Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1801
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sakset fra bloggen min:

Fra mine tidligere dager som student, drev jeg og en kompis (metrom@nFF) musikkforretningen Rekyl Vinyl. Butikken vår var veldig idealistisk - vi solgte skiver til innkjøpspris og tok inn alt mulig av elektroniske- og rockeutgivelser som vi selv kunne digge. Vi koste oss også glugg ihjel der vi trillet hundrevis av kilo med vinyl gjennom Bergen sentrum i all slags vær på vei til en konsert for å selge vinyl og merch bakerst i de svette lokalene. Rekyl Vinyl er mitt beste minne fra studietiden.

“Hva har denne tårevåte historietimen med asyl.no å gjøre?” tenker du kanskje.

I tillegg til Rekyl Vinyl hadde vi også et sideprosjekt med det passende navnet navnet Asyl Vinyl. Dette var vår etikett, hvor vi ønsket å være med på å trykke og distribuere vinylversjonen av ulike artisters utgivelser. Vi kom ikke så veldig langt før studietiden var over og hverdagen satte en stopper for drømmene, men vi fikk i det minste gitt ut én utgivelse; Hardcore-bandet I.O.U med albumet I Owe You. Denne ble trykket i samarbeid med Analemma Records, Kontrabande Records og Black Soul Family. Du kan fortsatt plukke opp et eksemplar hos Nakkeskudd Plater i Oslo.

Vi kom aldri så langt som å lage en nettside for etiketten vår, men rakk å registrere det ledige domenet asyl.no (utrolig, men sant). I løpet av disse fem årene har jeg fått utallige kjøpsforespørsler fra ulike politiske partier og organisasjoner. Alle har selvfølgelig et ønske om å dele sitt standpunkt på dette viktige emnet. Jeg tror ikke at jeg vil selge domenet til en politisk organisasjon, uansett om jeg er enig eller uenig i et partis standpunkt. En veldedig organisasjon av et slag høres riktigere ut. Jeg ønsker derimot å være sikker på at domenet havner i riktige hender, så:

Hvem mener dere fortjener domenet asyl.no?
Sist endret av Gusto; 2. september 2009 kl. 14:45.
Stormen, så kan han lage biip.no for asylsøkere.
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Hehe, det får være backup-planen...

Flyttet tråden ut av VIF, den ble plassert der ved en feiltagelse.
Dette må du nesten se selv, om du synes et politisk parti eller en veledig organisasjon har dine synspunkter rundt asylsøkere, så selger du selvfølgelig domenet til dem!

Spørsmålet er hvem du er enig med... Eller hvem som betaler mest...?
Hva er viktig for deg?
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Penger er ikke så viktig, er i grunn fornøyd så lenge mine utgifter er dekket. Politiske partier har jeg ikke så lyst å være snille med, så de kan gjerne få betale litt.

Har egentlig mer lyst til å selge domenet til en veldedig organisasjon som er partipolitisk uavhengige. Et eksempel på en slik organisasjon kan være SOS Rasisme.
Sitat av Gusto Vis innlegg
Penger er ikke så viktig, er i grunn fornøyd så lenge mine utgifter er dekket. Politiske partier har jeg ikke så lyst å være snille med, så de kan gjerne få betale litt.

Har egentlig mer lyst til å selge domenet til en veldedig organisasjon som er partipolitisk uavhengige. Et eksempel på en slik organisasjon kan være SOS Rasisme.
Vis hele sitatet...
Da er politiske partier ut.

Såh, hvilken veledig organisasjon er best når det kommer til Asylsøkere? Jeg for min del har ikkje peiling...
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jammen da gjør du det!
Liker tankegangen din.
Det er vel flere som fortjener det, men hvilke av de frivillige organisasjonene har meldt interesse?
Det burde kanskje være en av de som vist interesse, samt har gode hensikter.
Dette kan jo brukes til litt av hvert - men mest dumme ting. Hehe

Kanskje noe underground?
Sist endret av Stormen; 2. september 2009 kl. 15:18.
Redd Barna, Flyktningehjelpen eller Røde Kors? Godt etablerte organisasjoner som ikke er noe særlig kontroversielle.
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av Stormen Vis innlegg
Dette kan jo brukes til litt av hvert - men mest dumme ting. Hehe

Kanskje noe underground?
Vis hele sitatet...
Ja, har jo selvfølgelig vurdert å lage en falsk webbasert søknadside for asylsøkere. Etter man har brukt to timer på å svare på spørsmål av alle slag, får du et kontant DENIED! på siste side i store røde bokstaver, gjerne etterfulgt av en fin feilmeldingslyd.

Det burde gi meg oppmerksomhet fra norske aviser...
Sist endret av Gusto; 2. september 2009 kl. 15:24.
Sitat av Gusto Vis innlegg
Ja, har jo selvfølgelig vurdert å lage en falsk webbasert søknadside for asylsøkere. Etter man har brukt to timer på å svare på spørsmål av alle slag, får du et kontant DENIED! på siste side i store røde bokstaver, gjerne med en fin feilmeldingslyd.

Det burde gi meg oppmerksomhet fra norske aviser...
Vis hele sitatet...
1. Copypaste Scientologi-testen til asyl.no
2. Endre overskriften til "Norwegian Refugee Test"
3. Dersom noen feiler testen, får de teksten "ACCESS DENIED" på skjermen.
4. ?????
5. PROFITT
Du kan gi det til meg, så slipper du å dvele og får kanskje sove inatt?
Hva med NOAS - Norsk organisasjon for asylsøkere?
Sitat av Gusto Vis innlegg
Ja, har jo selvfølgelig vurdert å lage en falsk webbasert søknadside for asylsøkere. Etter man har brukt to timer på å svare på spørsmål av alle slag, får du et kontant DENIED! på siste side i store røde bokstaver, gjerne etterfulgt av en fin feilmeldingslyd.

Det burde gi meg oppmerksomhet fra norske aviser...
Vis hele sitatet...
Hum, hadde ikke bare vært mer lønnsomt å selge det direkte til Vigrid eller FrP?
Sitat av meitemark Vis innlegg
Hum, hadde ikke bare vært mer lønnsomt å selge det direkte til Vigrid eller FrP?
Vis hele sitatet...
støtter frp
ontopic selg til frp
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Gusto Vis innlegg
Det burde gi meg oppmerksomhet fra norske aviser...
Vis hele sitatet...
Hvis det er det du er ute etter kan du ta kontakt med campod (fant ut han var eier via Norid) å høre om han ikke har et artig domene som du kan lenke til, og han kanskje kan lenke til.

Tenker her på en slags ulv.no <-> sau.no greie, men litt grovere
very impotent freak
Delusional's Avatar
Hva med å låne ut domenet til noen ildskjeler som hadde samme formål som domenet ble registrert for, Asyl Vinyl? Om domenet var tiltenkt et høyere idiologisk formål, tør jeg fåreslå at det går til en organisasjon som har mindre publisitet enn de store.
Kan du ikke sende det til nupi? Vitenskaplig tilnærming til fakta, nyansert og ikke partipolitisk i tillegg til å være en del av det offentlige. Det tror jeg er et bedre alternativ enn f.eks. SOS rasisme som er litt vel kjappe på avtrekkeren
Personlig hadde jeg solgt det til høystbydende, uansett hvem eller hva formålet var. (ja, tilogmed hvis det var rasister som skulle bruke siden til rasehatpropaganda).
Det er uansett ikke ditt problem hva siden brukes til etter den er solgt
Sist endret av RayMonk; 2. september 2009 kl. 22:22.
Sitat av Gusto Vis innlegg
Ja, har jo selvfølgelig vurdert å lage en falsk webbasert søknadside for asylsøkere. Etter man har brukt to timer på å svare på spørsmål av alle slag, får du et kontant DENIED! på siste side i store røde bokstaver, gjerne etterfulgt av en fin feilmeldingslyd.

Det burde gi meg oppmerksomhet fra norske aviser...
Vis hele sitatet...
Gode mann, du er GENIAL!

Om du ikke gjennomfører denne planen selger du til høystbydende. Alle veldedighetsorganisasjoner har noen korrupte sider.