Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1225
hei
jeg kommer till å kjøpe delene til mitt nye prosjekt i løpe av december/januar og er ute etter lit feedback fra andre om delne jeg hadde tenkt meg

Corsair AX 1200W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus Gold
EVGA X58 Classified 4-Way SLI,
Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950
EVGA GeForce GTX 480 1536MB x2
Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB SATA2, 285MB/275MB/s
Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM
Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37 Blu-Ray DVD-ROM
Samsung DVD±RW burner, SH-S223C 22x DVD
Mushkin DDR3 6GB Redline
PC3-12800 3x2048MB 1600MHz. (6.8.6.24) 12Gig totalt
Kingston HyperX Cooling Fan dual 60mm fans
ASUS Xonar Essence STX PCI-Express 1x, 124 dB SNR / Headphone Amp card for Audiophiles
Microsoft Windows 7 Home Premium EN OEM, 64bit

er ute etter en veldig kraftig rig så vill vankjøle grafikkort og prosessor med full custom van settup fra Aquatuning for rundt 7-8.000

er mulig jeg venter med GTX480 og kjøper 2x av dems 5xxx kort som kommer snart

er mulig jeg bytter ut I7 950 med i7 980x avhengi av prisen på det nye Nvida kortet

på pc deler har jeg et eget budsjet på maks 26.000 det jeg har nå er litt under det siden jeg valgte å gå fra 3x grafik kort till 2x for at dem skalerer veldig dårlig og har prob med microshuttering
hele riggen vill koste rundt 45.000 avhengi av valutta kurs etc pc delene er fra Komplett og minnet er fra nettshop

har holdt på å planlege detta de siste 3-4månedene så jeg føler å ha lest det mete og er kjent med de fleste delene i mitt pris sjikte så ønsker en diskusjon vellkomen siden det er mye penger

på forhånd takk
Hvorfor skal du kjøpe en så dyr rigg? Du får ikke veldig mye mer ytelse enn om du velger et oppsett til rundt 12k.

Hvilke skjermer har du forresten?
sjekk ut Pci-e ssd-kortene til OCZ; disse kjøres i raid-oppsett og koster kun litt mer enn den disken du har valgt.
AMD kommer dessuten med ny 69xx serie, trolig før jul.
har 2 av disse https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596889 som skjermer


jeg vet at man kan få en veldig bra rig for rundt 12k
er ute etter en veldig kraftig rig som jeg kan leke meg med, har penger så er ikke etter pris vs ytelse som du kan se, har man råd så hvorfor ikke
budsjetet er hvor mye jeg kan bruke men er ikke sån at jeg må for alt som er hvert å komme så nerme det som jeg kan. blir et veldig fint prosjekt med custom case fra Mountain Mods LC tank fra FrozenQ osv

har bare hvert borte i intel så kommer ikke till å gå AMD på dette prosjektet

har sett lit på raid kort men komplett fører ikke så mange av dem og de fleste er hvirkelig dyre
Sist endret av Beezie; 5. november 2010 kl. 09:24.
Sitat av Beezie Vis innlegg
har bare hvert borte i intel så kommer ikke till å gå AMD på dette prosjektet
Vis hele sitatet...
Med AMD, så mener han trolig ATI (AMD eier ATI), altså skjermkort.
ATI 6870 sier jeg bare. dumt å kjøpe gtx480 nu.
og hvis du ikke skal ha 4 skjermkort, kjøp et anna hk, asus rampage eller noe.
Hadde jeg vært uten sensur, hadde jeg kalt deg inni hælvette dum, men siden jeg klarer å styre meg, lar jeg være å formulere meg på den måten

Verdien av en datamaskin synker i høyere rate jo mer du putter inn i PCen. Maskindyret du har satt sammen nå, er kanskje verdt 26k nå, men venter du en måned er de samme delene nede på 20k. En måned til, og du får samme stasjonære specs i en laptop. Er enig med resten av folket her, du sparer så sinnsykt mye penger på å kjøpe en PC til 12k. Skal du bygge selv, bør du legge helt greit med penger i hovedkort og CPU, litt mer penger i RAM og harddisk (SSD + lagring) og heller juice til ordentlig på skjermkortet.

EDIT: Utsagnet om dumskap kommer ikke som et personangrep, men som en beskrivelse av idéen Setningen skulle derfor heller lyde "det var no inni hælvette dumt
Sist endret av excubated; 5. november 2010 kl. 11:31.
1. ATI 6870 i Crossfire
2. Asus rampage extreme
3. 6x1 GB 1600 MHz, blir ikke bedre jo flere GB RAM du har
4. van er jeg ikke helt sikker på hva er, men vil tro det er vann
5. ??????
6. PROFIT
Sitat av eXclusive1337 Vis innlegg
ATI 6870 sier jeg bare. dumt å kjøpe gtx480 nu.
og hvis du ikke skal ha 4 skjermkort, kjøp et anna hk, asus rampage eller noe.
Vis hele sitatet...
som jeg sa så vill jeg vente till de nye Nvida 5xxx kortet, vill ikke gå for ATI for øyeblikket

Excubated: jeg er klar over at verdien synker fort for pc deler, har sett rundt etter priser og deler siden juli/juni.
vhis jeg har lyst till å legge lit penger i en pc så er det op till meg, er ikke ute etter å høre "lollol 20.000pc haha" er fint klar over va jeg kan få for mindre penger

Hovedkort har jeg valgt for å få plass till å utvide med flere kort evt 3 grafik fort raid kort lyd kort etc, hadde planer om å ta Asus Rampage 3 før men blir for lite plass for utvidelser

12gig ram er ikke nødvendig i det hele tat det er jeg veldig klar over men er mynta på fremtidig bruk, driver med en del Photosop og Vegas på siden hjemme så om 6gig og 12gig ikke har så stor forskjell nå er det for fremtidig bruk

vill utvide med en del flere hardisker senere, dette er bare i starten for å få det oppe å gå

kan diskutere ATI vs Nvida till jorda går under der er mest personlige meninger når det kommer till merker, har ikke tenkt å gå mere inn i det

eXclusive: er klar over at min bokmål norsk ikke er perfekt, er det noe grunn till å nevne det bare så du kan få en ekstra post?

er ikke ute etter å diskutere hvor mye jeg bruker i pc prosjektet mit, posta her for å få input og meninger om hardware hvis vi kunne holdt os till det og ikke om pengebruk så hadde det hvert fint
Å snakke value for pengene er jo helt åpenbart når man skal kjøpe PC. Du kan ikke forvente å lage en tråd hvor man snakker om komponenter opp mot hverandre helt uten pris i det bildet.


Uansett,

jeg ville ventet med å kjøpe NVidia til 5XX-serien kommer selv, den skal vel være rett rundt hjørnet.

Ville også kjøpt en Crucial-SSD med Sata 6GB/s (husker ikke hele navnet), de er vel en del raskere enn Corsair Force-SSDene. Jeg ville også valgt den ene 1TB WD-disken på 7200rpm som bruker Sata 6GB/s.

Skal du ha 12GB RAM, eller tenker på dette mtp fremtiden, ville jeg valgt 3 stk. brikker på 4GB hver.

Du vurderer å oppgradere CPU fra i7-950 til 980x også ser jeg. Det gir latterlig lite økt ytelse for pengene. Bruk heller mer penger på skjermkort.

Ville også kjøpt meg noen nye skjermer, da de du har er helt decent, men ikke noe mer. Står ikke akkurat i stil med en maskin til 40k (?).
Gå for denne ---> http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10438
Gå på sånn at du kan velge deler selv og titt på adobe sin programvare der...

Når du har så mye penger å brenne av (som jeg synes er idiotisk) kan du ikke skaffe deg vannkjøling da?
hei httpwhat beklager var ikke ment sån, ville ikke bruke tråden på å forsvare meg selv nårr jeg har penger till å bruke på pc, er helt klart enig at pris på enkelt komponenter er sentralt når man skall starte et prosjekt, så beklager

ja 5xxx serien er sagt å komme en gang de neste 2ukene så venter å ser på dem

hadde crucial 300 på lista men hørte så my eom at du må ha en dedikert raid kontroller kort for å få bedre ytelse en Corsair, er usikker på hvilket raid kort jeg i såfall burde satse på

vill se etter det med minnebrikker, kunne du anbefalt noe bra? sett en del på Mushik Redline og Korsair t1 serie (trur det er det dem heter)

det med 980x var bare noe jeg så litt på som et alternativ hvis jeg hadde noe till overs på budsjettet men er i grun enig at 8.500 for en CPU er en dårlig bruk av penger når det er bare et fåtall av spill som bruker mere en 1-2kjerner
driver ikke med folding eller noe form for benchmarking.

har du noen anbefalinger nårr det kommer till monotorer? de jeg har nå låner jeg av bruttern som er på ferie, er for mange monitorer på markede till å bli klok på

var ikke meningen på virke sur eller no på den forige posten beklager

Sitat av Curver Vis innlegg
Gå for denne ---> http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10438
Gå på sånn at du kan velge deler selv og titt på adobe sin programvare der...

Når du har så mye penger å brenne av (som jeg synes er idiotisk) kan du ikke skaffe deg vannkjøling da?
Vis hele sitatet...
som jeg sa i den første posten så skall jeg kjøpe full custom vann kjøling fra aquatuning for rundt 7.000
er det noen som kan anbefale en god monitor? dell har en del gode IPS monitorer men er så mye forskjelling informasjon om dem
har blant anet set litt på Samsung 23" LED Syncmaster PX2370 men den er ikke IPS
vill bruke max 5.000 på en monitor

Takk!