Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3025
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke det at jeg vil bli avhengig av noen stoffer men gjennom flere år har jeg intatt masse nikotin vær eneste dag i kanskje 4 mnd og bare kunne stoppe uten noen abstinenser eller problemer?

Samme med egentlig alt av rus hasj, cola eller piller føles ut som kroppen min ikke har noen problemer med å slutte med stoffer?


Er jo egentlig bare positivt men er dette en greie at noen bare ikke blir avhengig av stoffer?
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, det er ikke en greie, men mange lurer seg selv. Når det kommer til avhengighet er det heller ikke bare abstinens symptomer som gjør det vanskelig. Det å ikke begynne igjen er ofte det verste.
Bruker du nikotin av noe slag i dag?
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Bruker du nikotin av noe slag i dag?
Vis hele sitatet...
Nope aldri drevet fast med snus eller røyk men har i perioder drevet med juul altså E-cig
Hadde det sånn ei stund jeg å, men det snur jævlig fort å så er det gjort.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Jeg skreiv det her en gang på freak for mange år siden.

Sitat av Joey Vis innlegg
Ganske rart det du sier igrunn. Jeg har snuset av og til i snart to år og har aldri følt meg avhengig av det. Noen ganger kan jeg kjøpe meg en boks slik jeg har i helgen. Andre ganger kan jeg gå 1 måned uten å tenke på snus. Grunnen til at jeg har slikt forhold til snus tror jeg er fordi jeg blir veldig fort lei av snus og får ikke den behaglige følelsen etter å ha snust en liten stund. Nå snuser jeg bare når noen tilbyr meg snus og det skjer ikke så ofte

Men faen jeg fikk lyst på snus nå etter å ha lest den tråden her..
Vis hele sitatet...
Nå bor jeg i Spanien, der snus ikke er lovlig å selge. Har ikke snuset på ca. 2 år, men røyker rullings istedet. Savner fortsatt posen under leppa. Spesielt når jeg lager edibles for en rar grunn.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg selv blir aldri avhengig av nikotin. Har røykt i flere perioder i livet men da mest når jeg har rust meg. Kan da slutte å røyke uten at der koster meg noen ting
Det at du i det hele tatt er nysgjerrig og bryr deg om dette, kan i seg selv være et tegn på at du er interessert i å rasjonalisere bruken for deg selv. Det at du anser det å ikke kunne bli avhengig som en positiv eventualitet er også et lite varselstegn. Dette trenger selvsagt ikke å gjelde deg, men poenget er at det er veldig lett å lure seg selv når det kommer til disse tingene.

Avhengighet er komplisert, og veldig individuelt - men jeg tror det som skiller seg fra person til person er hvor langt man kan strekke strikken før man trår over grensen til avhengighet. Dersom du har en sterk psyke og du har det såpass bra i livet at rusen bare er en liten boost, så er det logisk at du kan strekke strikken lenger enn de som har svak psyke og har det kjipt i livet. Kort oppsummert, jo større kontraster rusen skaper i livet ditt (i positivt favør), jo mer sårbar er du for å bli avhengig.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du ikke er avhengig nå, hvorfor gidde å leke videre med nikotin?

Begynte på videregående, etter to uker var den "gode følelsen" en avhengighet som var helt fundamental i meg. Brukte 06 i nesten 8 år før jeg klarte å trappe ned til middels for å så slutte cold turkey.

Vært nikotinfri i to år nå, men får sug for nikotinabstinenser.

Jeg blir ofte tilbudt røyk eller snus på fest men jeg vet at selv et minste tilbakefall kan sende meg rett inn i nikotinhelvette nok en gang.


TS... Jeg sier ikke at du ikke er supermann,.men hvis du ikke er avhengig enda slutt nå, hold det heller som en gode for fester elns. Nikotinhelvette er noe selv ikke de Værste mennesker på jord fortjener
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg selv blir aldri avhengig av nikotin. Har røykt i flere perioder i livet men da mest når jeg har rust meg. Kan da slutte å røyke uten at der koster meg noen ting
Vis hele sitatet...
Høres ut som meg. Røyka til å fra jobb i bilen et par år, og ettervært så røyka jeg litt i pausene når jeg var på jobb men aldri hjemme. Plutselig røyka jeg 40 om dagen.
Det er lett å lure seg selv og man ser det ikke før det er for seint
Jeg har aldri hørt om noen som ikke blir avhengig dersom de tar et avhengighetsdannende stoff over tid. Men min oppfatning er at mange kanskje tenker på abstinenser som hovedsakelig fysiske, at man får en generell sykdomsfølelse i kroppen slik man gjerne får etter man slutter på opiater. Men min erfaring er at de aller fleste stoffer hovedsakelig gir relativt milde psykiske abstinenser. Søvnvansker, indre uro, angst?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke det at jeg vil bli avhengig av noen stoffer men gjennom flere år har jeg intatt masse nikotin vær eneste dag i kanskje 4 mnd og bare kunne stoppe uten noen abstinenser eller problemer?

Samme med egentlig alt av rus hasj, cola eller piller føles ut som kroppen min ikke har noen problemer med å slutte med stoffer?


Er jo egentlig bare positivt men er dette en greie at noen bare ikke blir avhengig av stoffer?
Vis hele sitatet...
Prøver du heroin flere ganger knekker det nok den sterke psyken du har nå. Bra du føler du ikke blir avhengig av ting men det er noe som man generelt blir fysisk og psykisk avhengig fortere enn andre ting.
Fuck Mr. Plod!
folk som sier dem ikke er avhengig av nikotin, hvorfor tar dere det? jeg føler null glede av snusen, eneste gleden jeg får er fordi jeg hadde veldig lyst på en snus å nå fikk jeg det.

jeg også kan gå 3 dager uten snus også lure megselv til å tro at jeg ikke er avhengig fordi jeg gikk 3 dager uten også ta en snus på dag 3 og si til alle at jeg ikke er avhengig. men jeg er jo det.
Anonym bruker
"Trekantet Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Blåmugg0st Vis innlegg
Prøver du heroin flere ganger knekker det nok den sterke psyken du har nå. Bra du føler du ikke blir avhengig av ting men det er noe som man generelt blir fysisk og psykisk avhengig fortere enn andre ting.
Vis hele sitatet...
Typisk myte. Amfetamin eller kola er langt mer euforisk. Det er også de fleste opiater fra apoteket. Heroin er mer en virkelighetsflukt for folk med store problemer. Det gir ingen wow rus for de aller fleste uten store problemer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Typisk myte. Amfetamin eller kola er langt mer euforisk. Det er også de fleste opiater fra apoteket. Heroin er mer en virkelighetsflukt for folk med store problemer. Det gir ingen wow rus for de aller fleste uten store problemer.
Vis hele sitatet...
Tenkte på heroin mer som et eksempel. Er mye der ute som gjør deg mer avhengig enn man kanskje tror. Første gang jeg tok opioder visste jeg ikke det suget jeg kom til å få etterpå, prøvde å overbevise meg selv om at jeg ikke kom til å bli avhengig og at jeg var et unntak