Hvit/brun
8 - Brun


Merk at i veggboksen er gjerne rekkefølgen 5,4,1,2,3,6,7,8.
Trådstarter
61 2
Tusen takk for det. Var nok den rekkefølgen i veggboksen jeg hadde hørt om var annerledes. Men da skal jeg få det til. Igjen, mange takk.
Står på rj-45 kontakten hvordan det skal kobles. Bruk "b"
Vis du bruker ISO-8 kontakten så skal fargene termineres på samme fargekode oppgitt i ISO-8 kontakten