Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1024
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Hei dere,

I sommer jobbet vi på Med Bjarte på rette staden, som sendes på TV2 nå (premiere onsdagen som var). Filmet og produsert av Flimmer Film. Vi i Kamikaze Media har laget profil, vignett og colorgradet alle episodene.

- Vignett

Dere bør sjekke ut serien. Jeg er ikke en stor teatergjenger, men synes allikevel at programmet er morsomt.
veldig fin, gjennomført og stilig
Jeg syns selvsagt det er kjempebra laget og at det ser flott ut, men samtidig føler jeg at jeg har sett det før. Da mener jeg rett og slett den typen vignett. Nå finner jeg naturligvis ingen eksempler på det, men skal lete litt til å se hva jeg finner.

Uansett. gjennomført og bra laget, men ikke noe nytt i mine øyne.
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Takk for skryt

Viva la Opium: Du har rett i at dette ikke er den første kollasj-vignetten der ute. Fordelen med å kjøre denne stilen var at vi enkelt kunne bruke mye materiale fra teaterets historie
Sist endret av Gusto; 29. november 2009 kl. 17:40.
Sitat av Gusto Vis innlegg
Hei dere,

I sommer jobbet vi på Med Bjarte på rette staden, som sendes på TV2 nå (premiere onsdagen som var). Filmet og produsert av Flimmer Film. Vi i Kamikaze Media har laget profil, vignett og colorgradet alle episodene.

- Vignett

Dere bør sjekke ut serien. Jeg er ikke en stor teatergjenger, men synes allikevel at programmet er morsomt.
Vis hele sitatet...


Kult bra filmet, men hva er å lage profil ? hva er vignett? colorgradet (redigert fargene på alle episodene?)
Er det kvalitetsstempel på TV2 sin produksjon at dere allerede nå går ut og sier at det er en "popular TV2 documentary series."`

Stilig vignett, men jeg liker mye annet av arbeidet deres bedre!
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av noobpower Vis innlegg
Kult bra filmet, men hva er å lage profil ? hva er vignett? colorgradet (redigert fargene på alle episodene?)
Vis hele sitatet...
- En vignett er introfilmen du ser når et program begynner.
- Med profil mener jeg det visuelle uttrykket til serien, inkl. logo (som du ser i slutten av vignetten) og supere (grafikkene som kommer inn og f.eks sier: "Terje. Scenearbeider")
- Grading: Stort sett alt som blir filmet i verden i dag går gjennom en postproduksjon, der ett av stegene er å gjøre fargejusteringer på filmen. Dette gjøres blant annet for å gi hele episoden en samme fargevarme og lysstyrke og kontrast. Får det til å se bedre ut, rett og slett.
Sist endret av Gusto; 29. november 2009 kl. 18:22.
Sitat av Gusto Vis innlegg
- En vignett er introfilmen du ser når et program begynner.
- Med profil mener jeg det visuelle uttrykket til serien, inkl. logo (som du ser i slutten av vignetten) og supere (grafikkene som kommer inn og f.eks sier: "Terje. Scenearbeider")
- Grading: Stort sett alt som blir filmet i verden i dag går gjennom en postproduksjon, der ett av stegene er å gjøre fargejusteringer på filmen. Dette gjøres blant annet for å gi hele episoden en samme fargevarme og lysstyrke og kontrast. Får det til å se bedre ut, rett og slett.
Vis hele sitatet...

takk for svar da lærte jeg noe i dag oxo