Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1246
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer på om effekten av rusmidler blir kortere om man skyter? For eks subutex blir abstinenser verre om man har skutt og ikke tatt under tunga?
Jeg skøyt subutex sist i går og har planer om å stoppe herfra. Jeg tok en ganske stor dose i går (16 mg) men ligger vanligvis på 4 mg. Abstinensene blir kanskje ikke mye verre siden dosen i går var et engangstilfelle? Er veldig spent på abstinenser ass… vet det kan ta noen dager før de slår inn
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har 40 mg subutex igjen. Har noe forslag til nedtrappingsplan? F eks 2 mg annenhver dag en periode?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ingen?
Jeg aner ikke altså, men vil jo tro at abstinser kun har med mengde og hyppighet, ikke inntaksmøte.

jeg feks tar ellers aldri Benzo, men når jeg tar så tar jeg alltid store mengder, typ 15-30MG alprazolam over en helg, jeg får da ingen abstinser, som jeg er klar over.
Med andre ord, jeg ville antatt at ett enkelt intak for deg på 16MG ikke gjør det stort værre.
Heller 1mg om dagen enn 2mg annenhver. Med tanke på halveringstiden.

Prøv å bruke 1mg om dagen til du har 20mg igjen.
Så hopper du ned på 0,5mg om dagen til du har 10mg igjen.
Så 0,25mg til du er tom.

Det blir 20 dager på hver dosering, og 40 dager på de siste 10 milligrammene.

Det blir jævla tøft, men mye bedre enn å stoppe på flekken. I så fall bør noen oppbevare Subutexen for deg. Nesten umulig å holde seg unna om du vet du kan bli frisk ved å ta litt ekstra. Så er nedtrappingen ødelagt.

Du BØR skaffe mer og trappe ned saktere.
Sist endret av krystallkongen; 13. juli 2022 kl. 14:52.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk får tips og råd!!
Jeg har lagt det bort hos en kompis så jeg må hente hver dag. Skal også få hjelp av kompisen min med doseringer osv, så det blir vanskeligere å ta mer enn jeg skal. Ved saakte nedtrapping, hva slags abstinenser får man da?
Det jeg synes var mest irriterende ved kjapp nedtrapping var at jeg svettet VELDIG lett, hadde rennende øyne og nese og forholdsvis store pupiller.
For ikke å snakke om frysningene/gåsehuden.
Stive ledd, kvalme, rastløshet osv.

Alt dette blir bedre av trening.

For min del snakker vi fra 2mg til 1mg og videre ned til 0,5mg på en månedes tid.
Så ned til 0,25 osv.

Du klarer dette, men du må ikke ta lett på det. Dette blir tøft. Ofre et par måneder nå, med betydelig ubehag for å komme tilbake mye sterkere!

ALDRI GÅ TILBAKE OPP I DOSE!

Det som er nice er at man driter skikkelig igjen. Sexlysten kommer tilbake!
Jeg føler meg klar og sterk og aktiv i stedet for fornøyd, halvruset og lat på grunn av kjemisk hjelp.

Trening er alfa omega, det (sammen med søvn) vil jeg påstå er aller viktigst for din suksess. Abstinensene blir enklere å håndtere, spesielt svettingen.
Du føler deg mindre abstinent, kanskje pga. endorfiner?

Har du lav fettprosent som meg bør du spise godt, så blir det ikke like jævlig med kuldefølelse og frysninger.

Quetiapine og/eller Atarax for søvn hjelper, samt Melatoninspray. Gjerne 5-6-7 spray under tungen.
For lite/ingen søvn er nesten garantert sprekk over tid. Viljestyrken og disiplinen forsvinner og du blir desperat.
Gjør alt du kan for å få åtte timer hver natt. Om ikke åtte, så syv. Om ikke syv så seks. Om ikke seks så ta mer Quetiapine.

TLDR:
Abstinensene ved hurtig nedtrapping er i mye mindre grad enn ved cold turkey, men fortsatt frysninger, svetting, nedstemthet, angst, følelse av å fryse og vonde/stive ledd

Tren, spis godt og sørg for å sove godt!

Vær innstilt på og klar for en ukomfortabel tilværelse og et kjipt liv i en måned eller to. Spesielt et par uker etter du går fra noe Subutex til ingen Subutex.

Dette klarer du!
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Det jeg synes var mest irriterende ved kjapp nedtrapping var at jeg svettet VELDIG lett, hadde rennende øyne og nese og forholdsvis store pupiller.
For ikke å snakke om frysningene/gåsehuden.
Stive ledd, kvalme, rastløshet osv.

Alt dette blir bedre av trening.

For min del snakker vi fra 2mg til 1mg og videre ned til 0,5mg på en månedes tid.
Så ned til 0,25 osv.

Du klarer dette, men du må ikke ta lett på det. Dette blir tøft. Ofre et par måneder nå, med betydelig ubehag for å komme tilbake mye sterkere!

ALDRI GÅ TILBAKE OPP I DOSE!

Det som er nice er at man driter skikkelig igjen. Sexlysten kommer tilbake!
Jeg føler meg klar og sterk og aktiv i stedet for fornøyd, halvruset og lat på grunn av kjemisk hjelp.

Trening er alfa omega, det (sammen med søvn) vil jeg påstå er aller viktigst for din suksess. Abstinensene blir enklere å håndtere, spesielt svettingen.
Du føler deg mindre abstinent, kanskje pga. endorfiner?

Har du lav fettprosent som meg bør du spise godt, så blir det ikke like jævlig med kuldefølelse og frysninger.

Quetiapine og/eller Atarax for søvn hjelper, samt Melatoninspray. Gjerne 5-6-7 spray under tungen.
For lite/ingen søvn er nesten garantert sprekk over tid. Viljestyrken og disiplinen forsvinner og du blir desperat.
Gjør alt du kan for å få åtte timer hver natt. Om ikke åtte, så syv. Om ikke syv så seks. Om ikke seks så ta mer Quetiapine.

TLDR:
Abstinensene ved hurtig nedtrapping er i mye mindre grad enn ved cold turkey, men fortsatt frysninger, svetting, nedstemthet, angst, følelse av å fryse og vonde/stive ledd

Tren, spis godt og sørg for å sove godt!

Vær innstilt på og klar for en ukomfortabel tilværelse og et kjipt liv i en måned eller to. Spesielt et par uker etter du går fra noe Subutex til ingen Subutex.

Dette klarer du!
Vis hele sitatet...


Takk ❤️