Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1676
Hei! Er litt nybegynner til å kjøpe pc, så jeg tenkte jeg kunne få litt hjelp her. Det jeg trenger er en ny gaming pc. Jeg har allerede en dårlig stasjonær og en skole-laptop. Greia er at ingen av disse er noen gode gaming pcer. Nå kommer jo snart et spill som heter Call of duty: Black ops, så hovedgrunnen til at jeg vil ha ny pc er vel dette spillet. Jeg kommer også til å spille andre spill som for eksempel Counter strike source.

Grunnen til at jeg vil ha en laptop er fordi jeg har ganske liten plass på rommet mitt. Hvis jeg kjøper stasjonær må jeg ha pcen et annet sted. Er det noen ulemper ved å bruke en laptop som gaming pc?

Har ca 20k, men vil jo helst ikke bruke alt. Tenkte å bruke ca 10k totalt. Får jeg en grei pc for dette? Trenger egentlig også en ny gaming mus og headset hvis noen har anbefalinger på dette også.

Noen forslag?
Sitat av Nabbkake Vis innlegg
Nå kommer jo snart et spill som heter Call of duty: Black ops
Vis hele sitatet...
Kommer det et spill som heter det ??


Hehe.. Skolepcen min drar CoD relativt problemfritt. hp elitebook 8530p.


Edit: Tviler forresten på at du kommer til å få en gaminglaptop for 10 laken
Sist endret av Effage; 8. november 2010 kl. 18:48.
En stasjonær tar jo ikke noe større plass. Flatskjerm, tastatur og kabinett på gulvet. Jeg kjøpte en såkallt "gamer" laptop for halvannet år siden. Jeg kan ikke si jeg var fornøyd med den. Laptoper blir jævlig fort over-oppheta! (selv om jeg brukte kjøle-matte med 4 vifter.)
Sitat av Nabbkake Vis innlegg
Er det noen ulemper ved å bruke en laptop som gaming pc?
Vis hele sitatet...
Abso-fucking-lutely!!!

Du får en dårlig spec'et maskin for en drøy pris. Denne har i tillegg en veldig kort utløpsdato - enten er den for dårlig eller ødelagt etter 2-3 år (mest sannsynlig). En bærbar er også umulig å oppgradere, så når den ikke duger lenger må du ha ny maskin... Kunne fortsatt lenger, men la skolelaptopen din være skolelaptop og den stasjonære være spillmaskin!

Du trenger forøvrig ikke den største stasjonære PC'en i verden for å få knall ytelse forresten... Kjøp et mini-tower

Trenger du hjelp til deler, bare spør.
Hvis en stasjonær absolutt er å anbefale så får jeg vel tenke litt mer på saken. Jeg har bare et lite skrivebord på rommet. Det bruker jeg litt lekser. Derfor tenkte jeg at en laptop kan jeg fjerne fra skrivebordet etter jeg har gamet. Det er litt upraktisk å ta ned en stasjonær data vær gang jeg skal gjøre lekser.
Lekser > gaming

En laptop kan jeg også ta med når jeg skal på hytta osv. Men jeg skal tenkte på om jeg kanskje kan ommøblere litt på rommet for å få plass


Sitat av Effage Vis innlegg
Edit: Tviler forresten på at du kommer til å få en gaminglaptop for 10 laken
Vis hele sitatet...
Hvor mye tror du jeg må ut med da?


Takk for svar btw!
Sist endret av Nabbkake; 8. november 2010 kl. 18:59.
Tipper 15-20 høvdinger på gaming-laptop. Ville ikke ha brukt mindre på en stasjonær selv engang.. Sjekk Alienware

Edit:
Og/eller Sony Vaio
Sist endret av Epos85; 8. november 2010 kl. 19:01.
Sitat av Epos85 Vis innlegg
Tipper 15-20 høvdinger på gaming-laptop. Ville ikke ha brukt mindre på en stasjonær selv engang.. Sjekk Alienware

Edit:
Og/eller Sony Vaio
Vis hele sitatet...
Du får fint en grei gaminglaptop til ca. 10k. Poenget er bare at det er 10k som varer veldig kort og ikke gir spesielt mye ytelse. En stasjonær gir sykt mye mer ytelse, til en mye lavere pris, som er mulig å oppgradere senere (ikke herp om 2-3 år, eller mindre).

Alienware er overpriset tull, skjønner ikke at det nevnes engang.

EDIT: Du får en kjempebra stasjonær gaming-PC til ca. 8-9k (som drar bortimot alle spill på max settings og full-HD), som du lett kan oppgradere senere.
Sist endret av httpwhat; 8. november 2010 kl. 19:06.
Må betale litt for at det skal vare, 10000 holder ikke lenge i dagens spillmarked. Enig. Kan vel egentlig ikke sammenligne med stasjonær uansett nei. 2 forskjellige formål. Alienware var kun eksempel. Vaio er vel kanskje litt mer rettferdig i forhold til hva man får.
Jeg betalte 8-9k for skolepc'n min. Det er jo ingen gamingpc, men den duger greit nok. Jeg spiller for det meste wow, og da ligger jeg mellom 50-200 fps mens jeg spiller. Avhengi av hvor jeg er, raids osv. Den er tynn, lett, og har ganske grei batteritid. Eneste jeg har å sette fingeren på er at touchpaden kanskje ikke er en av de beste, men om du skal game bruker du jo ikke den uansett.

http://www.netonnet.no/art/data/lapt...s/141472.3003/ (den har blitt litt billigere siden jeg kjøpte den, men det er jo bare bra )

Sitat av Epos85 Vis innlegg
Tipper 15-20 høvdinger på gaming-laptop. Ville ikke ha brukt mindre på en stasjonær selv engang.. Sjekk Alienware

Edit:
Og/eller Sony Vaio
Vis hele sitatet...
Ville heller gått for en stasjonær ja, men ville ikke gått etter Alienware, da det er overpriset og man kan få samme ytelse for en langt mindre pris. Om man liker stylingen og er villig til å betale ekstra for den så blir det jo selvfølgelig et annet tema.
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Jeg betalte 8-9k for skolepc'n min. Det er jo ingen gamingpc, men den duger greit nok. Jeg spiller for det meste wow, og da ligger jeg mellom 50-200 fps mens jeg spiller. Avhengi av hvor jeg er, raids osv. Den er tynn, lett, og har ganske grei batteritid. Eneste jeg har å sette fingeren på er at touchpaden kanskje ikke er en av de beste, men om du skal game bruker du jo ikke den uansett.

http://www.netonnet.no/art/data/lapt...s/141472.3003/ (den har blitt litt billigere siden jeg kjøpte den, men det er jo bare bra )
Vis hele sitatet...
Maskinen er fin den, men ingen gaming-laptop. Og TS skal spille siste CoD.

Dette er en ganske rimelig gaminglaptop.

Vaio er forøvrig også veldig overpriset mtp. specs.
Hehe sa det ikke var en gaming pc Men om han også var ute etter noe billig som han kunne dra med seg på hytta ol tenkte jeg at jeg kunne komme med et bidrag
MSI'en ser forøvrig veldig grei ut. ref(httpwhat). Koss Porta Pro (ca 200,-)syns jeg selv er mye headsett for penga. G9x gaming mouse fra Logitech(ca 500,- ?) kan jeg også sterkt anbefale.
Tusen takk for hjelpen. Til tross for anbefalingene om stasjonær, velger jeg nok en laptop. Den MSI'en så perfekt ut! Det blir sannsynligvis den. Skal sjekke ut musen og headsettet Epos85 nevnte også. Prisen ser iallefall grei ut.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609969

12k

Har selv en tidligere modell med Mobility Radeon 5870 (GPU), Intel i5 450m CPU og 4 Gb RAM.
Den drar alt av spill jeg har på fullt, derav Bad Company 2, Civilisation 5, Dead Rising 2 og Sims 3 uten problemer.

+++
Blir ikke særlig varm, og bråker veldig lite, stor og god skjerm og drar alle nyere spill.

---
Tung som F* og latterlig batteritid er et minus, og jeg anser den i grunn som semi-stasjonær pc.
Sist endret av Bangfish; 8. november 2010 kl. 19:49.
Sitat av Nabbkake Vis innlegg
Tusen takk for hjelpen. Til tross for anbefalingene om stasjonær, velger jeg nok en laptop. Den MSI'en så perfekt ut! Det blir sannsynligvis den. Skal sjekke ut musen og headsettet Epos85 nevnte også. Prisen ser iallefall grei ut.
Vis hele sitatet...

Lykke til. Tror du blir ganske fornøyd.
Jeg ville kjøpt Corsair HS1, spesielt siden det er en laptop (naturlignok da uten et heftig integrert lydkort). Sjekk test her! Koster litt, men verdt pengene, imho.

Sitat av Bangfish Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609969
+++
Blir ikke særlig varm, og bråker veldig lite, stor og god skjerm og drar alle nyere spill.

---
Tung som F* og latterlig batteritid er et minus, og jeg anser den i grunn som semi-stasjonær pc.
Vis hele sitatet...
Hva er grunnen til uttalelsen? Maskinen ser veldig bra ut, men vet du at den holder seg kjølig? Kjøligere enn de med ATI-GPU?
Hei!
Jeg har selv en gaming-laptop som fungerer helt greit. Den kosta meg 7000. (Acer Aspire 7745G i5 Prosessor) For 10.000 kan du få en dritbra gaming-laptop, for ikke å snakke om gaming-desktop.

Du sier at du vil ha en laptop, fordi den ikke skal ta så stor plass... En desktop tar ikke spesiellt mye større plass. Hvis du skal kjøpe deg en laptop, må det være fordi du har planer om å forflytte deg mye (dra på lan-parties osv). Når man skal kjøpe gaming-pcer, er laptopene ofte mye dårligere til høyere pris, de blir fort overopphetet (noen av dem, ikke alle), og du har ikke friheten til å bytte noen av delene (som skjermkort, prosessor osv).
Så den eneste grunnen til at jeg kjøpte laptop var fordi jeg flytter meg mye, egentlig.
Edit: Noe du også bør se etter ved kjøp at laptop er batterilevetiden, uten tvil.

Uansett hva du kjøper, kjøp for guds skyld over nettet. Mye billigere & større utvalg (men det visste du vel kanskje allerede). Hvis du skal kjøpe laptop, og har funnet pcen du vil kjøpe, søk etter pcen på Prisguiden.no (hvis du finner den). Der får du en liste over hvor du får kjøpt billigst.

Når du ser etter pc, så se i hovedsak etter grafikkkort og prossessor. (se også hvor mange usb-porter den har, å ha mange usb-utganger er veldig handy) Hvis du kjøper laptop, så får du jo alt i en "pakke", uansett, men skal du ha deg stasjonær, kan du velge å sette sammen pcen din selv. Noen nettbutikker gir deg mulighet til å velge deler til pcen som de setter sammen for deg, (noe som koster litt for mye enn det egentlig skulle ha gjort), men du kan også rett og slett bestille delene hver for seg og sette dem sammen. Dette krever nok litt tolmodighet, og du bør lese deg opp på emnet før du begynner. Men fordelen med dette er at du etter monteringen kjenner pcen din fra topp til tå.

Kanksje litt rart at jeg står og snakker nærmest dømmer laptoper nord og ned, når jeg selv har en, men jeg sier ikke at du ikke kan få en bra deal på en laptop. Og husk: Det viktigste er at du tar deg god til til å bestemme deg, og for all del ikke rushe inn i en beslutning som du kanskje senere vil angre på.
Sist endret av kilroy1995; 8. november 2010 kl. 20:06. Grunn: Tilleggsinformasjon
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av httpwhat
Hva er grunnen til uttalelsen? Maskinen ser veldig bra ut, men vet du at den holder seg kjølig? Kjøligere enn de med ATI-GPU?
Vis hele sitatet...
Beklager, snakket om den jeg bruker selv.
Denne.

Vil ikke tro den andre vil ha så stor forskjell, muliggens CPU'en avgir litt mer varme.
Linket til den andre fordi den bare koster 500 kr mer, og har bedre specs.
Sist endret av Bangfish; 8. november 2010 kl. 20:08.
Sitat av Epos85 Vis innlegg
Sjekk Alienware
Vis hele sitatet...
Nei. Ikke sjekk Alienware. Når du kjøper en Alienware, gir du 60% for designet, 30% for merket, og 10% for innholdet. Hvis du ikke har et helt likegyldig forhold til penger, så kjøp deg noe annet.
hold deg unna Alienware, dem var et bra merke till Dell kjøpte dem op. Har en Alienware X15 selv og vill si till alle at dem er overprisa till **** og dem ser bra ut på siden men er en haug billig plast, vis jeg hadde hat mulighet til å se på pc`n før jeg kjøpte så ville jeg aldri lagt 15k i en alienware laptop eneste jeg er fornøyd med er skjermen ellers så blir den for varm, programmene dem skryter om på siden for farge styring slutter fort å virke, har hatt den på reperasjon 3-4 gager på 10måneder påga ting som slutter å virke her og der
du betaler bare for merket!
Sist endret av Beezie; 8. november 2010 kl. 20:19.
Skal du ha deg en god gaming bærbar så må du skafe deg multicom pc. Der kan du velge litt i hvilke komponenter du vil ha i pcn og prisen er ikke så veldig ille.

http://www.multicom.no/CBB.aspx?q=b:853;c:100560;pl:1

http://www.multicom.no/CBB.aspx?q=b:853;c:100561;pl:1